Ik ben lid van zo’n “heel plaatsnaam in een groep” ellende op facebook, meer omdat er best vaak nuttige informatie op staat. Nu heeft er gisteren iemand een oproep gedaan om de roetveeg intocht van volgend jaar te boycotten en zelf een intoch te doen met ECHTE ZWARTE pieten. En tot mijn grote verdriet hebben ruim 500 mensen hier op gereageerd dat het een geweldig idee is en noem alle vooroordelen die je maar kunt bedenken. Ik wil niks liever dan een reactie hier op geven, maar ik weet gewoon dat ik mijn achterstand stad hier niet goed op gereageerd gaat worden… Echt ik heb met buikpijn alle reacties zitten lezen.
Ik vrees dat wij lid zijn van dezelfde groep. Ik las het vanochtend en er kwam gewoon echt stoom uit m’n oren. Zag dat er een aantal mensen zich probeerden te ‘verweren’, maar het einde is daar echt zoek.
Superinteressant artikel over kozp als beweging.
En Jonna
Wat verwoordt Grace het netjes!
Lijkt me extra rot om zulke beelden opeens online te zien van vrienden van wie je het niet verwacht.
Gewoon al 9000 likes. Wow.
Snap trouwens echt niet waarom je een foto van een peuter met twee middelvingers op zo delen.
Gelukkig is ze niet op haar mond gevallen en reageert ze wel terug.
Echt raar dat nu mensen die, waarschijnlijk, nog nooit naar haar luisterden haar nu gaan boycotten. Kan er niet bij
Wie s dat
Powned presentator
Ohh hahah nope not interested.
Ugh, moet hij eens een kijkje nemen op het account van Glennis.
Dit soort comments. Donkere mensen gelijk stellen aan zwarte piet en dan niet snappen dat zwarte piet racisme is. Wauw.
Maar dit zijn dus van die reacties waarbij ik niet eens zou weten wat ik moest reageren. Dit is van zo’n idioot dom niveau, wat moet je hier in godsnaam mee.
En het erge is dat die mensen zo staan te kijken dan van: nou, daar heb je niet van terug hè? En dat is dan ook waar omdat er niks zinnigs op terug te zeggen is, en dan denken ze dat ze de discussie hebben gewonnen want ‘uitgeluid’
Ja dit, en er wordt verwacht dat je respectvol en rustig reageert. Doe je dat niet, ben jij de relschopper.
Sterker nog, er wordt verwacht dat je het met ze eens bent, anders ben je al een relschopper! Als je t met ze eens bent mag je wel lekker ‘fel’ reageren, hartstikke top
Mijn Engels is zo slecht, heb ik nu het gevoel. Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat ze nu allemaal zegt. Wat ik eruit haalde is dat de stereotype vooroordelen over zwarte vrouwen ervoor zorgen dat zij zich altijd automatisch aanpassen om niet aan dat (vaak negatieve) stereotype te voldoen? Maar dan vertelt ze het met heel veel moeilijke zinnen (voor mij)
Wat haal jij eruit?
Ik heb net een discussie gehad met mijn scharrel over Thierry baudet want hij heeft FvD gestemd. Hebben jullie goede tips voor artikelen die helder zijn waarom dat absoluut geen goed idee is? Ik heb hem niet goed kunnen overtuigen met mijn eigen argumenten maar wil het er toch niet bij laten zitten en weet dat er hier meiden zijn die eerder succesvol mensen in hun omgeving hebben kunnen beïnvloeden.