“Mijn” Chinees Indisch restaurant heeft een gerecht dat bag oway kai heet, en dat is zooo lekker. Kip in een zoete saus met heel veel knoflook. Bestellen we alleen als we 's avonds het huis niet meer uit hoeven hahaha.
Ik ga zaterdag Chinees afhalen, nu al zin in
Ik kijk nu voor t eerst in dit topic en het is precies wat ik er van had verwacht.
Pure ellende.
Ik ben heel veel in china geweest voor werk en elke overleden chinees daar zou zich omdraaien in hun graf bij onze babi pangang en zo Dat hebben ze daar ook niet eens.
Moet wel zeggen dat ik door deze gerechten nu zin heb in mihoen van de chinees
Haha ik denk dat ik zo’n ding ook nog wel ergens in de kast heb staan.
Doet me denken aan vakantie op de camping. Ik heb best vaak goede herinneringen aan het eten dat hier genoemd wordt.
Traditie in mijn jeugd: op 1 januari met de hele familie bij opa & oma Chinees eten
Dit topic is inderdaad aan de ene kant de Nederlandse eetcultuur uitlachen, en tegelijkertijd allerlei (mooie) jeugdherinneringen die komen bovendrijven.
Ja, altijd op oma’s verjaardag aan een lange geknutselde tafel met van die witte plastic bakken in het midden en elkaar van die rechthoekige kroepoek doorgeven. Mis dat echt hoor. Enige tijd van het jaar dat ik het andere deel van de familie zag en het gezellig was.
Ja, dat. Zijn toch fantastische herinneringen
Als ik in het restaurant tot laat werkte zag ik wat ze zelf aten.
Dat was gewoon ordinair AVG maar dan met rijst. Haha
Beetje hetzelfde idee als de curry’s in Engeland. Geen Indiër die het zo maakt zo verengelst.
Haha idd! Toen een van mijn chinese collega’s hier was zag ze een chinees en wilde daar gaan eten. Ik zo noooou doe maar niet. Dus ik heb haar foto’s laten zien en zij zat echt van wat is dit. Daarna heb ik haar mee genomen naar een echt chinees restaurant die was helemaal blij want dat was zoals thuis
Dit zou letterlijk mijn tekst kunnen zijn
Ben er al lang niet geweest. Maar beneden eten bij oriëntal-city onder de tl.-balken
Jummmmm
Ahh jaa! Same here! Zo gezellig als we dat met de familie aten.
Mn oma ging ook altijd heel netjes het verpakkingspapier vouwen zodat deze onder de bakjes kon liggen. Handig tegen knoeien
Ik kom net een parel tegen op pinterest. Voor de liefhebbers die nog creatieve ideeën nodig hebben.
Edit: ik wil nog even een speciale shoutout geven aan de kerstmannen met hun mayonaise baard links-en rechtsonderin.
Ik heb vanmiddag sinds jaaaren weer eens een tosti met jam gehad. At dit eerder als kind altijd.Smaakte nog steeds goed Mn moeder had dan ook altijd nog zo’n ouderwets tosti-ijzer voor op het fornhuis waar ze het mee maakte (sws maak je daar echt de beste tosti’s mee maar dat terzijde).
Hahahha. Jaa echt! De horror
Wel flauw dat de Sinterklaasjes geen baarden hebben
Als jullie in een café de mogelijkheid hadden om Hollandse hapjes te bestellen en je zou dan een bord krijgen met gevulde eitjes, augurkjes in (vega) worst, spiesjes met een kaasblokje en uitje, garnering van koude schotel, toastjes en bakjes eiersalade etc
Zouden jullie dat dan bestellen
- Ja, lekker
- Ik vind het lekker maar ben bang om gejudget te worden dus ik bestel het niet
- Alleen als ik met mensen ben bij wie ik me op m’n gemak voel die dit ook lekker vinden
- Nee, lijkt me niet lekker
- Nee, vind het wel lekker maar niet voor in café
- Anders
0 stemmers
Bestel dan liever een schaal bittergarnituur