Maar wat een oprechte vraag is vanuit mij, negatieve houding tov vrouwen en LQBTIQ+ zien we toch ook terug bij (conservatieve) christenen, vormt dat dat voor jou ook een zelfde probleem zoals bij (delen van) moslims? Erken je dat ook? Ik ben zelf moslim, niet super rechtlijnig. De Koran bestaat uit 114 hoofdstukken waarvan er in een hoofdstuk een vers is gewijd aan het verbod op homoseksualiteit. Ik ontken zeker niet dat veel mensen met een islamitische achtergrond niet positief aankijken tegen homosekualieti, net zoals christenen en Joden dat ook doen, maar onderschat de invloed van cultuur daarop niet. Zoals ik aangaf, ik ben zelf moslim afkomstig van de Balkan waar 50 jaar communisme en Islam light was, maar homoseksualteit wordt meestal heel erg afgekeurd door alle religieuze groepen op de Balkan. Dat is niet vanuit een religieus perspectief, dat is vanuit een culturele overtuiging. Het gros van de mensen zou je niet eens uit kunnen leggen waarom homoseksualiteit vanuit een religieus standpunt ‘verkeerd’ is.
Ik schrik echt een beetje van de toon van je bericht… Ik vraag me oprecht af of je ooit in aanraking bent gekomen met orthodoxe christenen of Joden en of je systematisch contact hebt met mensen met een islamtische achtergrond (en alle variaties die daarbinnen weer bestaan) ?
Edit: sorry, ik had nog niet verder gelezen en zag dat je besloten had de discussie verder te laten en alles terug te lezen op een later moment!