Nee nee neeeeeeeeeeeee! Dit kan niet! Kan gewoon niet. Ik kan niets zinnigs zeggen, want wat hij zei is gewoon stompzinnig. Echt what the actual fuck.
Nee, soms leef ik onder een steen.
Ik zal gisteren een filmpje waarin je zag deze jongen wegwerp gebaar maakte. dus geen hitler-groet
En dat net op deze still dat dus wel zo lijkt maar het dus niet zo bedoeld is omdat de arm nog verder gaat. En dan lijkt me het me wel verschrikkelijk als je overal zo genoemd word voor iets wat je dus niet zo hebt gedaan.
Rare manier van weggooien.
@Banananana, ik kan het filmpje niet terug vinden maar het leek een beetje op een âalaafâ gebaar en dan van âach, doe normaal.â
@Juuldie , ? Maar daar zei ik niks over.
Alleen als informatie wordt gedeeld die niet klopt vind ik het belangrijk om dat aan te geven. En als het wel bedoeld was als racistisch gebaar zal ik dit ook direct terug nemen.
Wtf, ik zie nu een filmpje waar die Tijs naakt aan het huilen is, de filmer heeft een pistool op hem gericht en vraagt hem zijn adres te noemen. Daarna telt hij af van 3 tot 1. Die jongen helemaal in paniek natuurlijk, en daarna zegt ie tegen hem je mag naar huis.
Sorry hoor maar dit gaat toch veeeels te ver ben er echt van geschrokken
Ik heb dit echt helemaal gemist, wat speelt er dan? Hij had een nazigroet gedaan bij die voetbalwedstrijd? Of is dat weer een ander?
Ja en zijn identiteit is bekend gemaakt en nu dus dit.
Dat is iemand anders - dat filmpje is ouder dan de wedstrijd.
Hmm ik zie er geen nazigroet in. Weet niet of dit werkt, maar is een video https://www.forumfeminarum.nl/uploads/default/original/3X/6/c/6cdd6fdccf53689f372ecafc241e24bd76ae68aa.MP4
Anders link: https://twitter.com/damian__xk/status/1196826180508422147?s=21
Oh echt. Dan vraag ik me wel af wat dat filmpje is want het was echt misselijkmakend
Ja, dat filmpje bedoelde ik!
Ik zie hier ook geen nazi groet in nee.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de vijandigheid naar mensen die een beetje âmeningloosâ zijn wat betreft de (zwarte) pieten. Zo vind ik roetveegpieten helemaal prima, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat mensen zich er zo druk om maken. Wellicht dat dit komt omdat ik nooit gediscrimineerd ben vanwege mijn huidskleur.
Dat er nu roetveegpieten bij het Sinterklaasjournaal zijn, vind ik goed! Maar ik ga niet niet naar de intocht in ons dorp omdat daar zwarte pieten zijn en al zouden er roetveegpieten zijn, zou ik zeker ook gaan. Ik wil het feest gewoon vieren met mijn dochter.
Bij mij op school willen ze ook niks weten van roetveegpieten. Ben er een paar keer over begonnen, maar werd gelijk afgekapt door de commissie. Degene die bij ons Sinterklaas speelt, doet het niet zonder Zwarte Pieten. Dat vind ik dan wel weer echt belachelijk.
Al met al, vind ik de ontwikkeling van zwart naar roetveeg goed maar ik vind het feest te leuk om gelijk alle zwarte pieten te boycotten.
Je mag hier ook best van zeggen wat je vindt, maar doe dat aub wel op een manier waarbij je mijn âzoektocht naar een duidelijk standpuntâ respecteert.
Zolang je zoektocht als einde heeft dat zwarte piet wordt afgeschaft heb ik er respect voor.
Ja bij mij zit het er nog niet 100% in dat hij zonder oorbellen, kroeshaar en rode lippen, maar wel met een (gedeeltelijk) donker gezicht van de roet, racistisch is. Gelukkig is mijn dochter pas bijna drie, dus zij groeit ook gewoon op met roetveegpieten en ik probeer ook bewust Piet te zeggen ipv Zwarte Piet. Maar alle spullen (decoratie en boeken) weggooien waar een Zwarte Piet op staat, doe ik niet. Kan ook niet precies zeggen waarom ik dat niet wil.
Mijn zoektocht naar mijn eigen mening heeft ook even geduurd. In het begin was ik team âstel je niet zo aanâ. We kunnen niet overal rekening mee houden. Tot ik er meer over ging lezen. Met mensen er over ging praten. Het is geen probleem voor mij, want ik ben ontzettend blank en blauwe ogen en blond haar. Mijn naam is heel erg oud Hollands en ik ben nooit ergens afgewezen of beledigd door iets waar ik zelf niet voor gekozen heb.
Maar ik snap de gevoelens van mensen die dit wel mee maken. Door te luisteren en te lezen naar de âtegenpartijâ. Mijn dochter gaf ook de opmerking tegen een donkere Nederlander dat het zwarte piet was. Ik schrok daarvan. Ik schaamde mijzelf daarvoor. En dat was mijn eindpunt naar de zoektocht voor mijn mening. Ik ga niet eindeloos in discussie met mensen op sociale media want op Henk en Riet is geen winst te halen. Maar ik probeer wel mijn omgeving meer compassie en tolerantie te geven. OkĂ© sommige vinden mij vervelend en irritant. I dont care. Als ik maar 3 mensen mee krijg, die ik team roetpiet/kleur piet of whtvr worden heb ik er toch mooi 3 bij gekregen.
Daar ben ik zeker ook voor, alleen denk ik dat dat wel geleidelijk en op een âopenmindedâ manier moet gaan om uiteindelijk alle mensen mee te krijgen. Ik merk gewoon dat er om mij heen veel vijandigheid is vanuit beide kampen.
Zo heeft mijn broer op Facebook een filmpje geplaatst waarbij hij een snoeppot met Zwarte Piet met een hamer kapot slaat. Veel anti zwarte pieten zullen dit goed vinden, maar ik denk dat je op zoân manier alleen maar de kloof groter maakt en uit bent op confrontatie. Dat snap ik gewoon niet zo goed. Schrijf dan gewoon op een beleefde manier waarom jij er zo over denkt.
Mijn andere broer is trouwens weer pro zwarte piet, dus ik zit er lekker tussenin en baal er dan dus ook echt van dat dit voor spanning zorgt in de familie.