Met open mond zit ik hier te lezen hoe mensen zich gedragen tegen donker gekleurde mensen. Het ergste vind ik, van de laatste paar reacties dan, dat diegene niet geholpen werd aan een bar. Waaaaaaroooooooom? Het is zo respectloos, hoe verzint iemand dit. Dat hij dit ook nog eens dagelijks ervaart vind ik oprecht erg. Hebben andere hier ook deze ervaring?
Kan het me gewoon niet voorstellen.
Ook dat mensen âapenlandâ zeggen of tegen een vrouw die gewoon voorbij loopt âbabi pangangâ zeggen als hilarisch grapje. Hij kent die persoon niet eens, hou gewoon je tokkie mond.
Ik ben altijd ZO verbaasd, ook over andere dingen in dit topic, dat dit gebeurd, omdat ik het niet in mijn hoofd zou halen om me ooit tegen iemand zo te gedragen (ik ben wit en blond trouwens). Ik ben vast niet heilig en zal ook dingen onbewust verkeerd doen. Maar ik probeer echt op mijn gedrag te letten en iedereen gelijk te behandelen; mensen (LGBTQ, vrouwen, gehandicapten, iedere huidskleur) en dieren.
Ik snap niet dat deze zaken dagelijks voorkomen in Nederland. Echt plaatsvervangende schaamteâŠ