White privilege / racisme

Ik kan er echt niet bij als mensen beweren dat België niet racistisch is en het hier zoveel beter is dan Amerika. Leef je wel in hetzelfde land? België is echt nog hartstikke racistisch. Helaas. Dit soort voorbeelden zie je nog echt veel te vaak.

6 likes

Kijk ik niet goed of komen die uitspraken helemaal niet terug in dit artikel? Waarom staat alleen die uitspraak van ‘leeghoofd’ in dat artikel? Voor mensen die ook het filmpje willen zien: https://youtu.be/byY8rxxdBBg
Hoe praten die nu over hun leerlingen? Echt degoutant. Zijn echt van die typische docenten, allemaal simpele zielen die denken dat ze het van het zijn. Heb er jammer genoeg zo genoeg zien passeren op middelbaar/hogeschool/unif.

2 likes

Ik kan het niet vinden op haar sociale media kanalen dus misschien is het complete onzin of een ander persoon met dezelfde naam.

Ik mag denk ik geen screenshots plaatsen hier van sociale media dingen of wel? Ik weet niet wat de regels zijn hier want er is altijd wel weer geruzie over iets.

Ik heb niet echt een hoge pet op van haar, maar ik vind dit echt super nep overkomen. Ik geloof eigenlijk echt niet dat zij dit heeft gepost.

6 likes

Haha nee ik denk ook niet dat dit is over genomen van Chantal. Want dan was ze allang in het nieuws geweest. Ik denk dat dit een of andere kneus is die haar naam gebruikt hier voor.

Ik moet wel lachen om de zin " Hebben jullie niet door dat dit racisme in de hand werkt"
Hahahaha hoe dan . Zo van iemand vraagt netjes of er dingen kunnen veranderen en dan roepen van Nee we gaan het nu 3x erger doen want jij hebt er zelf om gevraagd.

3 likes

Ja echt geen idee waar deze familielid het vandaan heeft gehaald, maar het zal waarschijnlijk een kennis zijn want ik kom er nu achter dat het Chantal JanZen is. Ja ik volg al die bn’ers niet dus wist ik veel

3 likes

TL;dr. Als de derde zin is: ‘ik ben geen racist maar’ hoef ik niet verder lezen.

5 likes

Als dit op een afgesloten account is gepost, mag het niet. Als dit voor iedereen te lezen en te vinden is, geen probleem tenzij het foto’s van kinderen zijn.

Edit: oh ik zit helemaal niet in het mommybloggerstopic. Maar goed, dat is de regel.

1 like

Ik ben laatst in discussie gegaan met iemand ( geen bekende van me) ik steeds diep in en uit ademen en het maar rustig uitleggen enzo. Maar toen ik haar wees dat haar shut up enzo nergens voor nodig was en dat ik zeker nog niet alles weet maar gewoon wil leren kwam zij met “Have a nice day!!” Oke meid.
Het liefste wil je die mensen dan de huid vol schelden maar ik denk dat mn “Dankje jij ook :heart:” dr iets meer doet haha .
Ik hoop dat zelfs die gekkies die met de raarste argumenten komen het ergens ooit door gaan hebben dat ze gewoon stom bezig zijn.

1 like

Hahaha ik vind t vooral zo typisch dat ze wel dit soort dingen opzoeken en alle thermen kennen. Maar iets opzoeken wat gaat over wat wij witte mensen fout doen en kunnen verbeteren is te moeilijk.
Bedoel ja tuurlijk vermoorden zwarte mensen zwarte mensen. Maar dat doen wij witte mensen toch ook… Je hebt crime de pasional en phsygopaten en doden door drugsgeweld. En ja die getallen zullen in Amerika wel hoog liggen omdat je daar nou eenmaal bijwijze van een pistool in de supermarkt kunt kopen.Het is niet zo dat zwarten mensen elkaar vermoorden omdat ze zoiets hebben van “Gadver een zwarte die is minder dan ik die moet dood”

1 like

Zijn er nog FFers bij de demo in de bijlmer?

1 like

Geen inhoudelijke reactie, maar waarom benoem je het geloof? Denk je dat christelijk zijn ook een privilege is, net als wit, man, heteroseksueel? (Ik denk dat dat misschien vroeger wel zo was, maar nu niet meer, maar ben benieuwd hoe je hierover denkt!)

2 likes

Ja, ik denk in zekere zin ook van wel, bijvoorbeeld dat luidende kerkklokken geaccepteerd worden, maar de islamitische oproep tot gebed niet, en dat de christelijke feestdagen nationale vrije dagen zijn, maar het Suikerfeest niet. Maar het religieus zijn ervaar ik persoonlijk niet als privilege in deze tijd.

3 likes

Ik denk dat christelijk zijn soms wel een privilege is. De denkbeelden van conservatieve christenen komen op sommige vlakken overeen met conservatieve moslims (rok vs. hoofddoek, geen seks voor het huwelijk, vrouwen moeten thuis blijven bij de kinderen, etc.) en ik heb het idee dat dat van christenen veel eerder geaccepteerd wordt. Ook zijn er talloze christelijke scholen waar bepaalde dingen worden onderwezen en kledingregels gelden maar zodra er iemand een islamitische school wil beginnen is dat opeens een probleem. We hebben zelfs een christelijke partij die nog steeds geen vrouwens op de kieslijst wil hebben? Ik denk dat dat echt niet geaccepteerd zou worden van een partij met een andere geloofsachtergrond.

7 likes

Ja, ik denk dat je hierin zeker gelijk hebt!

Ja, dit soort dingen (niet met deze bewoordingen, hoor, maar tussen de regels door) ervaar ik ook wel eens op het forum en dat vind ik jammer, omdat hier juist zo veel acceptatie is van allerlei minderheden. Maar misschien komt dat juist door de hierboven genoemde privileges, dat het daarom nog geaccepteerd is om daar ‘minachtend’ over te doen?

5 likes

Dat verschil.

20 likes

Vond jij het ook bijna te gemoedelijk?

1 like

Ja ik had precies hetzelfde. De speeches waren ook niet heel opjuttend en dacht dat het misschien ook een tactiek was om het niet te laten escaleren… En misschien ook wel goed. Alleen ik vind juist dat die heftige emoties ervoor kunnen zorgen dat het een keer anders gaat. Merk dat ik er mixed feelings van heb, want had zeker niet gewild dat het uit de hand was gelopen, al helemaal niet in de Bijlmer.

1 like

Misschien omdat er meteen aangifte gedaan wordt als er ook maar iets gezegd wordt dat verkeerd kan vallen. Echt welke kneus dat gedaan heeft…

3 likes