White privilege / racisme

Ja en dat ze begint te schreeuwen, zonder beeld zou je echt denken dat ze in gevaar is.

2 likes

Dit is echt misselijkmakend wat een kutwijf!

1 like

Ze zijn weer lekker bezig daar :face_with_symbols_over_mouth:

https://twitter.com/aumeakubuike/status/1265288261636890625?s=21

Jemig wat een mafketel die vrouw! Geen woorden voor.

1 like

Ze hadden haar info terug gevonden en blijkbaar werkt ze voor een grote investeringsbank in Amerika. Nu hebben ze haar contract beƫindigd maar is haar hond ook in beslag genomen.

13 likes

En dan nog steeds uitroepen dat ze voor hun leven vreesden en daarom zo hard toesloegen. :frowning::frowning:

1 like

Ik word zo verdrietig elke keer als dit langskomt op Instagram. Hoe kun je dit doen. Ik heb het filmpje niet eens gekeken maar pff, zo erg.

1 like

Echt vreselijk. Net pas voor het eerst het film kunnen bekijken. Vrouw reageert echt als een hysterische gek.

1 like

Wat naar, zeker als je weet dat ze wel mogen vragen dat de tas geopend wordt maar dat dit enkel consequent gedaan wordt bij kleurlingen. Ik voel mij daar ook altijd zo slecht bij.
Het is heel moeilijk om deze vorm van racisme uit te leggen en ook te laten inzien. Hoop dat je er met hem kan over praten.

Wat mij hier het meest pijn doet is:

1. weten dat de kans op arrestatie/veroordeling zo goed als nul is. Ze zijn wel hun baan kwijt en de burgemeester zei dat er nog sancties getroffen zullen worden
  2. Het is normaal dat mensen protesteren maar ook hier zie je een verschil in hoe de politie de betogers aangaat. Bij de ā€œanti-quarantaineprotestenā€ kon de politie makkelijk rustig blijven en deden ze niks aan de spuwende, roepende mensen. Hier zijn er waakzame protesten en de kanonkogels worden bovengehaald
8 likes

Woest, boos, verdriet… ik voel alles door elkaar bij dit soort berichten. Waarom gebeuren zulke zinloze, walgelijke, vreselijke dingen!!!
Op mijn social media zie ik ā€œgelukkigā€ heel veel mensen allerlei berichten hierover delen. Hier moet echt meer aandacht voor komen…

Die beelden overal van George Floyd en hoe hij zegt niet te kunnen ademen en gewoon wordt vastgehouden tot hij sterft. Ik ben er echt helemaal van ondersteboven. What DE FUCK echt.

3 likes

Ik ben er ook echt van ontdaan, echt geen woorden voor

ik word hier oprecht gewoon misselijk van. Echt misselijk.

Ja ik kan hier ook echt niet tegen. Ik word hier ook echt ZO BOOS om! Echt hoe durft de VS zich een democratische rechtsstaat te noemen terwijl zowel de democratie als de rechtsstaat duidelijk niet functioneren!

Dit is het bizarre(?)/hartbrekende vind ik… dat dit waarschijnlijk een voorbeeld is van een handvol van de gevallen die met de wereld worden gedeeld :tired_face::confounded:

Volgens mij zag ik vandaag nog een bericht over een zwarte man die door de politie is vermoord. Zal even het bericht zoeken.

Edit - https://www.aljazeera.com/amp/news/2020/05/questions-remain-cop-kills-muslim-man-threw-rocks-200522162544188.html
Dit is ook recentelijk gebeurd.

1 like

90210

13 likes

Er is ook een change.org petitie.

Geen postcode nodig.

5 likes

Wat vinden jullie ervan dat de video van de moord (of andere video’s waarin mensen geweld wordt aangedaan) gedeeld worden op internet? Ik merk namelijk dat ik er zelf niet over uit ben. Aan de ene kant vind ik dat je vanuit respect voor het slachtoffer zo’n video niet moet gebruiken om ons te laten zien hoe erg racisme is. Aan de andere kant is het misschien wel nodig? De daders zijn nu in ieder geval aan de hele wereld getoond en dat is goed denk, gezien er weinig vertrouwen is dat ze zullen worden opgepakt laat staan vervolgd.

Ik denk dat de meningen ongelofelijk verschillen over dit onderdeel. Kan me hier erg in vinden maar in de redenen vóór ook.

1 like