Zaterdag was bij ons de intocht met zwarte pieten, inclusief oorbellen en rode lippen, ben niet heen gegaan. Bij ons in de stad organiseert de vereniging van winkeliers ieder jaar de intocht. Ik las vanmorgen een stuk bij ons in de krant dat de ondernemersvereniging volgend jaar misschien niet meer willen organiseren omdat het “risico te groot wordt”. De persoon achter de “sint nicolaas genootschap” die elk jaar zorgt voor sinten en pieten heeft hier dus op gereageerd en ik werd er gewoon boos van! Zal een aantal zinnen citeren (stad X voor onherkenbaarheid)
“Mijn stelling is bekend. Ik kom alleen met echte, traditionele, zwarte pieten. Stad X is er niet klaar voor om dat te veranderen. En als dat zover is, dan niet met mij”
Vervolgens staat er dat er wel onderhandelingen zijn geweest over veranderen van het uiterlijk van de pieten 

Maar dat is dus niet echt van de grond gekomen, als laatste wordt dit gezegd:
“Je kunt van een fanatieke Ajax-supporter ook niet verlangen dat hij z’n club aanmoedigt in een Feyenoord-shirt”.
In mijn omgeving is vrijwel iedereen pro-zwarte piet en ik weet ook nog niet zo goed hoe de discussie aan te gaan… maar hiervan werd ik gewoon boos.
Ohja en ik heb speciaal een account aangemaakt om dit kwijt te kunnen