Worst-kaas scenario's (/Hollandse snacks)

Ja, METEEN
Lekker met een (speciaal)biertje.

4 likes

Ik ook!!!

Doet me een beeetje denken aan de cafés in Belgie. Daar krijg je gewoon een blok kaas en stuk worst met een mesje. Hoe simpeler hoe beter. En idd met een lekker biertje. Zin innnn

4 likes

Ik heb ineens een flashback naar kerst vroeger waarbij “trifle” geserveerd werd, bestaande uit het onderstaande op elkaar gegooid in een grote glazen kom:

image

image

Ik hoefde niet, daarom was ik ‘kinderachtig’ en ‘verwend’. :roll_eyes:
Tuurlijk (terwijl ik ook niet vroeg om een ander dessert he, ik zei gewoon ‘nee dankje’)

34 likes

Wat ik ook zo lekker Nederlands vind: voor elke “feestelijke” gelegenheid een bijpassende tompouce. Nu Sinterklaas tonpoucen, straks kerst, valentijn, Pasen, koningsdag, halloween etc. Volgens mij heb ik zelfs wel eens lentetompoucen gezien.

29 likes

wow dit klinkt echt heerlijk.
gewoon een kwestie van husselen of moeten het nette laagjes worden?

Ik had laatst een stoofperen tompouce, erg lekker.

Maar inderdaad er is overal wel een tompouce voor.

2 likes

Waar koop je die???

3 likes

Ik ken kroegen waar ze sowieso zonder dat je het bestelt langskomen met blokjes kaas/worst met een “zuurtje” erbij. Vind dat echt leuk, echt zon stamkroeg/huiskamer. Zin in om daar weer langs te gaan als het kan.

2 likes

Ik denk niet dat het veel uitmaakt :grimacing:

ik heb al doorgegeven dat ik het wil als kerstdessert aan mijn moeder :ok_hand:

2 likes

NMSVPE

Nu heb ik zin in een tompouce :drooling_face:

Mijn vader gooide dit altijd op de macaroni, stinken dat dat spul deed. Niet te doen. Dit stond bij ons altijd naast de Maggi en de Aromat (wij noemen dat laatste trouwens altijd strooi).

En deze twee zijn nog niet voorbijgekomen en mogen natuurlijk absoluut niet ontbreken. Vooral omdat ik er zulke fijne herinneringen aan heb :heavy_heart_exclamation:
De bolletjes vla die had mijn opa altijd standaard in huis als toetje. Altijd als in dit zie in de winkel moet ik aan hem denken. En vlaflip! Dat kregen we meestal als toetje bij mijn oma.

12 likes

Bolletjesvla!! Mijn vader was daar gek op :slight_smile: Al was hij sowieso gek op alle soorten vla. Mijn favoriet was chocolade vla, of chocolade vla en vanille samen. En dan tegelijk gieten zodat je zo mooi half-half verdeling kreeg.

1 like

Altijd ik bij mijn ouders AVG eet, dan eet ik daarna nog een schaaltje zelfgemaakte vlaflip met mijn ouders toe :heart: Vind dat echt briljante combinatie.

En natuurlijk yoghurt met suiker :slightly_smiling_face:

hehehehe
1 like

Op het bord waar je avondeten op lag met nog de aangekoekte resten van aardappel je vla en yoghurt dumpen, zo ging dat vroeger bij ons. Heb gehoord bij meerdere. Kan me er echt niks meer bij voorstellen waarom je dat in hemelsnaam zou doen maar dat was toen normaal?

6 likes

Ja vla! Zo lekker. Hier nog mijn favorieten

4 likes

Scheelt afwas? Is enige wat ik mij kan indenken hahahaha. Het doet de smaak denk ik weinig goeds.

Oh god dit deed mijn vader ook altijd en ik vond dat zoooooo vies. Ik ging altijd mijn bord afwassen of een schaaltje pakken. Ik heb sowieso een obsessie met eten wat elkaar niet mag aanraken op mijn bord. Altijd fijn als ik mijn broertje vraag wat voor me op te scheppen als we bij mn ouders eten want hij gooit het altijd expres over elkaar heen. En deze man is geen 13 maar 30 :joy:

9 likes