White privilege / racisme

Shocking wat de LINDA hier deed… echt ongelooflijk. (Zou me niet moeten verbazen maar doet het wel.)

wow wtf inderdaad ja, wat is dit??!

ik lees verder niet echt mee in dit topic, maar wilde graag een docuserie delen over een middelbare school in Amerika, waar een aantal donkere jongeren worden gevolgd door het jaar heen, en het ook over racisme en ethniciteit gaat en de uitwerking/effect op de jongeren.

is het artikel ooit nog verschenen, of een reactie van linda op dit artikel gekomen?

Offtopic: Ik vind het supergrappig dat jij hier als Tahani reageert op @Chidi. En dat jullie ook gewoon allebei een portretfoto van Tahani / Chidi als avatar hebben.

Ontopic: What the hell :confused: Met die oproep van Linda is zooveel mis, op zoek naar ‘vrouwen uit Afrika’ ook echt :o_o:

Lijkt mij een zeer interessante (en pijnlijke) docu om te zien. Op 14 juni komt-ie op tv, op NPO, heb een reminder in mijn agenda gezet om het op te nemen.

Als je een npo start plus abbonering hebt kun je hem nu al terugkijken! Ik heb tot nu toe 2 afleveringen gezien, vooral wat er in het bestuur gebeurd vond ik erg confronterend om te zien.
Ik vind dat er een mooie balans in zit, het “normale” puberleven van de leerlingen is ook mooi in beeld gebracht (schooldances, cheerleader audities), wat ontroerend en grappig is. Wat het ook juist weer een stuk meer tekenend en confronterend (en oneerlijk) maakt betreffende de rassenkwestie.

Dat heb ik helaas niet! Nog even wachten dus voor mij. En kijk liever op de tv dan op m’n laptop.

Hoe zing je als een wit iemand correct mee met muziek waar het n-woord in voorkomt? Zijn hier etiquette over?

Sla je het hele nummer over? Sla je alleen het n-woord over?

Het is niet zo moeilijk hoor. Je slaat het n-woord over. Als je denkt dat je dat niet kan zou ik het hele nummer overslaan.

Het n-woord overslaan gewoon

Me:

now i aint saying she a gold digger, but she aint messing with no broke :neutral_face::neutral_face: get down girl go 'head get down

Waarom zeg je ‘het is niet zo moeilijk hoor’? Het lijkt me ook niet moeilijk (waarom zou iemand dat niet kunnen?) Ik vroeg me gewoon af wat netjes/gepast is. :slight_smile:

Thanks meiden!

Omdat je geen complexe etiquette regels hoeft te hanteren maar gewoon het n-woord niet moet zeggen als je niet zwart bent.

Nvm. Dankje voor je reactie.

(Etiquette zijn niet ingewikkeld maar is gewoon een ander woord voor wat netjes/de regel/de consensus is. Ik ben niet achterlijk, ik weet dat ik het niet moet zeggen. Ik vroeg me gewoon af wat normaal is want ik had geen idee, maar blijkbaar is dat een mega achterlijke vraag. Ik dacht dat dit topic ook bedoeld was voor vragen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je reageert als je je er duidelijk aan ergert want het bevordert niet echt de sfeer/het idee dat je dingen kunt vragen en we elkaar wat kunnen leren. Of jij mij in dit geval.)

“But she ain’t messing with no broke broke” zoals de clean version :joy::joy:

Ik zing “nibble” :sweat_smile: