Zou ‘m bewaren als er straks weer een run op het wc-papier is. Altijd handig.
Ja je hebt gelijk, was ook niet helemaal serieus. Ze hoeven ook niet dood van mij, voor de duidelijkheid. Ik probeerde een beetje dezelfde toon na te bootsen die boomers altijd over onze generatie hebben. Kwam niet echt helemaal over zo via internet denk ik.
Ja en misschien pikte ik het ook te serieus op haha
Ik vond het wel leerzaam!
En nu gaat het allemaal weer los op Anouk. Wat een triest volk, snappen ze dan echt niet dat ze juist bevestigen wat ze allemaal zo hard roepen niet te zijn?
Bahbah… wat een ellende.
Voor de Belgen, blijkbaar was er een “debat” over BLM tijdens de Afspraak. Een gast was Urbanus (???) en dit is een kort clipje van wat hij zei: https://twitter.com/deafspraaktv/status/1272617926118510592?s=09
- Waarom is Urbanus de gast? Wat kan hij hier van nut zijn? Waarom is dit zo vaak het geval op tv. Debatten uitzenden en gasten uitnodigen die niets nuttigs te verkondigen hebben.
- Wat een onzin. Ik schaam mij echt voor alle positieve reacties onder het filmpje. Zo erg dat de meerderheid dit zo ziet.
- Waarom reageren die andere gasten niet?? Knikken gewoon braafjes ja? Waarom begint die opeens over “den oorlog”?
Ik ga het hele fragment eens opzoeken en bekijken maar bah.
Er is weer gedoe, dit keer laat de witte Danny weten dat hij ‘eigenlijk nooit meegemaakt of gehoord [heeft] dat mensen racistisch bejegend werden’. Alleen op de tv of in de krant dan.
(onderaan het artikel wordt er in de reacties uitgebreid - en inhoudelijk - gereageerd)
en
Ik heb het ook zien passeren op Twitter en ik vind het inderdaad degoutant. Blijkbaar zat hij daar om het te hebben over “humor in gevoelige tijden” (wat ik sowieso al een bizarre omschrijving vind, hoezo “gevoelige tijden”, alsof dit een fase is en we hierna “wel weer met alles kunnen lachen”?).
Ik begrijp ook echt niet waarom ze opnieuw kiezen voor een volledig witte tafel. Je kan toch op z’n minst 1 iemand van kleur uitnodigen, je zou denken dat ze dat ondertussen toch al zouden begrepen hebben. Beetje gaan “debatteren”, terwijl de mensen die het aangaat/het slachtoffer zijn, niet eens aan tafel zitten. (Nog los van het feit dat ik het een beetje moe ben dat alles rondom BLM een “debat” wordt).
En als je dan voor een witte komiek kiest, is Urbanus wel misplaatst. Hij is al langer problematisch, volgens mij.
De reacties op Twitter heb ik moeten stoppen van lezen, want je verliest er echt de moed van .
Ik heb de helft van het programma gekeken en als ik het goed begrijp zijn er altijd 3 gasten die elk over hun eigen ding praten + de host. Hoe je dan goed kan debatteren snap ik niet want die anderen kennen er relatief weinig van.
Spijtig genoeg is hij echt een typische weerspiegeling van de maatschappij. De dingen die hij zei:
- (na witte mensen genoemd te worden) wij zijn toch niet wit, wij zijn roos allee
- wij zijn toch niet racistisch, dat is toch niet waar
- heel verhaal over hoe hij ooit in Oeganda was en een kindje een paar cent gaf en later werd dat van dat kindje gestolen
- geld geven aan arme landen organisaties dus zie je wij zijn niet van kwade wil!
- migranten zouden zich meer moeten uitspreken dat ze aan ‘onze’ kant staan
- ‘gevoelige’ tijden
- wij worden ook scheef bekeken
Die man snapt het echt niet en heeft zich ook helemaal niet ingelezen. Jammer genoeg gaan ook enorm veel mensen zijn “argumenten” overnemen. Er kwam ook nooit een deftige/kritische reactie terug. Ik snap dat je de “gemiddelde Belg” wil vertegenwoordigen, maar zet er dan tenminste goeie gasten naast. Bijvoorbeeld een bekende Vlaming van kleur (Elodie?) Of zelfs die leerlingen die getuigden over hun racistische ervaring op hun hogeschool.
Dit heeft werkelijk niets bereikt, alleen maar nog meer mensen die ervan overtuigd worden dat het in België toch allemaal wel meevalt he.
Ik hoop dat mijn ouders dit niet gezien hebben, want ze gaan vast deze onzin overnemen.
Oh god, dit is nog erger dan ik dacht . Ik ken het hele programma niet, maar dit is dan toch ook een heel vreemd concept? Waarom krijgt die man een platform zonder weerwoord?
Ja zo begreep ik het toch. Die vrouw was een politiek filosoof, die man een oud-top ambtenaar (??) en de host weet over het algemeen veel denk ik.
Pffff. De VRT zal dat wel cool en leuk vinden rare nutteloze gasten bij elkaar. Echt om moe van te worden.
Er is a.s. zaterdag weer een BLM-demonstratie in Den Haag.
Twitter: https://twitter.com/BlmNederland/status/1272835808224063489?s=20
Facebook: https://t.co/9QVBZGMpbM?amp=1
ik heb het stuk zelf niet gezien. Zag wel dat er vrij veel kritiek komt op de keuze om Urbanus daar te zetten en ook op wat hij heeft gezegd.
Lijkt mij ook echt een vreemde keuze van de afspraak vooral omdat er niemand is die zijn uitspraken kan duiden of er tegenin gaat.
Ik zag wel een week terug ofzo op de insta van Dalila Hermans passeren dat de VRT constant probeert om mensen van kleur in hun programma’s te krijgen maar dat die het niet echt zien zitten. Omdat ze voorheen ook nooit gehoord werden, vrt niet correct met hen omging.
Heb je het tweede artikel ook gelezen? Daarin legt Profielen uit waarom het is gepubliceerd en waarom ze het online laten staan.
Ik heb drie van deze boekjes besteld, voor de kindjes in m’n omgeving. Goeie cadeautip
https://www.bol.com/nl/p/van-klein-tot-groots-rosa-parks/9200000124881916/
Hebben jullie het gehoord dat een Europees Parlementslid onheus is bejegend door de politie in België? (insta = @herzbergerfofana).
Ik moest een traantje laten door haar speech, vooral aan het einde over de immigratie verschrikkingen en haar uitroep van black lives matters/etc.
Ik vind het eng dat iemand die zo emotioneel instabiel is met een wapen mag rondlopen. Stel je voor dat ze iets totaal verkeerd opvat zoals (waarschijnlijk) in dit geval.
Hetzelfde met de agenten die dachten dat ze in Shake Shack vergiftigd waren. Wtf.
Wat is dit voor gare jankbal? ‘When you see an officer, just say thank you because we don’t hear that enough anymore’. HAHAH whut En nog even die humble brag dat ze online heeft betaald zodat anderen niet voor haar gaan betalen. Meid get off your high horse. En nu moet ze dus janken omdat haar eten nog niet klaar was en ze nu gezien hebben dat ze een agent is en zij niet kan zien hoe haar eten gemaakt wordt? Vreselijk zeg, om zo bang te zijn beoordeeld te worden op hoe je eruit ziet. Waar heb ik dat eerder gehoord…