Maar dan kan je er toch ook eerst met elkaar over in gesprek gaan i.p.v. het zou ongenuanceerd op social media te zetten? Ik vond de tweede reactie van de rapper wel ok, zo van, het is niet mijn humor, ik kom er niet meer terug maar jullie mogen dit vinden. Waarom direct gaan gillen en niet eerst even de redelijkheid opzoeken, dat mis ik soms zo in dit debat.* Mensen gaan zo direct van het aller slechtste uit, daar heb ik moeite mee. Ik vind ook dat er echt rekening met elkaar gehouden moet worden, dat het recht om anderen te kwetsen niet bestaat. Maar dat je soms iets verkeerd inschat en mensen het verkeerd opvatten, dat kan toch ook? Je mag toch fouten maken, als je er daarna er maar wat mee doet en van leert. Maar af en toe een grapje moet ook kunnen, net als de Gaybar de kast, gay zijn is belangrijker dan winnen, die ook op de Zwarte Cross te vinden is. Er zijn ongetwijfeld ltbgq+ mensen die zich daar onprettig bij voelen en ook een hele grote groep die er om kan lachen. Moet het dan weg? (Want met dat café wil de ZW juist laten zien, met een knipoog, dat ze voor iedereen zijn.) Waar ligt de grens tussen altijd beledigd zijn of af en toe ook een grapje kunnen hebben?
- Niet precies dit debat over de ZW. En soms moet je ook gillen omdat je anders niet gehoord wordt. Maar soms ook niet meteen.