bende gij un wout ofnie??
(alleen grappig als je undercover gekeken hebt)
bende gij un wout ofnie??
(alleen grappig als je undercover gekeken hebt)
Er zijn zeker grote problemen binnen politiekorpsen, maar blijf het toch vreemd vinden om dan te zeggen dat alle agenten klootzakken en varkens zijn.
Ze zijn misschien niet allemaal slecht. Maar het is achterhaald dat agenten helden zijn en dat ze allemaal voor onze veiligheid zijn.
Ik ben zelf wel van mening dat als je meedoet aan zon syteem en er geen verandering in maakt omdat je het wel best vind dat het alleen echt werkt voor rijke witte mensen. Dat je dan wel degelijk racistisch bent.
Overig vind ik jouw reactie een “Not all men” reactie. @kali uit haar boosheid op alle slechte politie mensen. Waarom voel jij dan de behoefte om te zeggen dat er heus wel goeie tussen zitten.
Sorry dat je het gevoel krijgt dat ik jouw ervaringen bagatelliseer, dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik vind namelijk wat er in Rotterdam (en overal waar poc benadeeld en gediscrimineerd worden door politie) gebeurt binnen de politie verschrikkelijk! Ik heb alleen de hoop dat er wellicht ook nog goede agenten tussen zitten. Wellicht naïef…
Wat betreft de bovenste alinea, ben ik het helemaal mee eens!
Ik wil kali zeker niet het gevoel geven dat haar gevoel er niet mag zijn. Daar ook mijn excuses voor. Wellicht als ik haar ervaringen zou hebben, ik ook haar mening deelde. Ik wilde het gewoon opnemen voor de “goede” agenten die er hopelijk toch ook zijn.
Nee
Maar als er goede agenten tussen zitten dan zouden deze hun collega’s verantwoordelijk houden voor de shit die ze doen, of hogerop stappen daarmee.
Daarentegen gebeurt dit bij degene die dat wel doet:
Heb even opgezocht wat dit betekent. Ik kende deze term namelijk nog niet. Ik kan mij voorstellen dat mijn eerste reactie op deze manier overkomt.
Wil toch nog even benadrukken dat ik het racismegeweld vanuit de politie niet wil bagatelliseren. Mijn reactie komt vooral uit de frustratie die ik heb als ik hoor dat er bijvoorbeeld met O&N weer veel geweld tegen hulpverleners is geweest. Ik ben dan bang dat uitspraken als acab hieraan bijdragen. Besef nu dat dit een ander probleem is en dit ergens anders besproken moet worden.
Maar… ZIJ is dus dan toch een van die goede agenten?
Geloof me ze is niet de enige, er zijn mensen die voor verandering proberen te zorgen met alle gevolgen van dien dus nee hoor kali het zijn niet allemaal vieze varkens
Waarom voelen jullie in godsnaam de noodzaak om agenten te gaan verdedigen in dit topic, nav die zaak in Rotterdam? Tering wat misplaatst.
For the record @kali, ik ben het 100% met je eens.
Ik wil niet alle agenten verdedigen, en zeker niet die zich inderdaad in Rotterdam als varkens hebben misdragen. Het ging mij vooral om de agenten die wel het verschil willen maken en ik geloof dat die er wel zijn. Ik heb het verkeerd verwoord en verkeerd ingeschat door het in dit topic te plaatsen.
In een rot systeem zijn geen goeie appels.
Precies mijn gedachten. Ik ben echt op dat punt dat ik denk: ik wil het allemaal niet meer weten. Als in: hoe verwacht je dat mensen hiermee leven. Is niet eens voorpaginanieuws
Wil verder niet meer ingaan op de discussie goede/slechte agenten, omdat ik nu weet dat dit niet de juiste plek is.
Wel ben ik benieuwd welke aanpassingen en veranderingen het rotsysteem bij de politie volgens jullie kunnen veranderen? Mijn eerste gedachte is de racistische agenten bestraffen/ontslaan, maar daarnaast ook betere voorlichting vanuit de politie(academie) zelf.
Eigenlijk wat @Crusti_Croc zegt. Want er zijn nu teveel dingen in de doofpot gestopt onder het tapijt geschoven. Het systeem is zo corrupt dat er elke x als er iets goed fouts gebeurt het O.M “onderzoek” doet en er vervolgens niks mee gedaan word.
Het beste is om gewoon alles te schrappen en een nieuw systeem op te bouwen. Waarbij een fout gewoon bestraft word.
Maar is dat mogelijk binnen de huidige maatschappij? Zit racisme niet al te diep geworteld in de mens? Het is natuurlijk DE oplossing, maar niet haalbaar denk ik.
Nee zeker niet haalbaar. Maar ik denk dat het de komende zoveel jaar zo blijft. Want als het volgende incident niet onder het tapijt word geschoven maar aan het licht komt dan zullen er wel meer dingen boven komen. En dan hit shit the fence haaard.
Zag deze tweet voorbij komen over dit soort taalgebruik en vond het heel verhelderend, had er nog niet zo over nagedacht.
Helemaal waar. Dat is hetzelfde als het racisme bij de politie hierboven. Racistische slurs gebruik je in de werkcontext alleen als je geen risico loopt. Als je denkt dat je collega’s je erop gaan aanspreken of er verdere consequenties zijn doe je het niet. Dit kan en doe je alleen als je weet dat het je niet de kop kost. Zegt alles over de interne cultuur van Nederlandse overheidsorganen. Dit zijn geen incidenten. Dit is de norm.