White privilege / racisme

Die heb ik toevallig net ook gevonden! Bovenaan bij google :stuck_out_tongue: Maar niet alles artikelen beschreven precies wat ik wilde meegeven, deze twee artikelen wel!

Dankjewel beide!

1 like

Ik krijg echt zo’n rare nasmaak van alle racistische filmpjes op Tik tok. What’s up met dit? Mensen vinden het okĂ© om die filmpjes te plaatsen en als je dan terecht wijst dan is het HeLeMaAl NiEt RasiStIScH BeDoElD

4 likes

Zoooo de tering. Ik schrok er echt van!

1 like

Een nieuwe dag in white privilege land: https://twitter.com/melodyMcooper/status/1264965252866641920?s=20

Voor degenen die niet naar de video willen of kunnen luisteren: een Afro-Amerikaanse boswachter zegt tegen mevrouw dat haar hond aan de lijn moeten lopen (?) volgens de regels van het park. Mevrouw is niet akkoord en begint onmiddellijk te dreigen dat ze de politie zal bellen en hen laat weten dat een AA-man haar en haar hond bedreigt. Wat ze ook doet maar wat vooral schokkend is in deze video is de verandering in toon van zodra ze de politie aan de lijn heeft.

De politie kon even goed wel gekomen zijn naar het park en zou naar alle waarschijnlijkheid eerst haar verhaal geloven of met tasers aan de slag gaan.

Heel eng hoe ze ook African American benadrukt wanneer ze het over de politie heeft.

3 likes

Ja en dat ze begint te schreeuwen, zonder beeld zou je echt denken dat ze in gevaar is.

2 likes

Dit is echt misselijkmakend wat een kutwijf!

1 like

Ze zijn weer lekker bezig daar :face_with_symbols_over_mouth:

https://twitter.com/aumeakubuike/status/1265288261636890625?s=21

Jemig wat een mafketel die vrouw! Geen woorden voor.

1 like

Ze hadden haar info terug gevonden en blijkbaar werkt ze voor een grote investeringsbank in Amerika. Nu hebben ze haar contract beëindigd maar is haar hond ook in beslag genomen.

13 likes

En dan nog steeds uitroepen dat ze voor hun leven vreesden en daarom zo hard toesloegen. :frowning::frowning:

1 like

Ik word zo verdrietig elke keer als dit langskomt op Instagram. Hoe kun je dit doen. Ik heb het filmpje niet eens gekeken maar pff, zo erg.

1 like

Echt vreselijk. Net pas voor het eerst het film kunnen bekijken. Vrouw reageert echt als een hysterische gek.

1 like

Wat naar, zeker als je weet dat ze wel mogen vragen dat de tas geopend wordt maar dat dit enkel consequent gedaan wordt bij kleurlingen. Ik voel mij daar ook altijd zo slecht bij.
Het is heel moeilijk om deze vorm van racisme uit te leggen en ook te laten inzien. Hoop dat je er met hem kan over praten.

Wat mij hier het meest pijn doet is:

1. weten dat de kans op arrestatie/veroordeling zo goed als nul is. Ze zijn wel hun baan kwijt en de burgemeester zei dat er nog sancties getroffen zullen worden
  2. Het is normaal dat mensen protesteren maar ook hier zie je een verschil in hoe de politie de betogers aangaat. Bij de “anti-quarantaineprotesten” kon de politie makkelijk rustig blijven en deden ze niks aan de spuwende, roepende mensen. Hier zijn er waakzame protesten en de kanonkogels worden bovengehaald
8 likes

Woest, boos, verdriet
 ik voel alles door elkaar bij dit soort berichten. Waarom gebeuren zulke zinloze, walgelijke, vreselijke dingen!!!
Op mijn social media zie ik “gelukkig” heel veel mensen allerlei berichten hierover delen. Hier moet echt meer aandacht voor komen

Die beelden overal van George Floyd en hoe hij zegt niet te kunnen ademen en gewoon wordt vastgehouden tot hij sterft. Ik ben er echt helemaal van ondersteboven. What DE FUCK echt.

3 likes

Ik ben er ook echt van ontdaan, echt geen woorden voor

ik word hier oprecht gewoon misselijk van. Echt misselijk.

Ja ik kan hier ook echt niet tegen. Ik word hier ook echt ZO BOOS om! Echt hoe durft de VS zich een democratische rechtsstaat te noemen terwijl zowel de democratie als de rechtsstaat duidelijk niet functioneren!