Ik snap mensen die moeilijk doen over moorkoppen niet. Toen ik bij de He…ma werkte, moest ik altijd uitleggen wat een moorkop en wat een Bossche bol was, omdat Thea niet het verschil wist. En nu opeens is het verschrikkelijk dat de naam wordt aangepast, want het is cultuur? Waarom moest ik dan bijna dagelijks uitleggen wat een moorkop was???
Heb ik dat jaren voor Jan Doedel gedaan? Mensen wezen gewoon dat ding aan en zeiden dan ‘doe die maar’.
Ik kan niet wachten tot deze film:
Dev Patel als Walewein. Nooit gedacht dat hij zo’n soort rol zou mogen vertolken i.v.m met dat Hollywood nog steeds behoorlijk wit is en al zeker met dit soort films. Maar ik wil dit echt wel in de zomer zien
On his latest role in David Copperfield, in which Patel stars as the protagonist, the 29-year-old said he previously believed that period dramas were offlimits to him. “It’s kind of like this incredible party that you can never get into. And then along comes Armando [Iannucci, the director] and he kicks the bouncer, and then you’re in”, Patel said. “Normally in a period film, I’d be at the back holding the tray.”
https://www.easterneye.biz/ethnic-minority-talent-needs-to-be-celebrated-activists/
Pff m’n ma deelt haatzaaiende berichten van Wilders en het raakt me meer dan ik zou willen. Vind het zo jammer dat we daarin toch wel verschillen blijkbaar.
Uiteindelijk gaat m’n ma ook oppassen op ons kind en wil m’n kind echt behoeden voor racisme, Wilders, Trump etc. Hoe ga ik hier in hemelsnaam goed mee om? Iemand tips?
Net een gesprek met een andere docent en we hadden het over carnaval. Dus ik zeggen dat ik ooit jaren als cowboy moest ivm het feit dat ik dat pak nog steeds paste. En het laatste jaar op de basisschool was het thema western. Toen was ik als indiaan gegaan om toch een keer als iemand anders verkleed te kunnen gaan. En ik had erbij gezegd dat ik dat nou niet meer zo gauw zou doen. Dus die andere docent vragen:’waarom?’ Ik dus zeggen: ‘omdat ik het gewoon niet meer van deze tijd vind om gekleed te gaan als andermans cultuur en vooral omdat zaken tijdens carnaval extra worden uitvergroot’. Ik verwachte vervolgens een discussie maar die kwam dus niet. Ik heb fijne collega’s.
De beste manier om om te gaan met polarisatie is empathie. Als ze dat soort dingen echt gelooft dan kun je haar vragen waarom ze dat gelooft. Ik snap dat dat moeilijk is en dat je waarschijnlijk niet echt een goed antwoord krijgt. Mijn ouders maken ook te vaak dit soort opmerkingen. Ik was laatst bij mijn vader op het werk en hij liet mij van die super racistische baby boomer memes over Marokkanen zien. Ze werken allebei bij de politie en iedereen met een kleurtje is verdacht. Ze beginnen steeds vaker te vragen aan mij of zus en zo racistisch is. Dus er zit vooruitgang in, maar het vergt heel veel tijd en geduld. Als je dat niet trekt kun je het ook gewoon negeren, gewoon nooit over Politiek beginnen en zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt.
Nice! Ik las net dit artikel en vond het weer vrij wereldvreemd hoe er nog steeds wordt gedacht in NL over het dragen van carnavalspakken van Indianen, eskimo’s ed (slecht 1 % vindt dat niet kunnen). Een kwart vindt een afro-pak niet kunnen…
Grappig, ik kwam hier nav dat artikel. Sinds 2 jaar woon ik in een (Brabants) dorp, vanuit de randstad, en ik zie om me heen dat mensen er totaal niet mee bezig zijn en het issue ook helemaal niet begrijpen. Zo jammer, ik voel me daarin hier echt een uitzondering.
Mijn vriend was gisteren bij de theatershow van Rundfunk. Op een gegeven moment kwam als grap een vrouw met een niqab aan en met een machinegeweer het podium op gewandeld. 1 van die comedians schreeuwde toen ‘oprotten’ en toen liep ze het podium weer af. Mijn vriend had eerst meteen zn hart in zn keel want er liep iemand met een geweer het podium op. Maar toch ook zo ongepast?! Heel generaliserend weer.
Dit kunnen ze niet maken?!? Wat als er iemand met PTSS of iets anders zat? Zonder waarschuwing is dit gewoon te eng en dan gaat het natuurlijk niet om de niqaab, maar om het geweer. Als Connie van vijfhoog met een geweer opkomt is dat net zo eng
Ja ik noem de kleding vooral in dit topic omdat ik het heel generaliserend vind.
Ik twijfel ook echt om een klacht in te dienen. Humor valt onder vrijheid van meningsuiting maar dit is niet grappig. Toen hij het vertelde moest ik meteen aan Bataclan in Parijs denken.
Aan de andere kant, het is wel Rundfunk die bekend staan om hun bizarre acties. Ik ben er ook geweest en schrok me inderdaad kapot overigens.
Godverdomme ik ben echt sprakeloos over dit, zo’n heftig verhaal
Jezus
Is al eerder ook iets gebeurd maar dat kwam niet in het nieuws als anti-chinees, maar “gewoon” als aanval.
Jezus… had dit incident eerder niet meegekregen. Wat een fucking shitzooi
Bizzey en zijn vriendin Renee als Beyoncé en Jay-Z met carnaval… ik vind dit niet helemaal ok. De pruik en het filter eroverheen waardoor Renee er donkerder eruit ziet dan ze is (doet ze sowieso veel), en dat ze uberhaupt verkleed gaat als een gekleurde vrouw. Wat vinden jullie?
Ze heeft niet letterlijk haar gezicht donkerder gemaakt begrijp ik? Dan zie ik er niks verkeerds in, denk ik. Denk dat je je prima kunt kleden als een persoon van kleur zolang je jezelf niet donkerder schminkt (blackfacing)
Mocht het anders zijn ben ik daar erg benieuwd naar!
Zolang je niet echt je gezicht zwart/donkerder maakt vind ik dit geen probleem.
Als ik deze kleren van Missy Elltion (bij wijze van sprekne zou aantrekken) zou dat imo ook geen probleem moeten zijn. Of van top tot teen haar oude samenwerking met Adidas van 10+ jaar terug.
Alright, helder!
Hoe vlecht je je haar in? Je hebt nl. ook Dutch en French braids.
Vind dit zelf ook altijd interessant