Teveel DT-fouten om op te reageren.
Verloren zaak. Dit soort mensen weigeren om aan anderre mensen te denken. Het enige wat ik lees is⊠Ooo poor me so sad.
Mijn favoriete ding wat dit soort mensen zeggen is wij Nederlanders mogen er niet zijn⊠Aka witte mensen. Want bedenken dat all die zogenaamde anderre/niet witte mensen ook gewoon hier geboren zijn is iets te moeilijk.
Huilen, verloren zaak.
Maar ben benieuwd of ze met ârooieâ, roodharig of roodhuid (ik denk het eerste) bedoelt. Kan het zelf niet proberen te zien, want foto en naam terecht weg.
Aangezien het meermaals heeft over âwij Nederlandersâ en âonze geschiedenis en cultuurâ vs âzij van buitenâ denk ik niet dat zij zichzelf identificeert als native american.
Wij, Nederlanders? Mens, je kan niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. 
Niet meer geldig zijn. Nee, deze persoon is duidelijk over datum met al die rare formuleringen en taalfouten. 
Ook mijn verwachting, maar toch ergens stiekeme hoop dat iemand niet zijn haarkleur vergelijkt met andermans huidskleur.
Ik zeg er zelden wat van. Eigenlijk alleen als mensen het hebben over de âNederlandse cultuurâ die zij zo graag willen verdedigen of beschermen tegen andere invloeden. Als onderdeel van de Nederlandse cultuur verwacht ik wel dat deze mensen een beetje fatsoenlijk kunnen schrijven / hun standpunt kunnen beargumenteren. Taal heb je immers nodig om een cultuur te begrijpen.
Taalvaardig zijn en je mening uiten (ongeacht ik het eens ben met iemands standpunt) hangen voor mij wel enigszins samen. Misschien ook wel meer vanwege mijn studie-achtergrond.
En natuurlijk kan je ook goede dingen zeggen als je niet goed bent in taal. Er zijn niet voor niets andere media- of cultuurvormen beschikbaar om je activistische punt te verduidelijken. Maar ik denk dat veel van die âvaderlandliefhebbersâ niet eens weten wat het begrip âcultuurâ allemaal behelst.
Je ziet ook nooit bij een goed geschreven bericht iemand reageren met âwow, jij beheerst de taal zo goed ik geloof meteen alles wat je zegt/schrijftâ
Voor mij gaat de betrouwbaarheid van een stuk tekst zeker een heel stuk omhoog of omlaag door taalfouten. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben?
Geen zwarte piet meer bij Pathé
Niemand moet zich gediscrimineerd voelen⊠top statement.

En dan hebben de protestanten het gedaan, wie denken die kerkgangers wel dat ze zijn? Protesteren tegen zwarte piet.
(Openbare posts mag ik volgens mij wel plaatsen toch?)
Wat zou jij dan een goede statement vinden?
Niet aanvallend bedoeld, maar ben gewoon benieuwd
Ik ben @Banananana niet, maar als je zegt dat niemand zich zo moet voelen, erken je dat zwarte mensen ZP als racistisch ervaren. ZP is een racistische traditie, punt uit. Het ligt niet aan de zwarte mensen maar aan de traditie.
Als bedrijven echt ballen hebben, zeggen ze dat ze racistische karikaturen weigeren.
En noem het racisme en niet discriminatie. Gediscrimineerd worden houdt in dat je anders behandeld wordt door het een of ander, huiskleur, afkomst whatever noem het maar. Mensen met een Arabische achternaam niet uitnodigen voor een sollicitatiegesprek is discriminatie. Discriminatie is doorgaans een uiting van een racistisch denkbeeld (niet in het geval van discriminatie tov bijv vrouwen) en ZP is ook een uiting van racisme. Dus benoem het correct en durf zoân krachtterm te gebruiken. Dat zou ik een statement vinden @Vaiana
Dat excuus van de alcohol, KOM OP.
Eerst dacht de Royal Mail uk dat het een goed idee was om voor Black history month postbussen zwart te verven en nu denkt Pure Gym dat het oké is om een workout met slavernij te vergelijken.
Slavery was hard and so is this ??
Jezus christus hoe krijg je het uit je vingers. Walgelijk.