Ben je wel eens in Landen als Marokko of pakistan geweest? Vanuit pakistan kan ik juist aangeven dat transgender een geaccepteerde groep in de samenleving. Die komen daar open vooruit en worden meer geaccepteerd dan welk westers land dan ook. Haroon Ali heeft recent een documentaire gemaakt voor de Volkskrant. Ik kan het je echt aanraden om die te zien. Hij behandelt ook de vrouwenonderdrukking en emancipatie. Ik wil het niet allemaal verklappen, haha, want vond het verfrissend om te zien wat in het westen als de moderne vrouw wordt gezien en hoe het in pakistan is.
Maar wil je dan wel aannemen dat dit wel gebeurt?
Enne, het bijv dumpert heeft een historie met dergelijke filmpjes, geloof nooit dat daar geen witte uploaders tussen zitten.
Sorry dubbelpost, maar daar ben ik helemaal mee eens. Lees het topic stiekem al heel lang mee, haha. Snapte de bovenstaande opmerking niet zo goed. Dacht misschien bedoelt ze dit ermee.
Op basis waarvan is het significant groter dan?
Aah oke thanks voor de uitleg!
Ik doelde qua mix ook meer op culturen. Maar grieks is idd ook caucasian. Weer wat geleerd
Maar nu snap ik het alleen niet helemaal. Ik heb een andere afkomst maar die is wel caucasian. ( sorry weet het nederlandse woord niet en jullie weten hoe ik typ )
Ben ik dan wel of niet gemixt.
Ja dat meen ik serieus. Ik woon zelf dan niet in Den Haag maar in Rotterdam en mijn ervaring is toch echt dat het door elke bevolkingsgroep wordt gedaan.
Overheen gepraat? Mensen zijn het niet met je eens. Iedereen reageert toch en stelt vragen. Niemand praat erover heen, oneens zijn is iets anders.
En ik word door alles en iedereen nageroepen en nagefloten op straat. Dat is niet weggelegd voor een bevolkingsgroep. En je zegt dat je andere geloven net zo vrouwonvriendelijk vindt. Maar toch die uitgekauwde focus op de islam. Beetje als toen Geert Wilders het ineens op ging nemen voor de Nederlandse vrouw door die islamistische testosteronbommen uit Nederland te willen weren. Als er in een groep een probleem zit dan is dat in de groep mannen. Ongeacht afkomst, geloof of kleur.
Ik erken je probleem hoor. Ik ben zelf opgegroeid in Rotterdam zuid en kom wel eens in de afrikaanderwijk (ongeveer zelfde als schilderwijk), waar mensen ook van schrikken. Waar ik over val en denk paar anderen hier ook, is dat je het generaliseert naar een bevolkingsgroep (of eigenlijk iedereen uit noord-Afrika) en blijft linken aan de islam. Dat is niet juist. Misschien is dat niet je intentie, maar zo komt het bij mij wel over. Ik ben zelf islamitisch opgevoed, ben nooit in aanmerking geweest met de politie, betaal netjes mijn belasting en werk. Dit geldt ook voor heleboel van mijn familie, kennis en vrienden. Daarom blijf ik het vervelend vinden, dat je zoân nadruk blijft leggen op bepaalde afkomsten en geloof, terwijl dat niet gelijk staat aan ellende.
Is kkk ook niet christelijk? Die mensen waren ook niet gezellig
Bijvoorbeeld de Ku Klux Klan, zij zeggen te opereren vanuit christelijke moralen.
Edit: Ha zie hierboven nu pas, reageren op mobiel gaat traag.
Zijn trouwens ook een hoop neo nazi groepen die veel waarde hechten aan christendom.
Ja maar nogmaals dat is jouw ervaring niet de waarheid dat alleen zij dat doen.
Dat is toch precies wat ik zeg. Er is grote diversiteit in uitvoering en interpretatie. Als de meerderheid van de aanhangers een zeer agressieve variant van het geloof aan hangt moeten we daar wat mee (en besef: dat doen we ook. We kijken echt niet zomaar toe naar de ontwikkelingen SyriĂ«). Maar dat is niet zo. Je kan niet roepen âShariaâ âvrouwonvriendelijke cultuurâ âzij zijn het altijd en dat ligt aan geloofâ als dat niet de realiteit is. Er zijn genoeg gelovigen die net als jij prima inzien dat je de teksten in de context moet zien en niet letterlijk moet nemen. Die geloof combineren met progressief mensbeeld, geweld en intimidatie afkeuren etc.
Biologisch gezien bestaan rassen niet maar er is wel een sociaal construct van rassen.
Ik denk niet dat mensen het vergeten maar het ging hier nu om âactueleâ christelijke groeperingen
Ja? Maar dat slaat dus nergens op en daar moeten we vanaf.
En de kruistochten leken wel om het christendom te draaien maar hadden vooral ook een achtergrond in machtswellust van de kerk, het was een goede manier om belangrijke mannen aan zich te binden en om zonen die toch niks zouden erven bezig te houden. De kerk was niet de kerk zoals we die nu hebben, het was allemaal wat losser en veel meer bezig met politiek van de wereld en macht daarin. Geloof had een hele andere invulling. Maar daar kan ik een heel essay over schrijven en de middeleeuwen waren niet echt mijn beste vak tijdens studie.
Ja natuurlijk? Maar dat betekent niet dat het niet bestaat? Ik vind dit een beetje in hetzelfde straatje vallen als zeggen dat je geen kleur ziet. Er is een construct omtrent huidskleur en etniciteit en doen alsof dat er niet is is volgens mij niet de manier om dat op te lossen.
Het gaat nu al een tijdje specifiek over geloof maar tussen de tweede wereldoorlog en 2000 waren er ook genoeg terroristische bewegingen actief in Europa die niet perse religieus waren.
De IRA bijvoorbeeld was tot aan 2000 nog actief en viel soort van uit elkaar nadat Amerika stopte met de financiering na 9/11.
Ons beeld van wat een terrorist is is teveel vervormd waardoor we vergeten dat iedere samenleving en cultuur tot geweld in staat is.
Ik snap ergens wel wat @kali (denk ik) probeert te zeggen: er zijn problemen in haar wijk (en meerdere wijken in Nederland) en daar moet naar gekeken worden en aan gewerkt worden. En daarbij kan best naar cultuur gekeken worden in de zin van, hoe bereiken we deze groepen het beste?
Maar ben het er niet mee eens dat die problemen afgeschreven kunnen worden op de afkomst. Zoals @Eddie zegt, ik ben vaak zat voor hoer uitgemaakt omdat ik een witte man negeerde, of aangeraakt of gestopt op straat. De uitwerking is mss anders maar het is allemaal hetzelfde probleem.
Maar de IRA had misschien wel een geloofsachtergrond maar het ging er bij hun niet om dat iedereen katholiek moest worden maar meer om de achterstelling van katholieken in het door Engelsen (protestantsen) gedomineerd land. Dus daarin wel een groot verschil met bijvoorbeeld IS. En zijn ze echt alleen gestopt vanwege de financiering? Ik wil me er nog verder op inlezen maar kan me voorstellen dat beide partijen de terreur en angst ook moe waren. DAt het terroristen waren dat zeker. En heel toepasselijk wat een docent op de universiteit zei: de een zijn terrorist is de ander zân vrijheidsstrijder.