Gaan jullie geen aangifte doen? Ik zou los van wat de school doet, ook gewoon aangifte doen. Dat kan en mag gewoon en zou ik in dit geval echt wel doen.
Ze gaan inderdaad aangifte doen. Ook omdat de school aangeeft dat ze haar niet buiten school kunnen beschermen als ze naar huis fietst. Ik ben echt zo intens boos
Oh dat is echt zo afschuwelijk! Ik had het er dit weekend over met mijn familie dat mijn ouders me achteraf gewoon van school hadden moeten halen. Ik heb hetzelfde meegemaakt als je zusje, alleen dan niet racistisch gerelateerd. (Er waren toen nog geen mobieltjes maar mensen stopten briefjes in de brievenbus thuis.) Ik wou dat ik een oplossing had voor haar/jullie. Misschien toch een andere school zoeken als dat een mogelijkheid is. Dit is geen veilige omgeving voor haar. Echt verschrikkelijk.
Heel goed, hebben jullie bij de school ook aangedrongen op een harde aanpak? Ik heb even snel gegoogled en je kunt ook naar de kinderombudsman en de vertrouwenspersoon van de onderwijsinspectie. Ik zou, als je echt het gevoel hebt dat ze het niet goed aanpakken, alle communicatie ook zwart op wit zetten, zodat je het eventueel kunt gebruiken richting de onderwijsinspectie/kinderombudsman. Dit maakt me echt boos, ik hoop dat de school meewerkt en anders zou ik jullie echt adviseren het niet zomaar te laten gaan!
Mijn hart breekt echt voor je zusje. Wat een klootzakken zeg gadverdamme.
Mijn moeder is naar school gegaan toen ze het hoorde vanochtend. Ze waren niet eens van plan geweest de ouders te informeren. Ze heeft nu geeist dat er voor morgenochtend duidelijkheid is over de straf en een manier om mijn zusje veilig te houden. Er is een ander meisje ook bij betrokken dus ze trekken nu met die ouders op. Maar het is twijfelachtig of ze het hard gaan aanpakken. Ik hoop van wel, maar heb er weinig vertrouwen in. Het is blijkbaar ook al sinds eind vorige week bekend in de school.
Mijn hart breekt. Ik hoop dat de school streng toetreedt niet alleen naar het kind maar ook de ouders. En als zij geen passende oplossing kunnen vinden dan moet je echt verdere maatregelen treffen via politie.
Wat verschrikkelijk @Shaaar. Ik krijg er gewoon buikpijn van, kan me niet voorstellen hoe dit voor jullie moet zijn. Heel veel sterkte & succes met de aangifte
Holy shit. Ik kan er echt niet bij dat zulke dingen nog steeds voorkomen in Nederland in tweeduizend-fucking-negentien. Wat afschuwelijk voor je zusje, en wat compleet absurd dat de school er zo laks op reageert. Kunnen jullie naast aangifte niet ook de media opzoeken?
Klopt ik zit zelf ook in het onderwijs dus het pestprotocol is het eerste wat we bekeken hebben, maar het is zon soft stuk. Hoor, wederhoor, waarschuwing. Pas na tweede waarschuwing strengere sancties, tenzij het incident ernstig genoeg is. En voor het slachtoffer is er training, want mogelijk vertoond die gedrag dat pesten toestaat (geen grapje). Er zijn nu gelukkig wel wat dingen aan het rollen. De vertrouwensinspecteurs vinden dat de school verantwoordelijk is voor route van school naar huis en nemen daarover contact op met de school. Dat scheelt dus al. Verder is het dus nog even afwachten al zegt de school wel het serieus te nemen.
@kika nadeel van media opzoeken is dat mijn zusje wel nog naar die school moet (woont in de regio, aanbod van scholen is niet denderend), waardoor dat alleen maar polariserend zou werken.
Wat verschrikkelijk allemaal. Dat dit gebeurt. En wat erg voor je zusje⦠dat is zoān inbreuk op het gevoel van veiligheid. Hoop dat de daders flink gestraft en vooral ook onderwezen worden. Want dit komt natuurlijk van de ouders af. Vind dit echt naar te lezen.
Pfoe wat verschrikkelijk, heb er haast geen woorden voor. Klinkt alsof jullie wel de acties hebben ondernomen die kunnen en hoop nu maar dat de school het echt serieus neemt en er goed op verder handelt⦠veel sterkte!
Ik vind het zo vreemd ( of mss net niet) dat dit op dit moment aan de hand is bij zowel jullie in NL als bij ons in BE. Echt wtf. Waar gaan we naartoeā¦
En @Shaaar hopelijk worden er zware maatregelen getroffen tegen de schuldigen. ik kan me niet voorstellen hoe het nu moet zijn voor je zusje en om op zoān manier naar school te blijven gaan. Hopelijk heeft ze wel een vast kliekje goede vrienden waar ze zich veilig en op haar gemak bij voelt.
We gingen erg offtopic dus ik ga even hier verder, als je dat niet erg vind!
Ja, maar het probleem is dus: voor veel mensen doet kleur er wel toe dus ik denk dat je je de uitspraak ākleur doet er niet toeā gewoon beter niet kan doen. En mocht je dat wel willen doen dan zou ik je eerder focussen op het aanpakken van het hardnekkige racisme dat naar POC toe nog steeds bestaat, en niet op het woord ābasic whit boyā⦠Niet om nou zelf te zitten bagatelliseren maar ik denk dat je wel kan stellen dat het ene probleem erger is dan het andere, en dat het gewoon een beetje vreemd overkomt als mensen heel stellig een probleem maken van het gebruik van de term basic white people, maar verder vaak hun mond houden als het over racisme (naar zwarte mensen toe) gaat. Ik weet niet
Oh wat goed van je! Dat was idd heel erg off topic!
Ik denk echter wel dat je andere problemen op mij betrekt (en ik denk dat anderen dat ook doen).
Want wie zegt dat ik mijn mond hou over racisme?!?!?!
En heel stellig een probleem maak van de term basic white people�
Ik reageerde omdat er mensen hierop werden aangevallen en omdat kleur voor niemand iets moet uitmaken volgens mij
Oh ja ik bedoelde het ook meer als āmensen in het algemeenā, niet per se jij. Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit maar het is wel zo dat de mensen die het hardste roepen dat ze āgeen kleur zienā vaak ook de mensen zijn die zich verder āniet willen bemoeien met die discussie.ā En ik vind het gewoon een lastige uitspraak, jij deed hem nu dus daarom reageerde ik op jou, maar het is ook gewoon een algemene reactie op āmensenā wellicht
Oh ik snap het helemaal, zeker als je dit al vaker zo hebt ervaren.
Gelukkig is niet iedereen Zoā¦
Ik vond het grapje niet discriminerend omdat ik het eens ben met de argumenten waarom witte mensen niet (zo snel) gediscrimineerd kunnen worden. Wel vind ik dan toch ergens dat als t een niet netjes is (stereotype over andere huidskleuren) het andersom ook niet zo ⦠(tja wat bedoel ik⦠logisch? handig? Nodig?) is. Vooral om het benadrukken (ofzo?) van stereotypen en verschillen te voorkomen ofzo?
Ik vind grapjes over witte mensen altijd leuk en treffend. Ik maak zelf ook constant grapjes over mān eigen soort. Donkere collegaās maken grappen over hun soort. Dat kan gewoon, dat brengt een beetje luncht in de zaak.
Misschien is het mijn smaak ook gewoon niet qua humor
Klinkt wel lekker zuur haha