Privébericht sturen? Dan voelen ze zich wellicht minder voor het blok gezet of weggezet als racist. Want veel mensen voelen zich dan direct aangevallen en gaan in de verdedigingsmodus.
Over het algemeen, dus niet persoonlijk naar jou, Rockstar:
Vind dat ‘hier leeft het niet’ ook altijd een beetje een vreemd argument voor waarom mensen blijven doen wat ze doen ondanks dat ze beter (moeten) weten. Je leeft niet onder een steen en het feit dat er in jouw woonplaats wellicht minder protest is, praat je eigen acties niet goed. Misschien weten ze het oprecht niet, maar ik vraag me dan af hoe dat kan na al die jaren? Hebben ze helemaal niets van de discussie meegekregen? Kan het daar wel gaan leven als niemand er wat over zegt?
Heb zo geen geduld meer voor pro-pieters. Vage kennissen gooi ik gewoon van Facebook af en mensen die dichterbij staan, probeer ik nog een beetje wijsheid bij te brengen, maar dat hoeft gelukkig zo goed als niet meer. Ben van mening dat als je vandaag de dag nog steeds niet begrijpt waar de discussie over gaat, dat je het dan bewust niet wil weten of je wil verplaatsen in een ander.