Mijn vader, ja die met wie ik laatst zo’n positief gesprek had, deelde hetzelfde artikel…
Nu is mijn vader al jaren groot fan van VI, dus… beetje moeilijk tussen te komen zegmaar
.
Ik probeerde het intentie / impact verhaal uit te leggen met dat als je in de kroeg op iemands voet gaat staan; het niet je intentie is maar wel zeer doet en je dan toch ook sorry zegt.
Maar daar kwamen we ook niet echt uit want… “ja als ik het op dat moment door heb wel, maar als iemand een week later nog komt piepen dat ik zonder dat te bedoelen op z’n voet heb gestaan niet hoor… kom nou. Das moeilijk doen om het moeilijk doen…” 
Toen maakte ie ook nog weer een andere vergelijking waardoor ik weer klem kwam ofzo.
Wij maken thuis best wel harde grappen. We hebben allemaal beetje flaporen en … ach de dombo’s vliegen door de lucht en als er een olifant oid op tv was, was het wachten tot iemand zei: “haha kijk je familie!”
Of, ik heb anorexia gehad, “ik ken anorexia patiënten die beter aankomen dan die passes van “insert voetballer” - men…”
En daar kunnen we allemaal om lachen - ondanks de impact van de eetstoornis. Ook toen ik er midden in zat.
Dus dat werd er even bijgehaald “Ja jij bent en was dan toch ook niet meteen op je teentjes getrapt? Beetje tere zieltjes dan toch ook?”
Toen kwam ik er met twee rondrennende kinderen echt even niet op wat ik nou weer moest zeggen
…
Best lastig hè…
Overigens: Youp had het over Bavaria: maar die waren duidelijk in beeld toch? Die hebben zich niét teruggetrokken toch?