Dit vind ik zo’n raar product. Zoveel suiker zit erin. M’n moeder moest dit toen van het ziekenhuis eten om aan te komen. Alsof er geen gezondere opties zijn met veel eiwitten.
Ik gebruik het nog heel vaak om botercreme mee te maken voor de cupcakes
Love dit topic <3 Ik mis alleen nog de “sla”, niet te verwarren met het slaatje: Ijserbergsla met wat verdwaalde stukjes komkommer en cherrytomaat, doordrenkt in een hele fles slasaus. Als je geluk hebt liggen er stukjes gekookt ei op.
Mijn vader noemde dat ding ‘het slikkertje’
Het idee er achter was dat vooral ouderen niet zo een grote eetlust hebben. Een bord eten is niet aantrekkelijk en eten ze niet leeg. Maar een gebakje ging er wel in. Vandaar de eiwitten verstopt in een gebakje. Eiwitten zelf zijn qua smaak niet te pruimen. Vandaar de suiker erbij om het een beetje eetbaar te maken.
*er is onderzoek gedaan naar ondervoeding bij ouderen in verpleeg en verzorgingshuizen.
Ohja hadden we de fruitcocktail uit blik al? Deze foto is niet heel accuraat. Er zaten meestal maar 2 van die kersjes in, die pikte ik er als eerste uit.
Het standaard “feestelijke gelegenheid” toetje van mijn stiefmoeder is deze zooi met een soort slagroomsaus .
Ik voel je pijn
Mijn moeder deed hier ook altijd nog een schep suiker over heen. Echt, ik ben zo verpest door mijn moeder wat eten aan gaat. Gelukkig heb ik dat inmiddels kunnen herstellen
Nu moet ik meteen denken aan nog wat specialiteiten van mijn moeder
Rijst met suiker
Broodje met boter, plakjes tomaat en suiker. Suiker moet je erbij denken, kan hier niet eens een foto van vinden
Mijn oma maakte wel eens een omelet met suiker voor me, echt zo lekker. De suiker gaat knetteren en dat geluid gemixt met de radio die altijd aanstond bij opa en oma en de Duitse kookwekker is
Dat je al een foto kon vinden van brood met boter en plakken tomaat…
Wie eet dit?!
- Ik eet dit
- Ik eet dit niet
0 stemmers
Ik eet dit uit de oven
Dit vind ik nog steeds lekker. Echt zin in nu kan je vast ook prima mixen met iets van alcohol
Ik eet dit niet maar volgens mij is dit wel echt iets van vroeger, mijn vader eet het wel. Wel gezond haha.
Willemijn van Livelifegorgeous at dit vroeger wel eens in een vlog weet ik nog (wel zonder boter volgens mij).
Dat heet dan bowl (wat ze in Amerika punch noemen).
Met kaas erbij lijkt het me wel lekker.
Jaaa ik heb veel witte rijst met boter en bruine suiker gegeten wanneer ik mij niet lekker voelde dan had ik geen zin in rijst met ander vlees en saus. Vind het nog steeds heerlijk.
Ooo en wat ik mij ineens weer herinner: kapucijners!
Haha met spekjes en dan had mijn moeder allemaal kommetjes met paprika reepjes, augurkjes, komkommer, sla op tafel staan en mocht ik dat zelf ‘versieren’. En dan een flinke klodder Mayo (??) erop. Hahaha.