White privilege / racisme

Wat een geweldig nieuws! Ik ga alleen bewust de comments niet lezen, kan al voorspellen wat daar voor gespuis komt.

54 likes

Ik heb de eerste op Facebook die erover aan het zeiken was op Facebook incl afbeelding al gerapporteerd. Meteen even testen :sunglasses:

7 likes

Fucking irritant dat nu.nl er direct een mega blackface boven zet

2 likes

Je kunt Anette uit 1958 halen maar 1958 niet uit Anette

45 likes

Ik vind het echt erg voor je. Hele goede voorbeelden haal je aan van mensen die hier geen kwaad in zien.
Het is goed om mensen hier gewoon op te wijzen hoor!
Ik schaam me een beetje om het te zeggen maar door jouw post moet ik denken aan een gesprek met een collega. Ze gaf aan haar kinderen in te smeren met factor 50 en ik reageerde toen (lang geleden maar geen excuus) verbaasd.
Het is goed dat steeds meer mensen zich hiervan bewust zijn

3 likes

Ik ga ook ff op insta kijken of het werkt.
Geen idee onder welke categorie je het moet melden, zou vast niet veel uitmaken lijkt me.

Oh Bettie :woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3:

1 like

Wel fijn dat informatieve berichten nog wel mogen. Was bang dat dat ook geblokt zou worden. Door al die info op IG heb ik (en waarschijnlijk anderen) veel geleerd. Hopelijk kunnen nog meer mensen leren dat zwarte piet niet oke is

Pffff echt voor sommige mensen is het beter dat ze gewoon een social media verbod krijgen

Ik moest even zoeken maar ik kon racisme vinden onder haatdragend taalgebruik. Al gaat het hier dan om de afbeelding met name maar goed…

Heb je al een reactie?
Ik heb m’n zwager al 2 keer gerapporteerd vandaag omdat hij z’n profielfoto heeft veranderd naar een zwarte Piet met middelvinger (een kind notabene) en eronder ‘fuck zwarte Piet’ maar fb doet niks.

Deze reactie krijg ik:

O dat is gek! Leuk ook die extra touch als profielfoto :no_mouth: Nee ik heb nog niets gehoord…

Nou Bettie je kan nog steeds een tampon inbrengen hoor die pakken ze echt niet van je af.

1 like

Ja heel gek. Voordat je zo’n statement uitbrengt zorg je er toch voor dat dit meteen gehandhaafd kan worden?

2 likes

Mm denk dat instagram dan anders is. Heb het nu maar onder hate speech and symbols gedaan. Denk eerlijk niet dat het veel gaat doen maarja mischien omdat insta geschiedenis heeft met de verkeerde dingen blokeren en anderre toelaten.

1 like

Goed verhaal dit :+1:t3:

Oke maar stel je voor dat de Nederlandse medewerkers die dit controleren gewoon pro piet zijn…

3 likes

Denk je echt dat dit zo werkt?
Dit is toch gewoon hun nieuwe beleid, neem aan dat persoonlijke meningen irrelevant zijn.

Ik snap gewoon niet waarom dit als nieuws naar buiten wordt gebracht en er vervolgens niks mee gedaan wordt.

Hoop niet dat het zo werkt maar als je kijkt hoe youtube dingen blokkeert is het ook niet logisch. Idk mischien is de lijn waneer de foto’s mogen en waneer niet niet duidelijk aan de medewerkers gegeven… Teminste dat hoop ik anders is dit duidelijk weer een empty promise.

Ik zie de meest verschrikkelijke teksten en vergelijkingen voorbij komen op mijn FB over de held, ‘blanke Bas’ met allerlei all lives matter en JUSTICE for all achtige dingen.

Daarnaast ook nog allerlei foto’s van Zwarte Piet idd waar niks tegen gedaan wordt ondanks het nieuws.

Als er nu daadwerkelijk protesten gaan komen voor Bas (verschrikkelijk wat er met die jongen is gebeurd overigens, maar dit slaat natuurlijk als een tang op een varken) dan denk ik dat mijn ogen permanent vastrollen in mijn achterhoofd.

2 likes