Het gaat mij niet om het bespreekbaar maken van racisme, dat lijkt me juist hartstikke goed. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen dit topic lezen en ervan zullen leren zodat ze dat kunnen toepassen in de situaties die jij nu beschrijft. Wat ik storend vind, is het aantal berichten over hoe mensen zich daarbij voelen. Ik heb de afgelopen dagen al zoveel berichten voorbij zien komen waarin mensen aangeven zich opgelaten te voelen om mee te praten, bang zijn iets verkeerds te zeggen of vinden dat er onaardig op hun wordt gereageerd. Bot gezegd: het gaat niet om jou (niet jou nu persoonlijk, hopelijk begrijp je wat ik bedoel). Dat betekent niet dat je hier niet mee kan posten als je nog niet zoveel weet, maar het betekent wel dat je misschien een keer een wat botte reactie krijgt wanneer je een vraag stelt waar je met twee seconden googlen een antwoord op had gehad, het betekent ook dat je misschien wat hard terecht wordt gewezen als je iets zegt of verwoord op een manier waarvan de meeste mensen ervan uitgaan dat iedereen wel weet dat dat niet kan.
Over het algemeen vind ik dit overigens echt een ontzettend behulpzaam forum met heel veel lieve meiden die, vooral in dit topic, nooit te beroerd zijn uitleg te geven. Maar als dat een keer niet gebeurd, zou ik het persoonlijk fijn vinden als daar niet zoveel berichten aan gewijd zouden worden.