Ja, dit is iets wat ik nodig had. Het is namelijk een van de onderwerpen die ik nog niet goed begrijp. Ik kijk het later.
Heel leerzaam!
Ik wil even dit nummer hier tippen: het gaat over een zwarte vrouw die er heeeelemaal gek van wordt dat iemand haar naam altijd verkeerd uitspreekt en dat het écht niet zo moeilijk is. Moest meteen aan dit topic denken
en het nummer staat hier al dagen op repeat, want hij is gewoon super lekker.
‘Reply All’ publiceert nu een serie over racisme bij Bon Appetit. Interessant en leerzaam: veel mensen hadden door dat de sfeer slecht was, maar dachten dan niet aan hun enkele Aziatische, zwarte of latino collega. En blijkbaar waren Aziatische recepten pas toegankelijk als er een Amerikaans klinkende naam bij stond 
Interessant! Ik ga meteen luisteren!
Ik zag deze week bij mijn moeder een magneet van een black face aan de koelkast hangen. Ik wilde er wat van zeggen alleen ik realiseer mij dat mama deze magneet heeft gekocht op Kaapverdië en dus naar mijn verwachting zoiets zal zeggen als: “Zij hebben deze zelf aan mij verkocht.” Maakt dit het anders?
Ze zal vast vragen of ze het dan niet had moeten kopen dus ik denk er vast over na.
Steel em 
Dit doet me aan iets anders denken. Ik kwam laatst in een antiekwinkel twee ZP-ansichtkaarten tegen en die had ik toen bijna gekocht om op te sturen naar The Black Archives. Dat kan ik met deze magneet ook wel doen. 
Oeps verkeerd topic
https://www.instagram.com/p/CLNB7VVF9UG/
Ik vind deze titel weer zooo typisch he 
‘‘Half jaar cel voor relschopper KOZP-demonstratie’’
Als je niet beter weet zou je denken dat het om een KOZP-demonstrant gaat die aan het rellen was en een gevangenisstraf heeft gekregen. Maar ook als je verder hebt gelezen dan alleen de titel en weet dat dat niet het geval is dragen dergelijke koppen er alsnog aan bij dat je KOZP en hun demonstraties met geweld gaat associëren.
De tiktok opent niet, kan je de link mss zonder preview delen?
Ieh jeuk van dit stukje tekst erbij. Maar ik weet hier niet genoeg vanaf om er iets zinnigs over te zeggen.
Ah, lekker, racisme tegen aziatische mensen op primetime tv. Helemaal top.
Dit is wie is de mol. Had dit stukje gister gemist maar echt niet oke idd
Ja dit was bij Gangnam style. Charlotte deed het ook
Ik snap gewoon niet waarom dit uitgezonden wordt. Het was fucking ongemakkelijk om hiernaar te kijken.
En ook zo beledigend om iemand die zoveel bereikt heeft zo te omschrijven.
Ongelooflijk, bizar dat het ook door het edit team heen is gegaan en in de laatste montage is terecht gekomen.
Tip: zoek het niet op Twitter
90% vindt het volkomen normaal en snowflake om je eraan te storen omdat het racistisch is.
Maar hoe moet je dan een Aziatisch persoon uitbeelden?

Hou op zeg! Ik las dat en dacht echt “dude”