Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Jaaa ik eet ook andijviestamppot met slasaus! Zo aten ze het bij mijn ex thuis en eerst dacht ik, nah nee. Maar wel geprobeerd en nog steeds eet ik het zo. Echt lekker!

1 like

:raising_hand_woman:

1 like

Hier ook mosterd over stamppot. Sowieso mosterd over alles.

Doet me denken aan deze klassiekers.

De hotdog van de HEMA en het broodje halve rookworst.

Hotdog-Hema-272x181

download (1)

11 likes

Ik leef voor de hotdog van de hema

8 likes

O ja, en deze!
Broodje Surinaamse kip van HEMA. Tata style, uiteraard :rofl::smiley:

17 likes

Wij aten vroeger heel vaak dit als toetje. Alleen is mijn moeder geen ster met het opkloppen hiervan, dus er zaten altijd donkere plekjes in. Mijn zus noemde het blauwe plekken-pudding haha

25 likes

Oh dit hadden wij ook wel eens! Dan maakte mijn moeder dat al klaar voor het eten en dan zette ze dat gewoon nog een uur in de kast (niet eens koelkast?) om “op te stijven”. Was vies en lekker tegelijk.

1 like

Haha mn moeder noemde dit altijd luie wijven pudding en vertikte het om ooit zoiets te maken :stuck_out_tongue:

5 likes

Ahh dit doet me denken aan broodje Unox, dat verkochten ze vroeger bij de Appie, heb het nu al lang niet meer gezien eigenlijk maar ZO lekker met die sausss :drooling_face:

1 like

Is een vlavlip ook niet zoiets Nederlands? Wij hadden een “flessenlikker” zodat geen gram yoghurt of vla verloren ging

8 likes

Ik wil het woord flessenlikker bij deze nomineren voor het goorste woord ooit :nauseated_face:

5 likes

Sowieso zijn al die smaken/pakken vla in de supermarkt typisch Nederlands toch? En een flessenlikker ook.

2 likes

Bouwsteentjes van AH eigen merk natuurlijk.

Vroeger aten wij macaroni met gebakken gehaktballetjes en uien met ketchup en kaas erover heen. Echt zo vies lekker.

Dit vind ik zo smerig lekker, vooral die bananensmaak. Binnenkort weer eens maken :heart_eyes:

Maar dit is toch speciaal voor mensen waar ondervoeding op de loer ligt? Dus mensen die chemo krijgen of in een verzorgingstehuis? Of mis ik iets?

6 likes

Oh, dat heb ik echt nog nooit gehoord! Zou goed kunnen.

Dit is waar. Heb met hen samengewerkt in het verleden. Hun doelgroep was inderdaad mensen met ondervoeding. Niet dat je het niet kan/mag eten als je niet ondervoed bent natuurlijk.

2 likes

Ja dit heb je ook, maar die bouwsteentjes ook. Zijn kleine gebakjes maar met heel veel kcal en goede voedingswaarden!

2 likes

Ja klopt hier zitten extra eiwitten in, maar wij aten ze altijd mee, ze zijn prima haha. Niet bijzonder

Verklaart de naam, dacht al