White privilege / racisme

Yes ik ga. Als er nog forummers zijn die uit richting van de hoofdstad willen gaan maar niet alleen willen gaan/reizen, pm me vooral.

3 likes

Ik demonstreer in Dordrecht met nog wat meiden vh forum ook. Als je aan wilt sluiten dm vooral want hoe meer mensen hoe beter :).

Edit : den haag wordt heel druk, alle andere steden niet zo.

8 likes

Knap van jullie. Pas wel een beetje op.
In Dordrecht zijn echt veel pro-zwarte piet. En ik vind het persoonlijk grotendeels een vrij intolerant/heftig volk.

6 likes

Ja ik vrees er ook voor, maar we krijgen veel politiedekking en heb daar wel enig vertrouwen in.

Ohh dat is wel fijn. Hoop dat mensen zich een beetje kunnen gedragen.

1 like

Noem je die man nou een terrorist? Das gewoon een bezorgde Nederlander die vreest dat zijn tradities worden afgepakt en die straks zelf een minderheid wordt hoor!!!

13 likes

Super knap en echt heel goed! Want Dordrecht is inderdaad heel moeilijk
 Mijn vader zat altijd in het bestuur/organisatie van de optocht daar en is er dit jaar mee gestopt omdat het te extreem werd. Hij wilde de afgelopen jaren al verandering doorvoeren maar er kwamen meerdere doodsbedreigingen van mensen uit Dordt die pro zwarte Piet zijn, zelfs naar mijn vader toe op zijn persoonlijke Facebook. Echt verschrikkelijk!

Zet 'm op allemaal en please be safe!

3 likes

Het wordt steeds erger nu iemand die zich op dreigde te blazen vorige keer iemand die het woord genocide verbond aan een rechtzaak. What’s next? Een gijzelingsdrama van roetveegpieten?

Bedankt nog voor jullie reacties! @pastelzwart, ik heb je bericht verkeerd begrepen.
Voor nu hebben we op korte termijn hier gerealiseerd: ‘werkplaats van sinterklaas’ i.p.v. ‘zwartepietenhuis’. Volgend jaar wordt het iets beter, ik heb het idee van het forum (uitwisselen met andere dorpen) in de groep gegooid. Zo kunnen we roetpieten zijn maar toch onherkenbaar. Veel positieve reacties, niet van iedereen maar dat was te verwachten

7 likes

Nee dat is geen terrorist maar iemand met mentale beperking. Terrorist is alleen voor mensen met een Arabisch klinkende naam :roll_eyes::roll_eyes:

13 likes

A lone wolf, a troubled man

6 likes

@Chuckie @Kusjessoldaat

Jullie gaan morgen demonstreren toch? Wanneer hebben jullie info doorgestuurd gekregen? Ik ga zondag en heb me gisteren pas aangemeld, maar ik heb nog geen mail gehad.

Ik heb gisteren een algemenere mail gehad, ergens vandaag zou nog mail komen voor specifieke info per demo (maar ik gok dat dat pas op het laatste moment komt zodat tegendemonstraties ook niet te veel kans krijgen zich te organiseren). Maar voor meeste steden zijn wel facebookevenementen met tijd en plaats geloof ik.

1 like

Ah oke dan zit het vast goed! Ik heb inderdaad ook die algemene mail gekregen, maar ik heb dus nog nooit eerder zoiets gedaan, dus zat me helemaal af te vragen wat ik moest verwachten enzo.

Nee zit wel goed denk ik hoor! Al zou ik het wel chill vinden als we vanavond nog wat horen, dan kan ik even precies met vrienden afstemmen wat we doen met reizen morgen. Goed dat je gaat!

1 like

Ik ga morgen ook en ben echt een beetje zenuwachtig.

8 likes

https://www.tubantia.nl/regio/pvv-overijssel-ontvoert-roetveegpiet-en-schminkt-hem-zwart~a391233f/

Oké het is in scÚne gezet, maar jeetje he. De wereld is echt kut.

3 likes

Heb hier nog geen reacties op gehoord, maar kan me voorstellen dat dit iets gaat worden als: ‘Die Japanners zijn toch ook buitenlanders en die hebben blijkbaar ook geen problemen met zwarte piet dus niet zo moeilijk doen nou 1!!1!’

Haha super sterk !!!

Ik verbaas mij nog steeds over collega’s die bijvoorbeeld pro zwarte Piet zijn en dan zeggen ja in Suriname vinden ze het helemaal geen probleem en lachen ze ons uit

Ik kan echt niet meer normaal kijken naar bepaalde collega’s

1 like

Ik hoor dit argument ook zo vaak. Ook over bijvoorbeeld Curafçao. Vraag me ook echt af wie die mensen “in Suriname” zijn. Hebben al deze mensen kennissen in Suriname, die ik als Surinamer niet ken? Het is (in mijn beleving) echt niet zo dat Surinamers dit massaal okĂ© vinden en in grote getale Sinterklaas vieren (ik ken zelf bijvoorbeeld maar één gezin dat Sinterklaas viert).

Vind het ook bullshit om te zeggen dat het in Suriname niet speelt omdat ze er oké mee zijn. Die hebben met de huidige problematiek (barslechte economie) wel andere zaken om mee bezig te zijn.

12 likes