White privilege / racisme

Wat heeft,ze gepost?

Vraag 1: Denken jullie dat de demonstraties nu (in Nederland en Belgie) gaan leiden tot een tweede Corona-piek?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Vraag 2: Stel het leidt tot een tweede golf, vinden jullie het dan de moeite waard?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik hoop dat het over 2 weken blijkt dat het allemaal wel meevalt en ben dan heeeel benieuwd wat de reactie is van de mensen die ‘niet racistisch zijn, maar alleen door Corona kritiek hebben op de protesten!!’

1 like

Ik heb op beide vragen nee beantwoord want niet alleen een betoging zal leiden tot een tweede golf. Het zal nu wel makkelijker zijn om “schuldigen” aan te wijzen.

Scholen, winkels, horeca en bedrijven hervatten het werk en dat zijn meer mensen die met elkaar in contact komen. Daarbij ook de uitbreiding van de bubbel naar 10 personen.

8 likes

Het is onmogelijk om te achterhalen of de betoging tot een tweede piek gaat leiden. Dan hadden ze alle betogers direct moeten testen en volgen in de tijd. Er zijn tegelijkertijd zoveel maatregelen versoepelt dat je nooit gaat kunnen concluderen of een eventuele tweede piek door deze samenkomsten wordt veroorzaakt.

8 likes

Denk niet dat het zo is maar wel de moeite waard als het zo is. Die twee dingen staan los van elkaar voor mij en het een is niet meer belangrijk dan het andere. We moeten dit momentum gaande houden met de blm discussie. Las carnaval maar af voordat we de protesten afgelasten.

15 likes

Dus dit. Tegelijk is rest van de samenleving ook open gegaan. Iedereen weer naar de kapper, cafés dicht op elkaar en zelf in de supermarkten bestaat de 1,5m regel al weken niet meer.

1 like


Was deze al gedeeld? Ik heb hem getekend, want ik snap echt niet waarom men een standbeeld van zo’n man wilt.

2 likes

Ik heb op nee gestemt of de demonstraties een tweede piek waard zouden zijn. Nu geloof ik niet dat deze demonstraties een tweede piek veroorzaken. Maar stel dat er een tweede piek komt en dat het vast te stellen is dat het puur door deze demonstratie komt (wat nooit kan!) dan zou ik het inderdaad niet de moeite waard vinden. De mensen op de demonstratie nemen zelf bewust het risico (en daar heb ik alle begrip voor) maar je kan dan ook mensen aansteken die heel bewust niet het risico namen vanwege bijvoorbeeld gezondheid. En voor hen zou ik het dan wel heel erg vinden omdat ze iets opgelegd krijgen, namelijk de consequenties demonstratie, terwijl ze misschien wel op andere manieren bijdragen) en dan toch ziek worden. Maar uiteindelijk slaat dit verhaal nergens op, ik geloof niet dat er een piek komt door de demonstratie, het kan hoogstens zo zijn door dat heel veel maatregelen opgeheven zijn en daardoor veel meer mensen dichter op elkaar stonden. Dan gaat die ene demonstratie in de buitenlucht, met heel veel mondkapjes echt niet opeens hét verschil maken tussen een piek of niet.
Oftewel: ik geloof totaal niet dat de demonstratie kan leiden tot een piek.

En wat ik me nog bedenk, was de women’s march ook niet in het weekend van carnaval? Ik hoor niemand erover dat er heel mensen toen ziek zijn geworden terwijl het virus toen al behoorlijk bezig was in Nederland. Was ook in de buitenlucht.

2 likes

Zooooooooooooo mijn god wtf

Ja. En drie ook echt. Dat er dan niet een ff zegt: doe fokking normaal

Ik heb gestemd op Ja bij of de protesten de 2e golf waard zijn. Er is namelijk al heel veel mee bereikt (zeker nog niet genoeg). En op Amsterdam na dan ( miss ook Rotterdam correct me if im wrong) is er veilig op afstand enzo geprotesteerd. Van een aantal protesters die in Amsterdam waren weet ik dat ze nu ook in zelf quarantaine gaan en alles er aan doen om andere niet alsnog te besmetten.
En als ik in een risico groep zou zitten zou ik het minder erg vinden om besmet te worden door iemand die opkomt voor mensen rechten. Dan door iemand die persee naar het terras moest.

2 likes

Ik háát het woord ‘kwetsend’ als het om racisme gaat. Het is kwetsend als ik je moeder lelijk noem. Racisme is gewoon racisme.

23 likes

Ik kan er echt niet bij als mensen beweren dat België niet racistisch is en het hier zoveel beter is dan Amerika. Leef je wel in hetzelfde land? België is echt nog hartstikke racistisch. Helaas. Dit soort voorbeelden zie je nog echt veel te vaak.

6 likes

Kijk ik niet goed of komen die uitspraken helemaal niet terug in dit artikel? Waarom staat alleen die uitspraak van ‘leeghoofd’ in dat artikel? Voor mensen die ook het filmpje willen zien: https://youtu.be/byY8rxxdBBg
Hoe praten die nu over hun leerlingen? Echt degoutant. Zijn echt van die typische docenten, allemaal simpele zielen die denken dat ze het van het zijn. Heb er jammer genoeg zo genoeg zien passeren op middelbaar/hogeschool/unif.

2 likes

Ik kan het niet vinden op haar sociale media kanalen dus misschien is het complete onzin of een ander persoon met dezelfde naam.

Ik mag denk ik geen screenshots plaatsen hier van sociale media dingen of wel? Ik weet niet wat de regels zijn hier want er is altijd wel weer geruzie over iets.

Ik heb niet echt een hoge pet op van haar, maar ik vind dit echt super nep overkomen. Ik geloof eigenlijk echt niet dat zij dit heeft gepost.

6 likes

Haha nee ik denk ook niet dat dit is over genomen van Chantal. Want dan was ze allang in het nieuws geweest. Ik denk dat dit een of andere kneus is die haar naam gebruikt hier voor.

Ik moet wel lachen om de zin " Hebben jullie niet door dat dit racisme in de hand werkt"
Hahahaha hoe dan . Zo van iemand vraagt netjes of er dingen kunnen veranderen en dan roepen van Nee we gaan het nu 3x erger doen want jij hebt er zelf om gevraagd.

3 likes

Ja echt geen idee waar deze familielid het vandaan heeft gehaald, maar het zal waarschijnlijk een kennis zijn want ik kom er nu achter dat het Chantal JanZen is. Ja ik volg al die bn’ers niet dus wist ik veel

3 likes

TL;dr. Als de derde zin is: ‘ik ben geen racist maar’ hoef ik niet verder lezen.

5 likes

Als dit op een afgesloten account is gepost, mag het niet. Als dit voor iedereen te lezen en te vinden is, geen probleem tenzij het foto’s van kinderen zijn.

Edit: oh ik zit helemaal niet in het mommybloggerstopic. Maar goed, dat is de regel.

1 like