Wauw en zo iemand is dan wethouder…
Er werd ook gezegd dat ze dat nou eenmaal zou doen hier en dat ie zag dat ik hier niet vandaan kwam.
Ja en dus pannekoek.
Oh wat goed van je! En wat een druif van een wethouder! Nadeel van onze democratie, je kan wethouder worden zonder ook maar enige kennis van zaken. (Vooral in de wat kleinere dorpjes.)
Succes alvast!
Succes! (Stiekem wel benieuwd waar je woont, ik woon ook in Zeeland en dit verhaal zou zó over mijn gemeente kunnen gaan, maar ik vrees dat het nog op veel plekken zo gaat…)
Pb!
https://www.ad.nl/show/powned-baas-er-staat-ongehoord-nederland-een-hoop-shit-te-wachten~aeef518a/
Op het moment dat de directeur van powned aangeeft van Zwarte Piet af te willen, hoop ik toch enorm dat er een kanteling aankomt.
En ook ík denk: moeten we nog wel terug willen naar Zwarte Piet? Tegenstanders hebben misschien toch wel gelijk, laten we het maar gewoon afschaffen. Al doende leert men.’’ (en ze tonen dus ook geen zwarte pieten meer)
Ik heb tegenwoordig zo de neiging om dit soort mensen af te snauwen met een; “en jij bent wit”. Met je oma dit en die dat.
Nee sneeuwblankje
Beste Maarten,
Mijn witte racistische oma, die niet meer in leven is, trouwde met een fietsenmaker die vaak zwarte handen had door het knutselen aan fietsen. Toch zijn de jongere generaties niet zo racistisch als u bent.
Mijn vroegere baas, hoogopgeleide vrouw uit de randstad, wilde niet begrijpen dat het n-woord niet meer kon. Want ‘in de jaren zeventig/tachtig moesten ze juist dat woord gebruiken en nu ineens niet meer’. Nee precies, nu niet meer. Toen ook al niet maar soit. Nu niet meer, wat is daar nou zo moeilijk aan.
Ik word echt gestoord van een deel van mijn familie in de app ‘mAaR bLaCk FrIdAy MaG wEl WaT wIlLeN zE nOu?’
gvd
ik was vandaag ergens eten waar pieten waren, volledig zwart geverfd, en ik vond het heel moeilijk hoe ik me moest gedragen. Het publiek was namelijk heel divers en iedereen was erg positief tegenover de pieten. Uiteindelijk heb ik ze vooral erg genegeerd maar achteraf schaam ik me daar dan weer wel voor.
Ik was juist blij om te zien dat de pieten in het winkelcentrum hier roetveegpieten waren zonder pruik of oorringen. Vond ik wel leuk om te zien.
Waarom schaam je je daarvoor? Wat had je willen doen? Ze erop aan spreken?
Ik vind het ook moeilijk ja.
Deze plaatjes kreeg ik door gestuurd door iemand die ik heel hoog heb zitten en ik ben helemaal in shock, had dit zo niet aan zien komen.
[spoiler] [IMG-20191201-WA0001|580x499](upload://4saFJ3n31BMOyRmPFEbE43AWEDN.jpeg) [IMG-20191120-WA0005|280x500](upload://ccHCkHA2YZFTRir8c4LOnVsoRFZ.jpeg)
[/spoiler]
Heb uiteraard gezegd dat ik zulke rotzooi niet hoef te ontvangen maar baal vooral dat mijn beeld van die persoon nu anders is. Zo jammer zulke dingen
Ik krijg de plaatjes niet in een spoiler, ik ben retarded.
Ik zie dat echt totaal anders, ik kan echt jaloers zijn als iemand een mooie huidskleur heeft, van heel roomwit tot intens zwart. Ik heb zelf een hele lichtgevende/grauwe witte kleur die ik niet mooi vind dus ik kan het echt waarderen als iemand dan een hele mooie kleur heeft. Ik zie daar zelf niks racistisch in maar misschien zit ik fout?
Exotische verassing is om te kosten ja, je bent geen surprise ei met ananas vulling.
Ik vind mijn eigen huidskleur niet mooi en kan de huidskleur van anderen wel mooi vinden. En dus ook alle variaties tussen wit en zwart in.
En ik zie daar zelf niks fouts in maar vraag me door jouw post dus af of dat wel fout is.
Hoop dat ik het zo beter uit heb kunnen leggen?
Maar Wat is er dan fout aan het mooi vinden van een gemixt kindje? Dat snap ik dus niet.
Maar als iemand zegt dat ie gemixte huidskleuren mooi vind is dat toch geen kicken op? Ik mis geloof ik echt een punt wat jullie 2 wel zien.
En waarderen bedoel ik als mooi om te zien. Net zoals ik rood haar mooi kan vinden of hele donkerbruine ogen.
Ik post al een tijdje mee maar snap jullie punt niet. Ik wil het wel graag snappen vandaar dat ik om uitleg vraag maar misschien moet ik dan dan maar niet doen op dit moment.