Is al eerder ook iets gebeurd maar dat kwam niet in het nieuws als anti-chinees, maar “gewoon” als aanval.
Jezus… had dit incident eerder niet meegekregen. Wat een fucking shitzooi
Bizzey en zijn vriendin Renee als Beyoncé en Jay-Z met carnaval… ik vind dit niet helemaal ok. De pruik en het filter eroverheen waardoor Renee er donkerder eruit ziet dan ze is (doet ze sowieso veel), en dat ze uberhaupt verkleed gaat als een gekleurde vrouw. Wat vinden jullie?
Ze heeft niet letterlijk haar gezicht donkerder gemaakt begrijp ik? Dan zie ik er niks verkeerds in, denk ik. Denk dat je je prima kunt kleden als een persoon van kleur zolang je jezelf niet donkerder schminkt (blackfacing)
Mocht het anders zijn ben ik daar erg benieuwd naar!
Zolang je niet echt je gezicht zwart/donkerder maakt vind ik dit geen probleem.
Als ik deze kleren van Missy Elltion (bij wijze van sprekne zou aantrekken) zou dat imo ook geen probleem moeten zijn. Of van top tot teen haar oude samenwerking met Adidas van 10+ jaar terug.
Alright, helder!
Hoe vlecht je je haar in? Je hebt nl. ook Dutch en French braids.
Vind dit zelf ook altijd interessant
Ik vind het door die pruik van bizzey vooral een stuk kwalijker.
Ik denk omdat Renee haar pruik een meer algemene haarstijl laat zien die witte mensen ook hebben, maar zijn pruik echt afrohaar is.
En eigk vind ik het sowieso raar voor carnaval, doe dat lekker op een feestje met als thema famous people ofzo
Maar zelf heeft hij toch ook kroeshaar, alleen heeft hij het altijd kort.
Wat is in deze het verschil met witte nederlanders die met carnaval een pruik met lang haar dragen.
Ooh dat haalde ik er niet uit, ik had z’n insta bekeken (maar nu verder teruggekeken). Ik vond 'm best wel passing, maar ik ben er nu achter dat dat komt omdat ik een geel filter aan had staan op m’n telefoon omdat ik eigk moet slapen
Op kantoor zijn wat mensen uit de VS voor een project. Afgelopen vrijdag tijdens de lunch maakte ik een opmerking over dat Suriname een ‘former colony’ van NL was, en daar viel toen iemand uit de VS over - dat het woord ‘colony’ politiek incorrect was. Ik had hier zelf nooit bij stil gestaan en vroeg welk woord dan geschikter was, maar dat wist hij zelf ook niet. Maar nu denk ik dat ‘gekoloniseerd’ misschien beter is om te gebruiken, omdat het meer de nadruk legt op hoe de situatie was?
Dus… tijd voor een poll!
- Suriname was een kolonie van Nederland
- Suriname was gekoloniseerd door Nederland
- Allebei prima
0 stemmers
Wat goed dat die je daarop wees en je het hier deelt.
Ik denk dat het net zoiets is als slaaf/tot slaaf gemaakte. Er zat geen keuze in dus Nederland heeft Suriname gekoloniseerd
Ik denk dan: ze hebben het gekoloniseerd, op een vieze manier waar men niet tegen in kom en daarna was het een kolonie.
In de definitie van kolonie zit ook niks positiefs (“Een kolonie is een gebied buiten het eigen land. Dat gebied is bedoeld om in cultuur te brengen of om winst mee te maken“)
Net als dat je in een oorlog “veroverd” kan worden door bijv de Duitsers en dan dus “tot het Duitse rijk” behoord.
Wat vinden jullie van het gebruik van het woord ghetto? Het stoort me maar kan niet precies de vinger op de zere plek leggen.
Ik kan je wel vertellen waarom het mij persoonlijk stoort en dat heeft te maken dat ze het ghetto noemt omdat het voor haar geassocieerd wordt met goedkoop, armoede, trashy en niet-wit. En dan vooral de combinatie van die woorden, want dingen die geassocieerd worden met donkergekleurde mensen en voor dat ze worden overgenomen door bijv. witte groepen worden bijna altijd gelabeld als ghetto of een ander woord wat suggereert dat het niet genoeg klasse heeft voor de mainstream.
Ja precies dit gevoel had ik ook. Maar ik mis even de relatie tussen het woord ghetto en deze stijl nagels. Ik vind ze tacky as fuck maar zou het nooit ghetto noemen. Maar misschien omdat ik voel dat dat woord niet gepast is.
Is een paar jaar geleden (misschien wel langer dan een paar jaar) geleden ook een hele rel geweest van een tijdschrift dat omschreef een kledingstijl als Ghetto. Als ik het me goed herinner was dat hoe je kind kan kleden als een celebrity en bij Rihanna als stijlicoon hadden ze toen het woord ghetto gebruikt. En Rihanna heeft daar lucht van gekregen en er echt een hele terechte rel van gemaakt. Geloof dat die journaliste toen ook ontslagen is.
Ze noemde haar een niggabitch Hoe kan je denken dat dit ok is?
Ja dat was het!