Ik vind dit weer zo zo zo kinderachtig he. Artikel over omroep zwart, met Akwasi en Gianni. Begint goed, het gaat over de omroep en wat ze willen bereiken. En dan toch nog even over de uitspraak van Akwasi waardoor hij zich wederom moet gaan zitten verdedigen. Wat een sneu stukje journalistiek.
Wat hij laatst ook weer op tv heeft gedaan en ook nog naar aanleiding van uitspraken van het OM. Hoeveel moet die man nog zeggen dat het hem spijt?!
Even een zijpad, spijt het hem dan? Ik dacht dat hij achter zijn woorden blijft staan.
Ik vind het ook zo ontzettend de-humaniserend dat hij steeds zijn excuses moet aanbieden. We zeggen toch allemaal wel eens wat waar we spijt van hebben? Meer nee dit is blijkbaar echt onvergeeflijk, honderd miljoen vragen naar hoe en wat en hoe kom je erop om zoiets te zeggen. Echt niet oke. Ik vond dat Jinek ook aardig hard op hem inhakte van de week.
Ik vind het ook zo typisch dat Johan Derksen nu overal weer lekker gezellig zit te kletsen, zonder dat iemand het ook nog maar het heeft over zijn belachelijke zwarte piet uitspraak. Echt walgelijk tbh.
Nou het woord spijt kan ik me niet herinneren maar hij heeft wel afstand gedaan van de uitspraken.
Nou precies dit.
Ah oke, dankjewel!
Ik vind dit echt zoân incident dat door witte mensen tot in het oneindige wordt misbruikt om Het Echte Gesprek te saboteren. Ik verwacht dat het nog wel even voortduurt. Het maakt denk ik niet uit wat Awkwasi doet, zolang er een gelegenheid is om erop terug te grijpen zullen witte mensen / media (zoals Jinek blijkbaar) dat graag blijven doen. Alles voor de kijkcijfers, lekker populistisch om steeds te blijven aankaarten.
Pfff gister zag ik een fb post van een kennis;
Zwarte piet is verboden maar we stellen onze kinderen wel bloot aan bloed, messen, geesten etc. Welke boodschap geven we onze kinderen mee.
Dus ik had gereageerd; we geven kinderen mee dat racisme niet ok is en dat racistische figuren niet ok zijn. Lijkt mij een mooie boodschap om je kinderen mee te geven.
En ja hoor ze heeft mij op fb verwijdert
Nu weet ik wel door haar berichten die ze post dat ze zwaar christelijk gelovig is en daarom denk ik tegen halloween is (dit heb ik wel eens van een gelovige vriendin gehoord dat ze vanwege haar geloof tegen halloween is) maar hoe kun je racisme met halloween vergelijken?! En racisme dus goedkeuren maar ooh bloed is vreselijk voor je kinderen
Omdat halloween haar kinderen âtreftâ en racisme niet. trut.
Precies! Stel je voor dat de tere zieltjes van haar kinderen worden beschadigd. Boeiend als iemand anders racisme ervaart.
Haha wow dit is wel echt heel vergezocht van die persoon hoor. Volgens mij zoekt ze gewoon iets om voor zwarte piet te pleiten. Bloed, messen en geesten (= âengâ) kun je toch helemaal niet vergelijken met zwarte piet (=racistisch).
Zeer bijzondere vergelijking inderdaad. Sowieso snap ik nooit zo goed waarom mensen de behoefte voelen om hun meningen op Facebook te gooien, maar vervolgens geen tegenreactie willen. Zet het dan niet op Facebookđ
Ik zag diezelfde post, ook van een nogal religieus persoon. âZwarte Piet is verboden maar in plaats daarvan vieren we nu halloweenâ blablabla. Vond het ook vergelijking die helemaal nergens op sloeg. Halloween is niet âin plaats vanâ. En dat je halloween niets vind is prima (ik vind het zelf ook belachelijk om je kids in horror te verkleden) maar dat maakt zwarte piet niet minder racistisch.
Ja alsof ineens heel sinterklaas was afgeschaft en afgelopen zaterdag hele gezinnen in met bloed doordrenkte outfits pepernoten zaten te vreten 
Goed nieuws om hier te delen:
Straffen vallen volgens mij mee, maar ze zijn iig veroordeeld.
Yes! Eigenlijk had ik ook Lilithmag moeten posten, dat is natuurlijk van Clarice zelf 
Ik ben het totaal niet met je eens Shaar en wel hierom, als je al niet in een veilige omgeving als een schoolklas kan leren met een spotprent om te gaan, waar doe je dat dan wel?
Als je altijd in je eigen bubbel blijft waar iedereen hetzelfde denkt en dezelfde mores deelt, hoe leer je dan om te gaan met personen die niet hetzelfde vinden als jij? Ik vind het niet heel aardig noch beleefd om de denkwijze van andere mensen te beledigen maar het mag wel, en het moet ook kunnen. Juist om de macht van geloof te relativeren.
Ik denk dat het heel belangrijk is om iedereen van jongs af aan te leren dat andere meningen oké zijn en dat iedereen deze mening mag uiten. Daarnaast leven we in een land met godsdienstvrijheid en de vrijheid van schoolkeuze verankerd in onze grondwet. Dit betekent dat iedereen een eigen school met eigen regels kan oprichten. Een christelijke school kan daardoor het tonen van een christelijke spotprent inderdaad verbieden. Een islamitische school kan het tonen van een Islamitische spotprent verbieden, aar op een openbare school mag alles geridiculiseerd worden. Plaats je je kind op een openbare school, dan ga je akkoord met de egalitaire, seculiere richtlijnen van deze school.
Het emmaus college is katholiek
Ik hoor wat je zegt en ik vind ook dat je een punt hebt. Maar als zoân prent er al 5 jaar hangt, en het nu in de aftermath van verschillende terroristische aanslagen een punt is, dan is dat toch alarmerend? Zeker omdat het kinderen zijn, die nog vol in hun ontwikkeling zitten en waarbij het aannemelijk is dat zij dingen overnemen omdat het nu in het nieuws is. Daarnaast ben ik het ook volledig eens met Pierlala dat een school een veilige omgeving moet zijn waar verschillende denkbeelden elkaar kunnen en mogen ontmoeten.
Daarnaast, Islamitische scholen worden, evenals Christelijke scholen, gesubsidieerd door de Nederlandse overheid. Islamitische scholen zijn daarbij vrij om hun curriculum in te vullen hoe zij dat willen zonder overheidsbemoeienis (ja, er was een aantal jaar geleden gedoe over de educatie over homoseksualiteit maar dat is wel echt een uitzondering). Dus het idee dat er een rare take is op godsdienst in school, dat valt wel mee.