Zo de tering
Ondertussen heeft Eva Hoeke een wekelijkse column in de Volkskrant magazine en volgens mij nooit haar excuses aangeboden
Is die foto weg? Ik zie hem niet namelijk
In het artikel staat ook haar excuses in een tweet
Oh dat is waar ja, dat had ik gemist. Niet echt een nette excuses wat mij betreft, want dit is wel iets meer dan een “slecht grapje” maar goed, ze probeert het in elk geval I guess.
Die tweet komt een beetje neer op “Het spijt me dat je je gekwetst voelt”
Deze kwam opeens voorbij op FB als herinnering uit 2012. Was ik op aan het haten toen. Goed om te weten dat ik 8 jaar geleden ook al lekker actueel was.
Wat is hier mis mee? Ik zie het zo even niet maar ben wel benieuwd.
Kijk naar de smaken
Ja, dat deed ik Heb je er meer uitleg bij?
Wat is er verkeerd aan vanille en watermeloen?
Ik lees stiekem mee in dit topic en het is echt informatief. Ik ben zelf ook een allochtoon en heb het eea wel meegemaakt, maar ik schaam mij voor dat ik dit met het watermeloen nooit heb geweten zeg. Bedankt voor het delen hiervan!
Dank! Heb het hele artikel gelezen maar mijn Engels qua lezen is niet zo sterk. Het gaat er als ik het goed begrijp dus om dat watermeloen stereotyperend is?
Edit: en waarom is dat erg, is het erg als mensen uit een bepaald land of cultuur gewoontes hebben? Ik kom nu wellicht sarcastisch over maar ik begrijp het nog niet dus ben oprecht geïnteresseerd. Net als dat Surinamers ‘altijd’ rijst eten en witte Nederlandse ‘altijd’ aardappelen. Is dat verkeerd?
Volgens mij speelt het watermeloen ding vooral erg in de VS.
Ik heb het artikel gelezen maar ik begrijp nog steeds niet hoe het iets racistisch is geworden? Het enige wat ik begrijp is dat het een makkelijk fruit is om te telen en daarom uitermate geschikt voor “lazy people” en daarmee wordt dan de zwarte mens bedoeld? Is dat dé reden?
In het artikel staat dat het gewas makkelijk groeit dus perfect voor luie mensen . Bevrijde slaven (Die na de civil war afgeschilderd werden als luie mensen alhoewel ze juist altijd hard gewerkt hadden) gingen het fruit verbouwen en verkopen op straat. Ze werden daarna door media en racistische mensen steeds maar in verband gebracht met watermeloen, ook werd er geschreven over zwarte fruitdieven, die watermeloen stelen omdat ze zich daar heel erg door aangetrokken voelden. (Zo van: zo zijn ze gewoon, ze moeten watermeloen eten want ze zijn zwart)
“In the eyes of Southern whites, black people flaunted their freedom, disturbed the “natural” order of things, and had the nerve to eat what they pleased — and relish it. “
Witte mensen waren niet zo blij met die nieuwe zwarte vrije mensen die dus deden wat ze konden en wilden om geld te verdienen. Disturbed natural order; ze pikken onze banen in! Ze horen hier niet thuis! Etc.
Ik denk zoiets?
Dankje, helder omschreven! Klinkt duidelijk hoe je het omschrijft. Het is dus eigenlijk willekeurig iets geworden waar ze in die tijd die mensen op konden pakken ofzo.
Dank je, ik begrijp het nu beter!
Verbaasd me niks onze Haagse Rachel lekker racistische uiting. Ze geeft aan op haar stories dat ze zich niet lekker voelt “Google maar naar de symptomen die zijn wel algemeen bekend”. Alsof ze Corona klachten heeft. Nou met dit soort achterlijke bullshit posten verdien je het bijna. Ik denk niet serieus dat ze het heeft, is vast aandacht vragen. Als ze het wel heeft dan denk ik niet dat ze het zou overleven ben ik bang.
Sommige mensen gun ik geen toiletpapier voor een lange periode…