White privilege / racisme

Ooh dit wist ik niet. Ofnja ik wist dat die stenen niet bij hindoeisme hoorde maar wist niet dat er andere richtingen waren.

Ik vind spiritualiteit iets heel moois. Maar vind het nogal jammer dat het door social media meer een soort esthetisch ding is geworden.

4 likes

Is misschien niet helemaal hetzelfde, maar wat je zegt doet me wel denken aan een podcast die ik een tijdje terug heb geluisterd. Wel specifiek over yoga maar ook over oa cultural appropriation: https://www.yogaisdeadpodcast.com/episodes

1 like

Over welke discussie gaat dit als ik vragen mag?

Oke nevermind ik DM je even de post

Ah ja dat ging over mij aangezien je me toch wkcgetagd had @tessel

Het ging me om de discussie die naar aanleiding daarvan ontstaan is ja, was niet de bedoeling jou daarin te taggen en daarom heb ik het weer weggehaald.

Ja ik heb niet eens een mening er over. Heb genoeg berichten ontvangen in positieve zin. Het is goed zo

Nee, maar was niet de bedoeling de mensen die bij de discussie betrokken waren te taggen. Vandaar dat ik het weggehaald heb.

1 like

Blijft me verbazen hoe iedereen die wordt aangesproken op racisme op dit forum er altijd maar bij moet halen dat er echt wel genoeg mensen zijn die minimaal net zo racistisch zijn en het steunen. Is niet om trots op te zijn mensen.

70 likes

Dit !

4 likes

Echt hĂš. Hoe dan

4 likes

louder!!! hoe is dit iets om trots op te zijn, what in the world??

1 like

Het is dus helemaal niet goed zo. Waar haal je het lef vandaan?

4 likes

Jaa en dan zoveel goeie berichten lezen waar je wat van kan leren. Maar die blijkbaar negeren en in iemands dm lekker klagen.

Schaam jezelf.

10 likes

Deze discussie is niet tussen 2 mensen inmiddels. Het is voor heel veel mensen heel pijnlijk.
En het is niet de verantwoordelijkheid van de mensen die hier posten om aardig te blijven zodat meelezers niet afgeschrikt worden. Zoek de verantwoordelijkheid bij jezelf en realiseer dat boosheid van mensen over racisme gegrond is. En educate yourself.

15 likes
  1. Je kan geen vuurtje aansteken en dan aan het einde zelf bepalen wanneer het klaar is. Als je in dezelfde post aangeeft dat je blijkbaar voldoende support ontvangt om door te gaan met datgene wat je doet en je verder vooral laat zien je weinig aan te trekken van datgene dat je veroorzaakt hebt, kan je niet ineens bepalen dat het klein is. Daarnaast denk ik dat iedereen die wat daar gebeurde meelas heeft gezien waarĂłm er niet meer gereageerd wordt. Omdat de ene persoon aanzienlijk meer pijn en schade overhoud aan de situatie dan de bovenstaande en zelfs een uitgebreide post over die pijn blijkbaar niet aankomt.

2. Ik vind het retepijnlijk om te lezen dat je dus blijkbaar niet meer wilt leren als het niet in de door jou gewenste vorm op je af komt. Mijn inziens: deze situatie en ook de reactie van Jumpsuit hierboven is juist het type situatie waaruit je heel goed kan leren. Daarnaast komt de ernst van een vraag als waar haal je het lef vandaan geenzins in de buurt van wat zo’n opmerking daadwerkelijk voor effect heeft en is het een hele goede vraag gezien de reactie hierboven. Waar haal je inderdaad het lef vandaan om te zeggen dat het zo goed is?

28 likes

Wow wow rustig, straks voelen ze zich aangevallen.
Elke keer opnieuw, ik zou hier een white privilege/racisme-101 willen zien en dan de vraag of mensen die wel gelezen hebben.

19 likes

Heh? Is dit nou een sneer of een excuus?

Klinkt toch een beetje anders door de ‘alléén die boze opmerking’

Ehm los van een al dan niet aanwezige racistische component is het toch ook ĂŒberhaupt niet chic om mensen om hun kleding uit te lachen.

11 likes