In Dordrecht is morgen een blm demonstratie en de gemeente heeft besloten gelijktijdig op dezelfde locatie een demonstratie voor de vrijheid (aka tegen de corona regels) plaats te laten vinden.
Ik vind het zo bizar, kies dan bij 1 vd 2 demonstraties een andere tijd of een andere locatie.
Die demonstratie voor de vrijheid is ook pas vandaag goedgekeurd, die van blm was dat 3 juli al
Ik zal uit medeleven mijn okselhaar laten groeien en vlechten voor Enzo.
Maar hij heeft het toch bij mensen laten doen die uit de cultuur komen? Wordt het dan nog steeds als cultural appropriation gezien?
Ik weet bijvoorbeeld dat het in Japan vaak leuk gevonden wordt als een vrouw een kimono probeert te dragen. Meestal leren ze dan ook over de geschiedenis van het kledingstuk.
Gewoon een vraag, omdat ik benieuwd ben hoe hier naar gekeken wordt. Ik keur zijn actie totaal niet goed
Hmmm ja dat dacht ik ook al. Het excuus, voor zover je dat kan noemen, is ook erg zwak
Ik vind die vlechtjes bij Enzo niet racistisch maar bij mij is dat kwartje met betrekking tot haar (als voorbeeld van cultural appropriation) dan ook nog lang niet gevallen, ik worstel er mee om dat volledig te begrijpen
Misschien kun je hier posten wat je lastig vindt en kunnen anderen dat weer uitleggen? Ik zou het ook niet kunnen uitleggen, maar ik begrijp het wel
Ja is goed, daar kom ik dan later op terug want met mijn mobiel kan ik niet heel uitgebreid reageren
Yes die ken ik! Ik vind Mandy heel mooi trouwens, maar dat geheel terzijde (meer iets voor girl crush topic)
Ik heb juist vaak begrepen dat dit het enige juiste is om te doen. Ook als je bijvoorbeeld een specifiek kledingstuk wilt kopen, doe dat dan bij ālocalsā zodat zij er beter van worden.
Edit: Ik moet bv denken aan een Indonesische batik dress die je dan beter daar lokaal kan kopen dan hier bij een H&M die een jurk als ābatikā bestempelt.
(Beetje vroeg om de goede woorden te vinden, hopelijk begrijp je wat ik zeg)
Als je een kapsel alleen neemt om het vervolgens totaal belachelijk te maken, zit er toch geen enkele waarde meer in dat je het wel door zwarte vrouwen hebt laten zetten? Is zo mogelijk nog respectlozer, je laat ze wel het werk doen, maar neemt hun werk totaal niet serieus.
O ja ik las de zin niet goed denk ik!
Wie kijkt?
Ik schrik echt van de reacties onder die foto van Enzo knol. Iemand probeert gewoon netjes uit te leggen wat cultural appropriation is en dan komen er reacties als : Jullie hebben ook altijd wat te zeiken
Dat ājullieā ook echt. gadverdamme. Schaam me kapot
Soms kan je idd beter niet de reacties lezen Ik vind het echt jammer dat iemand met zo een groot bereik als Enzo er zo mee om gaat. En vooral het gedeelte van het niet willen begrijpen/ niet open staan om er iets van te leren (zo komt hij op mij over)
Ik val net in het racisme experiment op BNN. Waarom wordt dit nou gedaan door een witte presentatrice en een witte trainer/coach/whatever? Is daar uitleg voor gegeven? Vind het zo kwalijk.
Edit: o het is super oud. Nou ja, still.
Hahaha ja ik keek tien min: 90% witte mensen aan het woord.
Maar ja het is uit 2013 idd.
Ze zei ook steeds blank, vond het zo bijzonder, āgelukkigā is het oud.
Eigenlijk vind ik het raar dat ze dit niet opnieuw en dan correct uitvoeren. Dit is toch een uitgelezen kans om zwarte vrouwen te betalen voor hun inzet en een podium te geven?
Ik kijk!
Vandaag hadden we de BLM demonstratie in Dordrecht, er waren ongeveer 300 mensen!
Supergoede sprekers en dit is echt een grootse opkomst voor Dordrecht.
Ik kijk er echt goed op terug en hoop dat dit een begin voor verandering is!!
Ik nu ook!
Ik kijk nu ook. Zit ook weer zoān type āik voel me als witte ook gediscrimineerdā, lekker wel