ik heb deze post ook net gelezen en heb er ook een heel dubbel gevoel over
ik heb in mijn eigen huis (niet daar maar andere stad) erg gediscussieerd om óók een keer internationale studenten uit te nodigen voor hospiteeravonden etc. en altijd is er wel iemand die dat écht niet wilt
en dan denk ik zelf ook: we moeten het ook niet doen tot iedereen er comfortabel mee is
en ik denk zelf dat deze regel enkel meer voor frustratie gaat zorgen omdat je dan als internationale student nog meer berichten gaat sturen waar je op voorhand al voor afgewezen gaat worden
bovendien zijn er ook echt vaak huizen die alleen internationale studenten zoeken dus ik vind het sowieso scheef
en als allerlaatst: de huizen die nu “dutch only//no internationals” plaatsen zijn vaak huizen die echt nederlandse studentencultuur omarmen en ik vind het prima dat ze dat zo willen houden, denk dat veel internationale studenten daar zich sowieso niet thuis gaan voelen
vind overigens dutch speaking ook veel netter, heb het hier ook wel vaak met anderen over gehad die wel “no internationals” hadden staan en als je uitlegt waarom “dutch speaking only” better is nemen ze dat ook zo over