Mijn vader riep eens tijdens een discussie dat alle buitenlanders crimineel zijn omdat hij alleen maar mensen met een buitenlandse naam op de rechtbank ziet verschijnen. Ik vind het moeilijk om hem de schuld te geven van zijn wereldbeeld, want je vormt je wereldbeeld met wie je omgaat.
Alleen je moet er wel een gesprek over voeren en dit soort opvattingen direct de kop indrukken. Wat dit artikel hierboven ook zei, er mag niet over gesproken worden want Nederlanders zijn niet racistisch en de politie helemaal niet.
We hebben het hier met sociologie ook veel overgehad en ik vond dit artikel echt heel sterk.
Mensen met een andere afkomst krijgen statistisch een hogere straf voor hetzelfde strafbare feit. Er zijn nog een miljoen andere socio-economische en culturele oorzaken om het racisme te verklaren, maar het is een blinde vlek binnen onze strafrecht.
Ik moet trouwens zeggen dat deze protesten wel voelen alsof ze iets gaan veranderen. Over de hele wereld herdenken mensen George Floyd als een symbool tegen politie geweld en discriminatie. Goed dat zou ook heel naïef kunnen zijn haha
Goed super lang verhaal dit.