White privilege / racisme

Kijktip op Netflix: Hello priviledge, it’s me, Chelsea. Een witte comédienne uit Amerika gaat op zoek naar wat white priviledge betekent. Ik kijk nu 20 minuten en vind het echt een aanrader!

Ja! Moet zeggen dat ik hem later toch niet briljant vond, maar wel echt een interessant te film.

Deze post kwam langs op mn tijdlijn en ik vond het wel een goede toevoeging voor dit topic.

Dat is jammer! Mag ik vragen waarom? Ik wil hem ook nog kijken.

Deze mag wel in wjekw

2 likes

Ik zag deze net op Twitter en moest lachen :grin:

50 likes

Heb die ook gedaan; “ik ben geen pedo maar die kinderen vanaf 15 jaar kunnen er wel door.”

9 likes

Was gevarieerd van:
“Ik snap nu wel wat je bedoelt”
“Ja JE gAaT mE ToCh NiEt VeRgEliJkEn MeT eEn PeDoFIeL”

11 likes

Wij hebben binnenkort een themafeest:

Samenvatting

african jungle, ff in een spoiler voordat mensen gaan googlen voor inspo en ik niet meer anoniem ben hier.

Vinden jullie het onder blackface vallen en dus racistisch als je bij dit thema je gezicht zwart of bruin schminkt? Ik vind dit onderwerp interessant en weet zeker dat iemand op dat feest er zo zal bij lopen, ik vind het zelf lastig om goede argumenten te geven waarom wel/niet.

Ja. Ik kan me sowieso geen enkele situatie bedenken waarbij het bruin/zwart schminken van je gezicht niet onder blackface zou vallen.

19 likes

Als je als panter gaat :stuck_out_tongue:

3 likes

Dit is toch letterlijk de definitie van blackface?

15 likes

Ja. Gewoon niet doen.

1 like

Ja
Absoluut

1 like

Vast al meerdere keren gedeeld hier maar dit blijft een goede docu

1 like

Ik ben het met jullie eens hoor, ik had het er ook met mijn vriend over, maar hij zei, daar wonen over het algemeen nou eenmaal meer donkere mensen dus het zou eerder gek zijn als ik dat niet zou doen. Hij wil dan bijvoorbeeld jagerskleding aandoen erbij, dat is dan toch ook niet racistisch? zegt hij dan.
En ik merkte dat ik eigenlijk moeilijk argumenten kon bedenken (ben ik sowieso slecht in) en wil hier wel met hem of anderen over praten in mijn omgeving omdat niemand daarbij stil staat in ons durp.

Ik zou m’n gezicht grijs verven en als olifant gaan.

1 like

:raised_hands:t4: :raised_hands:t4:

11 likes

Ik vind het maar raar. Waarom hebben uberhaupt ze voor dit thema gekozen? Wat verstaan ze er allemaal onder?

Een huidskleur is per definitie geen kostuum. Waardoor welke huidskleur dan ook geen acceptabele manier is om je te verkleden. Je vriend kan prima als jager, zonder zijn huidskleur aan te moeten passen (al is de jacht ook niet per se iets om trots op te zijn, maar dat is een andere discussie). Ik zou wellicht ook met hem bespreken dat hij een anders avond finaal kan verpesten. Als ik als donker persoon iemand op een feestje in blackface zie, raakt dat me echt zo intens. Vind het getuigen van nul respect.

Ik heb sowieso iets tegen themafeestjes rondom bepaalde culturen of landen. De kans dat de cultuur/het land met respect behandelt wordt is nihil. De kostuums zijn vaak extreem cliche en stereotyperend.

14 likes