Ik ben voor mn gevoel mn halve leven al aan het solliciteren en krijg alleen maar flut baantjes en word veel afgewezen. Ik heb wel eens gedacht misschien komt het door mn niet Nederlandse achternaam. Maar dan dacht ik ook nee misschien haal ik me nu vanalles in mn hoofd en komt het gewoon door leeftijd ofzo. Maar nu zei mn moeder het vandaag ook ineens terwijl zij eigenlijk nooit zo bezig is met die dingen. Ik zou bijna een experiment willen doen en haar achternaam op mn cv willen zetten maar ik durf niet te liegen haha.
Hmm ik zou het gewoon eens proberen, dat is toch niet echt een leugen? Als ze er naar vragen kun je gewoon zeggen dat je beide achternamen gebruikt
Ik zou het ook gewoon proberen?
Wat ik ook en keer gezien heb was dat iemand niet zijn volledige achternaam gebruikte, waardoor het âHollandserâ leek.
Je kan het altijd proberen! Wel dan ook even met je email opletten dat daar niet je achternaam staat met versturen.
Eigenlijk belachelijk dat het zo zou moeten
(Vanuit de bedrijven niet vanuit jou belachelijk)
In welk gebied solliciteer je? Want via recruiters word je cv zonder naam doorgestuurd. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ik wilde eerst zeggen veranderen maar dan bedacht ik dat ik niet voor een bedrijf zou willen werken waar mijn achternaam een âprobleemâ is.
Een vriendin van mij vraagt haar te helpen en op deze vrouw te reageren die op haar facebook op een bericht heeft gereageerd. Hebben jullie tips? Ik ben moe van de discussie aangaan met mensen die niet echt willen leren maar wil mijn vriendin wel helpen om op deze persoon te reageren:
ââwhen we get pulled over for no reason and itâs dark, youâre terrified,â he said. âThatâs a concern that we have â [that] I wonât be able to make it home or be able to see another day.â
Dit is dus precies het probleem in Amerika, iedereen is bang en angst doet rare dingen met mensen. Hoe denk je dat de politieagent zich op dat zelfde moment voelt? Elke keer als zij iemand aanhouden moeten ze rekening houden met het ergste want iedereen kan een wapen trekken en dan zullen ook zij de volgende dag niet meer zienâŠhet is een vicieuze cirkel.â
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik denk dat meteen: ja dat is het risico van het vak, je wordt als agent daarop getraind en je weet dat dat bij je werk hoort, comes with the uniform. Bovendien gaat het in zoân situatie dus om twee mensen die beide bewapend zijn.
Draai het om: een poc moet in zoân situatie uitgaan van het ergste want het is 100% zeker dat degene die ze aanhoudt een wapen heeft. Voor een agent is het een mogelijkheid, voor een poc is het een zekerheid.
(tenminste, neem aan dat dit gaat over poc die aangehouden worden?)
Ik snap het bericht niet zo goed geloof ik? Dit is misschien wel waar allemaal maar, naast wat @Banananana al zegt over dat die agenten er zelf voor kiezen en voor betaald worden, betekent nog steeds dat mensen van kleur buitenproportioneel vaak aangehouden worden vergeleken met witte Amerikanen?
Dank jullie wel. Ja het gaat inderdaad over poc die aangehouden worden. Het slaat ook helemaal nergens op wat die persoon zegt. Ik kan ga jullie antwoorden gebruiken om een reactie te geven. Bedankt!
Het valt een beetje in de lijn van blue lives matter, het is bullshit als statement en sentiment want je kan als agent er voor kiezen geen agent meer te zien, om als fascist geen fascist meer te zijn, maar je kan er nooit voor kiezen om niet meer een bepaalde huidskleur te hebben.
Interessant filmpje, maar inderdaad wat @Bill zegt iets wat niet nieuw is. Volgens mij is een van de redenen waarom Girlboss op Netflix toen geen tweede seizoen kreeg ook omdat er toen zoveel kritiek kwam op de hoofdpersoon. Sofia Amoruso voelde zich toen neergezet als een âkarikatuurâ terwijl de cultuur bij Nasty Gal echt heel naar was, zwangere vrouwen werden ontslagen, etc.
Akwasi werd toch ook niet beschuldigd van antiracisme, hij werd beschuldigd van opruiing, en iemand die blijkbaar behoorlijk in zijn straatje denkt heeft besloten dat die beschuldiging vervalt. Ik heb vertrouwen in ons rechtssysteem en denk dat dit allemaal netjes besloten is, maar het heeft wel een beetje de schijn tegen op deze manier.
Als iemand beschuldigd wordt van het bedreigen van een vrouwenmishandelaar, en de directeur van het blijf van mân lijf-huis mag beslissen dat die bedreiger niet vervolgd wordt, dan kan ik me ook wel voorstellen dat mensen zich afvragen hoe onpartijdig dat allemaal is.
Wat bedoel je dan met dat âbehoorlijk in zijn straatje denkenâ? Dan heb je het toch over antiracisme? En dat is precies zoals @kali zegt geen mening, maar een grondwet. De betreffende officier van justitie heeft in het bestuur van Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam gezeten, wat letterlijk een organisatie is die zich bezighoudt met de naleving van artikel 1 van de grondwet in Amsterdam. Dat lijkt me niet één of andere linkse hobby.
Ik vind het echt een Geert Wilders actie om te denken/roepen dat er sprake van partijdigheid is, puur omdat Akwasi en de officier van justitie zich allebei met antiracisme bezighouden. En je merkt trouwens zelf al op dat Akwasi van opruiing werd beschuldigd, niet van antiracisme.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat alle medewerkers van het OM zich bezighouden met het naleven van de (grond)wet, dat is hun werk. Niet alle officieren van justitie houden zich (buiten hun reguliere werk) actief bezig met antiracisme, er zijn er ook die op andere gebieden of helemaal nergens actief zijn. Is het dan slim om de voorzitter van het blijf van mân lijf-huis uitspraken te laten doen over iemand die een vrouwenmishandelaar bedreigt, of iemand die zich hard maakt tegen dierenmishandeling te laten oordelen over de vervolging van een activist die nertsen vrijlaat? De beslissing zal in alle gevallen ongetwijfeld onpartijdig zijn, ik heb zoals ik al zei vertrouwen in ons rechtssysteem, maar de schijn dat het niet zo zou zijn moet je denk ik altijd proberen te voorkomen.
Als een andere officier hier uitspraak over had gedaan, dan was dat lidmaatschap van een of ander meldpunt in ieder geval niet de reden geweest om deze beslissing in twijfel te trekken, nu vormt het weer een afleider om op in te hakken en af te leiden van de zaak zelf.
Ik denk dat we het verder inhoudelijk met elkaar eens zijn, ik vind het net als jij heel vervelend dat deze hele ophef afleidt van de kern van de zaak. Maar juist daarom vond ik het ook een beetje vreemd dat jij hierop inging door uit te leggen waarom het ook wel weer begrijpelijk zou zijn en dat het volgens jou de schijn tegen heeft. Dan ben je juist die schreeuwers die het graag op één groot links complot gooien aan het voeden.
Kozp legt het zelf wel duidelijk uit:
Teveel DT-fouten om op te reageren.
Verloren zaak. Dit soort mensen weigeren om aan anderre mensen te denken. Het enige wat ik lees is⊠Ooo poor me so sad.
Mijn favoriete ding wat dit soort mensen zeggen is wij Nederlanders mogen er niet zijn⊠Aka witte mensen. Want bedenken dat all die zogenaamde anderre/niet witte mensen ook gewoon hier geboren zijn is iets te moeilijk.
Huilen, verloren zaak.
Maar ben benieuwd of ze met ârooieâ, roodharig of roodhuid (ik denk het eerste) bedoelt. Kan het zelf niet proberen te zien, want foto en naam terecht weg.
Aangezien het meermaals heeft over âwij Nederlandersâ en âonze geschiedenis en cultuurâ vs âzij van buitenâ denk ik niet dat zij zichzelf identificeert als native american.
Wij, Nederlanders? Mens, je kan niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. 
Niet meer geldig zijn. Nee, deze persoon is duidelijk over datum met al die rare formuleringen en taalfouten.