Wie is de Mol? 2020

Dit gesprek komt elk jaar weer terug en elk jaar komen mensen weer met de gekste ideeën erover.

De laatste test bestaat uit 40 vragen die allemaal even sterk meetellen. De laatste vraag (Wie is de mol?) telt niet zwaarder mee dan de rest. Naast de vraag of ze weten wie de mol is, gaat het er juist ook over wie het doen en laten van de mol het beste in de gaten heeft gehouden. (Daarom kan het ook zo zijn dat in eerdere afleveringen iemand eruit kan vliegen die op de juiste mol zit maar gewoon niet gewoon niet genoeg heeft opgeschreven/onthouden terwijl iemand die op de verkeerde mol zit maar toevallig of per ongeluk meer vragen goed heeft erin blijft.)
Het gaat er gewoon om wie de meeste vragen goed heeft. Waarschijnlijk heeft iemand die op de verkeerde mol zit alsnog wel een aantal vragen goed (omdat bijv. antwoorden die voor de mol gelden ook op een kandidaat van toepassing zijn).
Als er nou echt een superfantastische mol is en de beide kandidaat-finalisten zitten compleet verkeerd en hebben ook nog eens allebei alle vragen fout, dan telt tijd en wint degene die de test het snelst heeft gemaakt.

9 likes

Dat laatste geldt ook als ze niet alle vragen fout hebben, maar er gewoon evenveel goed hebben toch?

Ja klopt!

Ja maar dan zou hij juist willen dat de andere kandidaten hiervan weten, maar in dit geval wisten alleen Sarah en RP ervan. En hij had ook gewoon de joker kunnen stelen ipv weer leeg terugleggen.

Ik vind dat als je in de finale bij de vraag: wie is de mol? niet de juiste mol hebt ingevuld je niet de winnaar van het programma kan zijn. Als deze situatie zich ooooooit een keer voordoet dan heeft de mol het dus heel goed gedaan en vind ik serieus dat de mol de pot verdient.

5 likes

Hmm maar als de mol de pot zou kunnen verdienen zou diegene in theorie gewoon keihard zn best kunnen doen de hele tijd en zorgen dat er veel geld verdiend wordt (= geen mollengedrag dus geen kans dat diegene verdacht wordt) en aan het eind met een dikke pot ervandoor gaan. Dus dat vind ik niet zo’n goed plan.
Laat de pot dan naar een goed doel in het land waar het seizoen zich heeft afgespeeld gaan ofzo.

Maar eigenlijk vind ik de regels wel prima zoals ze nu zijn haha.

4 likes

Ja of dat de mol het negatieve bedrag wint (dus wat hij uit de pot heeft gehouden)!

5 likes

Dit vind ik een goede optie! Brb, ik bel Art ff want we weten allemaal dat hij de echte baas van het spel/programma is.

7 likes

Ja of dit. En het blijft natuurlijk de rol van de mol om zo min mogelijk geld te verdienen, dus die rol moet hij dan wel bijven spelen en idd niet keihard zijn best doen.

weet je wat ik nooit heb gesnapt van WIDM? dat BN’ers (met vaak al genoeg geld) geld winnen met een spelprogramma. Of wordt het vaak aan een goed doel geschonken?
Daarom vind ik het geld dat wordt gewonnen nooit echt een boeiende factor in het programma, ik hoop gewoon op meer boeiende spellen en molacties.

11 likes

Dit lijkt me ook de reden dat de pot elke keer zo laag is. De BN’ers zijn meer bezig met nepmollen dan geld verdienen, omdat ze niet warm of koud worden van 1000 euro. Ik kan me voorstellen dat het er met ‘gewone mensen’ fanatieker aan toe zou gaan, omdat zij wel écht een hoge pot willen.

5 likes

Wie is de mol?

• Merel
  • Niels
  • Sarah

0 stemmers

1 like

Ik heb al mn punten op Niels. Heb besloten mijn eigen gevoel te vertrouwen terwijl me dat nog nooit iets heeft opgeleverd :thumbsup:

1 like

Niels wordt het minste verdacht dus vandaar dat ik wel hoop dat hij de mol is.
En ik hoop dat de mol mooie streken heeft kunnen uithalen.

1 like

Tegen beter weten in op Niels gestemd. Vooral omdat ik ontzettend hoop dat hij het is.

2 likes

Eigenlijk zo geen zin in de aflevering van vanavond. Vind dat gepraat zo vermoeiend. Wil gewoon de mol weten en acties zien.

11 likes

Vind het ook zo’n anti climax dat slappe gelul.

Vond het leuker toen ze gewoon met z’n 10 samen kwamen en alle Mol acties bij langs gingen.

6 likes

ja en dat ze dan allemaal verrast waren wie de Mol was en dat iedereen dan vol verbazing naar de mol acties ging kijken. Love it

Ik ga voor Sarah, omdat ik denk dat zij het is. Maar ik hoop dat het Niels of Merel is. Merel omdat ik haar als persoon leuk vindt en mol leuk zou vinden en Niels omdat niemand op hem zit.

Mijn danspartner zit al sinds aflevering 2 op Niels en nu hoop ik zo erg dat hij het niet is, gewoon om hem te kunnen plagen. Aan de andere kant zou het me niets verbazen als hij het wél is en zou ik hem wel een leuke mol vinden.

1 like