Grrr hier word ik weer razend van, zulke propaganda. Wat er in Palestina gebeurt is verschrikkelijk maar we mogen er niks van zeggen want dat is antisemitisch en we weten allemaal wat daar de vorige keer van kwam.
Het is net van welke kant je berichten in je feed krijgt
Zoals ik zei, ik krijg vanuit de Joodse kant af en toe wat mee dus ik zie alleen die âgekleurdeâ kant van het verhaal. Daarom bracht ik het onderwerp ook naar het topic omdat er altijd wel iemand is die ergens veel vanaf weet en dingen goed kan uitleggen.
Ik had een gesprek met een Joodse meisje over de hypocrisie van rechtse mensen over de protesten en dat het enige waar ze zich zorgen over maken was de volksgezondheid. Ik dacht dat we elkaar begrepen maar een paar dagen later zag ik haar alleen maar dingen reposten in de trant van all lives matter en over antisemitisme waar ik op zich wel van moest fronsen.
Heeft iemand nog argumenten voor iemand die niet gelooft dat institutioneel racisme bestaat en ook niet gevoelig is voor cijfers hierover? Heb bijvoorbeeld het artikel van de correspondent door gestuurd waar ook veel bronnen in staan, maar dat wordt dan afgedaan als âcorrelatieâ.
Ik word zo boos van Thierry Baudet die bloemen legt bij standbeelden. Echt rot op.
Dit soort mensen (zie je ook op Twitter) denken dat waneer ze een anderre mening dan de populaire mening hebben ze geen schapen zijn. Want hun denken wel voor hunzelf etc⊠Thierry doet gewoon wat Wilders ook altijd doet, de huidige situatie gebruiken om nuttoze dingen doen in de hoop om de boze menigte achter zich te krijgen. Heb niet veel verstand van politiek maar hun twee lijken liever aan theater te doen.
Ik vraag me dan echt af he die mensen zijn altijd standaart tegen de MP van Nederland. Want als zij iets niet krijgen of iets gaat in NL niet hoe zij het willen ligt het aan de MP. Hoe zou dat zijn als Wilders MP word. Want hij kan echt niet zomaar even alle buitenlanders terug sturen enzo haha. Zouden die mensen dan ook snel boos worden op Wilders of vinden ze dat dan anders.
De tegenpartij. Geen gezeik, iedereen rijk.
Ik krijg me toch aan boel boze witte mannen over me heen op Twitter door mijn reactie op het nieuwsbericht over DerksenâŠ
- "Ik zou gauw verhuizen naar Afrika als ik jou was.
- En neem die Akwasi maar mee.ullie delen dezelfde radicale opvattingen. Het witte mannen slachtoffer evangelie. Stop met jezelf kwellen denk ik dan. Witte mannen hebben dit land opgebouwd."
- âHet feit dat hij grappen durft te maken over iemand die zwart is evenals iemand die wit is geeft aan dat hij geen onderscheid maakt in huidskleur. Als je dus geen grappen maakt over zwarte mensen en wel over witte mensen ben je racistisch bezig. Johan dus niet. Zie dat eens inâ
- âDat je nog durft te twitteren als blank persoon. Je bent namelijk zo minderwaardig aan andere mensen. Dat je je nog niet schaamt dat je leeft als blank persoon.â
- âracistâ
- âxenofielâ
- Nederland is klaar met die schreeuwende idioten als Akwasie, Afrye en god mag weten hoe die lamlullen allemaal heten. Oja, vergeet ik bijna die lelijke heks Sylvana Simons.
Zo goed dit stukje, van de oude hoofdpiet Erik van Muiswinkel. Ik hoop dat als dit soort mensen zich zo uitspreken ook dit weer meer mensen aan het denken zet.
Ook die opmerking over boomers die dit land hebben opgebouwd⊠ja en onze generatie is het nu allemaal aan het fixen pff.
Elke keer als ik iets positiefs zie en ik lees reacties op Twitter zakt alle moed me weer in de schoenen.
KOZP had dit gedeeld op Instagram:
Wat dus zou betekenen dat zwartepietenconservatievelingen tegenwoordig in de minderheid zijn! Op naar de 0%.
Hahaha weet je hoe knap en aardig akwasi is. Die mag wel met mij mee
We zijn een democratisch land, waarin de meeste stemmen gelden. Dus klaar met Zwarte Piet, de meerderheid wil het
(Ik weet ook wel dat zoân peiling niet officieel als representatief voor de hele bevolking gezien kan worden maar volgens mij doen ze daar hun best om een doorsnede van de bevolking te vragen.)
Als ze een referendum zouden houden over het wel of niet afschaffen van zwarte piet zou het denk ik de hoogste opkomst van een stemming ooit zijn.
Ik kan hier echt zo pissig van worden. Wat hebben zij precies opgebouwd? Alle perks zoals lang studeren zonder schuld, goedkope huizen, etc. voor zichzelf en het dan van ons afpakken âWant van studiefinanciering kopen ze toch alleen maar iphones.â
Wordt echt tijd dat al die mensen eens een keertje dood gaanâŠ
Preaaach
deze gebruiken ze zelf zo vaak!
maar: boomers zijn geboren tussen 1945 en 1955. tenzij zij zelf op hun 8e met een schep in de hand Rotterdam opnieuw op stonden te bouwen - hebben ze precies NIKS gedaan om dit land weer op te bouwen na de oorlog.
ja, in 1969 protesteren op de Dam en weet ik wat, maar de echte wederopbouwers zijn hun ouders.
zoals iemand op reddit zei: Daarom vind ik het dus echt hilarisch als die idioot van een Henk Krol weer loopt te janken dat âwe hun geld gaan afpakkenâ. Nee Henk, jij en je generatie hebben onze toekomst afgepakt door al het geld Ă©n gas op te stoken.
en: En dat altijd met de dooddoener: âwij hebben dit land opgebouwd na de oorlog!â.
Nee, jij zat op de kleuterklas met de blokken te bouwen toen je ouders en Amerikaans geld het land aan het heropbouwen waren.
Gaat niet over white privilege oid
Samenvatting
Hmm maar de studiefinanciering is toch pas van rond 1980? Toen waren de babyboomers (1943 (grootste boom was toen- 1950) allang van school.
Mijn vader is babyboomer, mijn ooms en tantes dus ook; en ja zij woonden goedkoop(er), maar het was toen ook ânormaalâ om een aantal jaar bij je oudtante Tienie op een zolderkamer te wonen om zo te sparen voor een koopwoning. Niemand ging op kamers om te studeren, de meesten gingen niet eens studeren.
Maar bij mijn vader thuis bijv kon er maar één naar echt hoger onderwijs/uni want met 6 kinderen (jaahaa daar waren die ouders zelf bij natuurlijk dat ze âm er in hingen haha) was er geen geld voor dat ze alle 6 gingen studeren. En er was nog geen basisbeurs voor iedereen (die er nu ook niet meer is nee).
Als je niet bij een bepaalde gelovige zuil hoorde, werd je simpelweg niet aangenomen of geaccepteerd bij sommige bedrijven/scholen/sportclubs. Sommigen hebben die verzuiling echt hard gemerkt. Grootste deel betaalde allemaal voor de VUT, maar mocht er zelf geen gebruik van maken. Bijvoorbeeld.
En jaaa ze hebben zonder twijfel ook voordeeltjes meegepikt. Persoonlijk denk ik dat bijna elke generatie dat heeft - over het gemiddelde gezien. En de generatie voor de babyboomers heeft het land wĂ©rkelijk weer opgebouwd - maar persoonlijk ken ik ook geen enkele babyboomer die dat ontkent ⊠de generatie na de babyboomers had weer volledige studiefinanciering en (mijn oudste broer (â80) bijv) kon 8jr lang studeren en ving geld als water
- kon niet op. Maar maakten wel weer de laatste crisis mee, en hard ook.
Persoonlijk vind ik het in âmijnâ generatie (ik ben van â94 voor het beeld) bijv een voordeel dat ik mag samenwonen zonder te trouwen. Mân kind mag houden als ik ongehuwd zwanger raak en niet gedwongen hoef af te staan of moet trouwen. Als vrouw de keuze heb te werken. En kinderopvang toeslag krijg.
En ik heb zelf ook geprofiteerd van de lage huizenprijzen 6jr geleden en de hoge huizenprijzen nu . Maar dat is volgens mij echt not done om te zeggenâŠ
Oja, en ik hoop dat mijn vader (& mijn ooms en tantes) nog een jaar of 20-30 leeft natuurlijk , maar goed dat spreekt voor zich
.