Was echt makkelijk een van de meest bijzondere gesprekken die ik in mijn leven gehad heb.
Ik ga maar niet in mijn eigen stad omdat ik de bedreigingen die binnenkomen te serieus vind.
Ik weet nog niet welke stad ik wel ga, mss Almere of den haag. Ben nmlk die dag ervoor in Amsterdam dus ga vanuit daar.
Dat mensen knuppels meenemen en ons allemaal kapot gaan slaan. (oa, wel meer waanzin)
En ik ben ook niet onbekend in de stad en met mijn voornaam kan je m’n adres Googlen want kvk inschrijving.
Pfoe wat een verschrikking dat je die overweging moet maken, maar snap ook wel dat je dan voor een andere stad kiest. Ik ga waarschijnlijk naar Alkmaar, maar nog niet zeker.
Ja heb het ook gevolgd. Da’s voor mij echt een voorbeeld van white privilege: denken dat als je de juiste intentie hebt, er niets mis kan gaan en dat iedereen je op je intentie zal geloven. Zeker nu het studentenleven zo gepolariseerd is, kun je er toch helemaal niet vanuit gaan dat het voor iedereen duidelijk is dat jullie niet achter die mening staan en dat het extreemrechts is dat belachelijk gemaakt wordt, en niet links? En hoe had je niet kunnen bedenken dat er juist die rechtsere studenten zouden opdagen?!
Zoals een van de organisators van Karibu (een vereniging waar iedereen welkom is, maar die wel als doel heeft Afrika centraal te stellen) erover zei: beeld je eens in dat wij zoiets hadden georganiseerd tov Belgen. Dat evenement had zelfs nooit kunnen plaatsvinden.
Nee, ik “zat” bij Babylon, maar het is wel dezelfde faculteit en fakbar. Over het algemeen de meest tolerante en ruimdenkende fakbar die je in Leuven zult vinden. Extra jammer dus dat het daar gebeurt, maar misschien is het juist daarom daar gebeurd. Omdat mensen onder het mom van “wij zijn open minded” denken dat ze credit hebben om zoiets te organiseren zonder backlash?
En ja, het hoofd van Undivided is er iets over gaan zeggen en dat werd inderdaad weggewuifd. Ik ben ergens wel blij met de aandacht die Undivided krijgt (zat ik vorig jaar bij), maar anderzijds wordt Undivided sinds dag 1 geviseerd door extreemrechtse studentenverenigingen. Een van de mensen die een hoge functie had kreeg ook steeds dreigberichten op social media enzo. Leuven is echt kut op dat vlak.
@Daelyss In de VS is zo’n 13% van de mensen Afrikaans-Amerikaans. In Nederland heeft dacht ik zo’n 2% een zwarte huidskleur. Dat is een verschil van zo’n 600%, toch wel behoorlijk wat.
Wow wat bizar dit. Meen me ook te herinneren dat jij wel vaker gepost hebt over racisme waar je als student daar mee te maken kreeg? Heel naar en echt verschrikkelijk dat dit op zoveel universiteiten nog gebeurd. Ik heb altijd een soort ijdele hoop dat het bij de geesteswetenschappen beter is maar daar blijkt ook maar weer niks van waar.
edit: Ik merk met mezelf ook dat wat dit soort instituties betreft, de moed me gewoon echt in de schoenen zakt. Ik ben zelf ook al een paar jaar actief in een groep studenten die zich in probeert te zetten voor inclusiviteit en diversiteit, tegen sociale onrechtvaardigheid op de universiteit, maar het is zo’n logge institutie die totaal gebouwd lijkt te zijn op privilege. En alle bestuurders zijn wit en lijken problemen gewoon echt niet te (willen) zien. Misschien ben ik gewoon te cynisch, of is mijn universiteit specifiek gewoon extra kut hoor, dat kan ook.
Dat kan maar is nog altijd geen reden om geen breder scala aan producten hier te verkopen of tentoon te stellen. Zeker als je merkt dat de vraag er is en ik denk dat die 2% ook veel geld uitgeeft aan make-up.
Dat weet ik niet, ik ben geen onderneemster. Ik kan me voorstellen dat het in een stad als Rotterdam zeker economisch loont maar in kleinere steden/dorpen wellicht niet.
Ik zou het wel weten als make-up bedrijf, zeker als er geen aanbod is. Als je de enige/een van de weinigen bent met aanbod dan kan je daar makkelijk een business case van maken hoor. Plus dat als je echt de enige bent je ook kan rekenen op sympathie voor je merk.
Klopt! Mijn ouders komen uit Azië en ik heb een licht bruine huidskleur en kan niet bij de drogist een foundation kopen. Mijn persoonlijke ervaring is dat er wel al beetje aandacht gegeven wordt aan donkere huidskleuren, maar slecht in 1 of maximaal 2 tinten. Alsof er tussenin niets bestaat? Tot enkele jaren geleden kocht ik mijn foundation of concealer in het buitenland, bv sephora omdat zij wel het aanbod hadden. Gelukkig merk ik wel dat plekken zoals de Bijenkorf nu wel merken hebben die ook wat donkere tinten foundation verkopen.
Ik vind een getal echt geen reden om een bepaalde groep structureel niet te bedienen. In heel veel andere gevallen vinden wel uitsluiting omdat de doelgroep klein is allang onacceptabel. Denk bijvoorbeeld aan overgewicht en leuke kleding willen kunnen kopen. Met bepaalde allergieën toch leuk uit eten willen. Daar speelt de markt ondanks de doelgroep prima op in. Het is niet een kwestie van niet kunnen (denk ik), maar simpelweg van niet willen.
wth! Heeft je partner vorig jaar tijdens het kerstdiner niets gezegd (als reactie op racistische opmerkingen)?
Zo typerend dat ze wel vragen waar je woont en waar bijv je ouders zijn geboren, maar niet waar je bent opgegroeid. Kan je weer van die lekker typerende statistieken uithalen.
Oh dat was me niet eens opgevallen. Maar je hebt gelijk. Misschien kan je in zo toevoeging vak er een opmerking over maken?
Heb ik net gedaan. Verwacht er niks van, maar nuance is in mijn ogen key bij dit soort vragen. Hier kan je weer zo lekker uit halen dat randstedelingen er anders over denken. Net als surinamers. Ja dat weten we inmiddels al:p