Omg we hadden net zo’n aanvaring met mijn vader. Hij zei iets heel achterlijks: we zaten in de auto en een man stak heel onhandig over zonder oogcontact te maken, dus hij zei: dat is zo typisch voor allochtonen!!
Waarom mijn man en ik allebei heel hard soort van ho ho ho riepen. We probeerden nog uit te leggen wat het probleem was (wat bedoel je met allochtonen? Hoe weet je waar deze man vandaan kwam) etc) maar hij voelde zich vol in z’n white frigility getrapt want hij zei dat hij zich diep diep beledigd voelde door ons en dat wij hem zogenaamd altijd weg wilden zetten als discriminerend. Het was zo buitenproportioneel. Ik ben vooral teleurgesteld maar mijn man is echt heel erg boos. We gaan het hier gewoon nooit over eens worden en het doet onze band echt geen goed
zo verdrietig
Ik heb helaas ook geen tips oid, maar herken het wel. Als ik er de energie voor heb ga ik de discussie wel aan, maar dat brengt nooit zoveel, dus regelmatig zeg ik ook gewoon dat we het er gewoon maar niet meer over moeten hebben (wat natuurlijk een enorm privilege is dat ik dat kan doen, maar het is me het ook niet waard om de verder goede band met mijn vader mee te verpesten).
) en ik vind het treurig dat het bedrijf deze kaart heeft getrokken om hun imago weer een boost te geven. Daarom vind ik de reactie van Coolblue eigenlijk gewoon spot on. Ik vind het een duidelijk en ingetogen statement zo zonder toeters en bellen.