Ik heb net Ma Rainey’s Black Bottom gekeken op Netflix, ik vind het een aanrader. Op het eerste gezicht is het een luchtige film. Heeft iemand 'm al gezien?
Ik heb 'm net gezien, echt de moeite maar uiteindelijk totaal niet luchtig idd. Gebaseerd op een theaterstuk geloof ik?
Ja, van August Wilson. Na de film kun je nog een korte bonus kijken waarin meer wordt verteld, ook die vind ik echt een aanrader.
Zou zoiets ook gepost worden als de discussie ging over vrouwenrechten of lhbtiq+?
Ik vind het eerlijk gezegd best schrijnend dat het hier dagen offtopic kan gaan over de meest onzinnige onderwerpen maar dat zoiets eigenlijk toch wordt afgekapt omdat sommige forumers niet met hun neus op hun eigen white fragility gedrukt willen worden.
Deze discussies zijn zo hard nodig willen we een maatschappelijke verandering te weeg brengen. In dit topic bereik je VEEL meer mensen dan in het racisme topic.
Edit: ik snap jullie trouwens ook hoor, echt, maar ik vind dat we onze forumregels best aan de laars kunnen lappen als het gaat om iets verschrikkelijks als racisme. Waar ook veel van onze medeforummers zo ontzettend veel mee te maken hebben.
Het riep bij mij dezelfde reactie op, maar ik durfde me meteen niet meer uit te spreken na dat bericht. Ik vind het moedig dat je het doet. 
Samenvatting
Eigenlijk niet natuurlijk, maar zij doet het wel en ik duidelijk niet. Het minste wat ik dan kan doen is me daar alsnog positief over uitspreken.
Eens na 10 post over racisme is het al ¨ Nou weten we het wel´ Maar vervolgens wel 6 paginas (hehehe) lang hoe iedereen zn kind opvoed.
Trouwens niks naar de mods toe want die krijgen wss allemaal pb´s met ´Ik vind dat niet leeeeuk´ en we hebben de afgelopen tijd wel veel gediscusseerd haha
Ik snap dat wel. Maar tegelijkertijd geloof ik ook dat je niets gaat veranderen als je discussies hierover alleen welkom zijn onder de mensen die veelal al weten hoe de vork in de steel zit.
Heb de laatste paar dagen toch best vaak gelezen dat mensen er veel van leren.
Ik vind het pijnlijk dat gemarginaliseerde groepen wordt verteld dat ze eigenlijk het opkomen voor zichzelf maar ergens anders moeten doen omdat er geroddeld moet worden over beutybloggers.
En ja poeh toetsenbordactivist als dat een belediging moet zijn wauw petje af super scherp.
Ik gebruik m’n platformen daar allang voor dus dat is niet van toepassing.
Ik vind het echt het toppunt white privilege om zo’n discussie niet boeiend of relevant te vinden of storend in je roddelrondje.
Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat mensen zich niet prettig voelt bij wat er precies gezegd wordt dan bij dat het offtopic gaat.
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je, als je echt begaan bent met anti-racisme, vindt dat het ff weg moet naar een ander topic.
Wel erg typerend overigens.
Btw, als er niet wel heel vaak was toegestaan dat het weet ik veel hoe lang offtopic gaat over andere dingen was ik minder geneigd m’n mond open te trekken maar dit is gewoon krom.
Ik ben ook helemaal verbaasd (denk ik) dat deze discussie werd afgekapt. Het kan er inderdaad dagen over gaan hoe vaak mensen hun beha’s of gordijnen wassen, maar bij deze discussie is er vrij snel klaar ingegrepen. Ik beschreef eerder van wat soort forum ik graag lid zou zijn. Een inclusief forum waar iedereen zich veilig voelt. Voor mijn gevoel is die veiligheid vandaag niet voor iedereen gewaarborgd en daar schrik ik best wel van, blijkbaar klopt het beeld dat ik heb van dit forum toch niet helemaal. Normaal gesproken lijkt de tactiek te zijn om het ‘off topic gesprek’ te gedogen tot het stilletjes uitdooft, want ja, elke discussie gaat uiteindelijk weer over. Dat zou bij dit gesprek ook wel zijn gebeurd, dus vanwaar de noodzaak om zo snel te verwijzen naar dit topic?
Als het er dagelijks over gaat, dan is er duidelijk veel onderliggend racisme om te bespreken. Doe je dat in een apart topic? Kan, maar ik ben het met @anon46421473 eens dat dat dan actie -> reactie is en dus ook niet per definitie off topic.
Overigens @anon46421473, het is pijnlijk om te lezen dat je emotioneel bent van de racistische opmerkingen die je op je werk naar je hoofd geslingerd hebt gekregen (even een vrije vertaling van wat je eerder vanmiddag zei, want ik kan het bericht niet meer vinden). Heb je het (al) bespreekbaar kunnen (willen) maken?
Ik heb echt zelden flat out racisme gezien op het forum en in de discussie die nu afgekapt is heb ik zeker geen racistische reacties gezien, dus om nou te zeggen dat ‘de racisten’ beloond worden vind ik wel een heftige uitspraak.
Kun je voorbeelden geven van wat volgens jou racistische uitspraken zijn geweest in deze discussie in het bloggerstopic? Want misschien ben ik er ook wel blind voor geweest en dan leer ik graag.
De mensen die geen zin hebben in deze vermoeiende discussie en de keuze hebben deze uit de weg te gaan krijgen nu wat ze willen toch? Er zijn anderen op dit forum die die keuze niet hebben in hun leven.
Bovendien zijn het juist niet de flat out racistische opmerkingen waar het hier om gaat. Het is het geïnternaliseerde racisme dat vlak onder het oppervlakte ligt wat mensen nog heel vaak niet eens door hebben. Het is dus nodig om mensen hier keer op keer op te wijzen. En ja, dit is de afgelopen dagen heel veel gebeurd hier, er zijn veel microagressies geuit waar door anderen op gereageerd wordt, ergo: racisme discussies in verschillende topics. Vervelend dat het steeds nodig is maar ja hè. Kan ergere dingen bedenken…
En eigenlijk. Waarom vind je het zo heftig dat er gezegd wordt dat racisten beloond worden maar ga je compleet voorbij aan @anon46421473 die zich hier niet veilig voelt de laatste dagen.
De racisten toonden zich al toen er werd geklaagd over de frequentie van discussies over racisme. Als je vindt dat het beutyblogtopic er de plaats niet voor is, waar dan wel? Waar mag er dan wel over gepraat? Gesprekken over racisme kunnen onmogelijk voorwaardelijk plaatsvinden, want dan doen de mensen die het niet willen horen gewoon hun oren dicht en blijft het probleem bestaan.
Edit: En ik veronderstel dat je het goed bedoelt, maar ik vind het ook best wel ‘intens’ dat je nu juist direct aan Dolfijnhond vraagt om het racisme op dit forum bloot te leggen. Dat is niet haar taak. Dat je het (nog) niet ziet begrijp ik wel, ik kan ook zo 1, 2, 3 geen voorbeelden geven. Maar misschien zou het helpen als je de vraag in algemene zin stelt? Dan bied je Dolfijnhond nog steeds de kans om te reageren, maar leg je de verantwoordelijkheid niet bij haar neer.
Er worden hier best vaak dingen gepost die eigenlijk racistisch zijn maar voor ons witte memsen gewoon normaal zijn om te zeggen.
Zoals bijv " Iehwl ik vind dat eten uit dat en dat land goor"
" Ik vind reggae muziek ordinair"
En allemaal dat soort dingen. Daarnaast is het ook een beetje gek om te zeggen dat je iets niet racistisch vind. Dat het voor jou niet zo voelt betekend niet dat het niet zo is.
Dat heeft hummus niet gezegd toch, of heb ik daar overheen gelezen? Ik lees wel dat hummus geen opzichtige racistische opmerkingen heeft gezien, maar ze niet zien vind ik anders dan ze wel zien en dan zeggen dat ze niet racistisch (genoeg) zijn.
Ik doelde op ¨Ik heb geen racistische reacties gezien.´ Ik las dat als ik heb niks gezien wat ik racistisch genoeg vind voor de uitspraak van @anon46421473
En het word vaak op t forum gezegd. Van ooh nee dat vind ik niet racistisch of ik vind dat gewoon kunnen.
Ik ga er niet aan voorbij? Ik vraag het omdat ik het juist wil zien en degene die het benoemt lijkt me wel de juiste persoon om het te vragen.
Ok dan niet. Vind ik jammer, want mn vraag was wel oprecht.
Oh oké, zo heb ik het niet gelezen maar ik begrijp jouw interpretatie. Even afwachten dan, wellicht dat hummus het wil verduidelijken?
Nog een ander voorbeeld voor je hummus, mocht je die nog niet gelezen hebben, het hele ‘deze discussie keert te vaak terug’ is an sich al zo racistisch als wat. Door dat te zeggen suggereer je dat je ‘nu even geen tijd hebt voor een discussie als deze’. Je kunt dat vrijwel alleen zeggen als je zelf geen racisme kent.