Wie is de Mol? 2020 #2 (Deel 1)

Hoe lachen zou het zijn als Rik volgende week zn zwoele ‘wie is de mol?’ eruit gooit, Nikkie naar Jeroen kijkt en denkt ‘yes, ik wist het’, Jeroen naar Nikkie kijkt en denkt ‘yes, ik wist het’ en dat Tygo dan een stap naar voren zet en roept ‘geintje, ik ben de mol!’

Nu ga ik vet teleurgesteld zijn als dit niet gebeurt.

11 likes

Ik denk dat het Jeroen is omdat er op Elba geld is verdwenen/niet binnen gehaald is en Jeroen daar rondliep. Hij zag eerst ook geld niet dat Patrick toen pakte, plus het bedrag dat ze binnenhaalden was een vreemd getal (3200 of 3400 geloof ik) terwijl in alle geldzakken €500 zat, dus hoezo eindigden ze op zo’n bedrag?

Plus dat briefje met hints naar de locatie van Nikkie en Tygo in de bioscoop dat ze eerst niet konden vinden en dat er toen ze terug gingen er ineens wel lag. En dat briefje had toen ineens een vouw erin, terwijl het daarvoor zonder vouw in beeld werd gebracht: deed mij denken dat iemand het had gepakt, opgevouwen en later had terug geplaatst.

Nu was er op zich geen geld mee te verliezen of ze nikkie en tygo vonden, maar het was we handig voor jeroens verdachtmaking op Nikkie dat ze er zo in bleef.

Maar goed misschien zit ik diep in de Jeroen tunnel.

3 likes

De laatste jaren is dit vaak anders geweest, dat de ontknoping voor de finalekandidaten ook pas kwam in Amsterdam. Al denk ik dat het dit jaar wel weer gaat zoals jij zegt, anders zou ik het lullig vinden dat Tygo nu als enige niet weet hoe het zit en Nikkie en Jeroen wel.

1 like

Bij een shot dat Nikkie naar voren liep in de abdij spotten mijn vriend en ik het volgende:

Dat zou dan Jeroen moeten zijn, of iemand van de productie die niet goed uit beeld bleef.

8 likes

Oeh, :smirk:!

Zouden ze verplicht naar de ex mol hebben moeten kijken? Ik zou liever compleet asociaal de andere kant op kijken en zeggen: joe klets jij maar ik kijk effe naar die bakjes :joy:

1 like

Ik ben ergens wel verbaasd dat ze die spiegels zo hebben laten zien. Die hint is nu toch té groot? Zowel voor spelers als kijkers

3 likes

Toen tycho naar die spiegels liep zag je een bankje met daarachter een persoon in een zithouding geschilderd. Ik dacht als je daar gaat zitten kun je wat van de mol zien via de spiegels?

Of zou dat een tekening zijn doe daar standaard zit.

1 like

Maar het is ook de finale, dan mag er ook wel een grote hint zijn toch? In het seizoen van Klaas werd het in de tweede aflevering al weggegeven.

1 like

Nouja die hint was wel een stukje complexer dan deze. Daar waren molloten voor nodig, deze hint kan iedereen zo opzoeken. Maar ben benieuwd naar volgende week, zou me ergens echt verbazen als deze ‘makkelijke’ hint blijkt te kloppen. De afgelopen jaren is WIDM voor m’n gevoel veel terughoudener geworden mbt duidelijke hints.

2 likes

Ik zit in een tunnelvisie voor Nikkie, ook al twijfel ik door het handschrift. Maar vind die bijna té obvious!

5 likes

Ik las op insta een reactie… Er word telkens gezegd ‘niets is wat het lijkt’ en ‘spiegelbeeld’ kwam ook een aantal keer voor…

Misschien is alles wat Rik zei wel in spiegelbeeld.
Dus:

Nikki niet de verliezer = nikkie niet de winnaar
Jeroen niet de winnaar = jeroen niet de verliezer
Tygo niet de mol = Tygo is de mol

En zo kan je nog wat varianten maken :thinking:
Al denk ik wel dat Nikkie de mol is :joy: maar toch leek het de aflevering van gisteren opeens alsof Tygo de mol is… En dan zou dit kunnen kloppen natuurlijk haha

10 likes

Wow dit is een geniale theorie😂

1 like

Iehhh creepy

Ik denk dat dit is geschreven op de spiegel met de quote van de mol, maarja… kom er maar eens achter welke spiegel dit is haha

1 like

Dit zou een enorme twist zijn!!! Wel een hele gemene :rofl:

1 like

Ojaa, mn moeder zei ook nog dat Tygo ooit in een aflevering van Van Speijk heeft gespeeld genaamd ‘Het leven is een hoer en dan ga je dood’.

In die aflevering in de auto’s kwamen Tygo en Nikkie toch ineens een random prosituee tegen op straat? Tygo zwaaide nog naar haar.

Misschien is dit vergezocht…

4 likes

Er is een shot van Jeroen op precies deze plek. Denk dat we in de finale gaan zien dat hij het er daarna op ging schrijven.

Vond Jeroen bij de executies ook heel gespannen over komen, denk dat hem het mol zijn toen heel zwaar viel. En nu in de laatste aflevering, terwijl het dan het meest spannend is, was hij heel relaxed.

Jeroen is ook de enige die in de groep van 4 zat die gold kon verdienen op/naar Elba. Ik denk niet dat een mol zich zou laten vastketenen. Dan heb je bijna 2 afleveringen geen kans om te mollen.

7 likes

Jammer, ik zat in de Peggy tunnel en had zo veel hoop dat Tygo ging winnen. De handschriftvergelijking (niet mijn foto) is voor mij wel het bewijs dat hij de mol is. De nep ‘spoiler’ die Jeroen zelf had opgezet in het radioprogramma maakten dat ik hem volledig had afgeschreven, maar nu is dat ook ineens juist een bevestiging van zijn molschap.

Edit: Ik denk dat Nikkie hem gezien heeft in aflevering 1 en daarom haar joker niet heeft ingezet. Misschien dat zij haarzelf daarom een winnaar noemde.

En daar pakte Nikkie toen heel snel die enveloppe voor de rode auto om die heli in te kunnen.

1 like

Nee daarom hebben ze liever 2 kandidaten in de heli, die zullen meer hun best doen om vrij te komen. Jeroen pakte heel gretig een envelop voor die opdracht.
En de mol zal vrijwel altijd voor de plek gaan waar gesaboteerd kan worden/er geld te verdienen/te verpesten is. Dat was ook de strekking van de praatjes van de oud-mollen in de eerste aflevering.