Elke dag yoga zelf vind ik zelf eigenlijk meer iets voor pro’s, maar de lessen zelf zijn wel goed te doen voor beginners. Ik skip zelf wel eens bepaalde onderdelen, maar dat past juist wel in de benadering. Zeker van die geavanceerde evenwichtsdingen, daar bak ik over het algemeen weinig van.
Er komt ook een nieuwe in januari, MOVE!
Ik daar iig aan meedoen. Misschien zijn er meer hier, dat we het samen kunnen doen? Ik haak heel vaak rond dag 10 af
Hier kun je je inschrijven: Move - A 30 Day Yoga Journey
Maar het komt gewoon op haar YouTube-kanaal.
En dit is het introductiefilmpje:
Ik ga het ook weer mee doen. Heb het denk ik nu, 2 keer gedaan en vol gehouden! Nu met de lockdown is het ook wel makkelijker voor mij, kan het tussendoor of direct na werk doen en kan nu toch niet naar yoa/sportschool. Hoewel yoga dan ook online lessen heeft.
Ik doe ook mee! Heb vorig jaar ook meegedaan en ik keek er op den duur echt naar uit.
Ik heb mij ook ingeschreven!
Het wordt wel een beetje afhankelijk van hoe de lockdown zich voortzet of ik iedere dag mee kan doen of niet.
Begin dit jaar heb ik iedere ochtend een les gevolgd, maar als ik weer les geef wordt hem dat niet (uurtje eerder opstaan is echt een no go, dat zou 4.45 maken).
Leeeuk!
Het valt deze keer op zich wel mee. Zit wel een korte bij van 12 min, maar ze zijn allemaal onder de 30 min. Vind ik zelf wel prettig, is toch makkelijker in te plannen.
Zijn jullie klaar voor de eerste dag morgen, @Falafel, @Issaaa, @Kahlo, @Swelgje en iedereen (die ik vergeet) die ook mee wil doen?
Het introfilmpje staat online, morgen de eerste echte les.
Ik ben benieuwd, vind het vaak lastig om dit soort dingen lang vol te houden
Ik ga voor de ‘never miss twice’, hopelijk scheelt het als er meerdere meedoen!
Video van vandaag onderuitgezakt op de bank gekeken maar morgen ben ik er weer helemaal klaar voor. Heb er ook wel zin in, zeg ik nu. Door de week vind ik het niet lastig, vooral in het weekend moet ik het echt even doen. Maar 30 minuten moet toch wel lukken.
Ik heb me ook ingeschreven voor Adriene
Ja, ik heb vanmiddag de intro bekeken! Vond het top dat we nog niet meteen een flow deden haha.
Ik heb me ook ingeschreven! Mijn motivatiespanne voor dit soort dingen is meestal een week of 2, dus ben benieuwd of ik het volhoud
Ik doe ook mee! Vorig jaar ben ik tot dag 22 gekomen zonder onderbrekingen, dus dit jaar ga ik voor de hele maand! Ik zit beter in mijn vel en voel me fysiek een stuk sterker, ben benieuwd of ik het verschil ook in de practice zal merken.
Ik doe ook mee! Ik zit erg slecht in mijn vel dus hoop hier weer wat meer bij mezelf mee te komen. En anders is de beweging sowieso prettig.
Ik ga ook meedoen! Vond het vorig jaar ook heel fijn om te doen
Ik ga ook meedoen! Vind het vaak moeilijk dit soort dingen vol te houden, dus hoop dat dit topic beetje extra support daarvoor geeft!
Jaaaa zo leuk dat we met zo veel zijn
Ik heb die eerste video ook onder een dekentje op de bank gekeken Nu echt zin in morgen met z’n allen
Zou je aan deze sessies kunnen meedoen als je zwanger bent? Ik weet niet of ik alle houdingen mag doen.
Ik durf eigenlijk wel te beweren dat het kan, de video’s zijn heel laagdrempelig en Adriene geeft ook altijd alternatieven aan voor mensen die bepaalde poses niet kunnen aannemen. Als je weet dat je bepaalde bewegingen moet vermijden skip je die gewoon lekker en voor de rest kun je alles doen waar je lichaam geen weerstand tegen biedt!
Adriene’s mantra is/was ook altijd “Find what feels good”, dus dat komt wel goed. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Geen idee of je erover had gepost, maar ik had het niet meegekregen.
Hoe ver ben je? En heb je al wat meer ervaring met yoga?
Er zijn namelijk wel wat dingen die aanpassing nodig hebben tijdens de zwangerschap. Je wilt niet te veel spanning creëren op je rechte buikspieren, niet te veel strekking aan de voorkant, etc. De video’s van Adriene zijn weliswaar laagdrempelig maar bevatten wel bepaalde oefeningen die niet ideaal zijn tijdens je zwangerschap. Er zijn wel heel veel zwangerschapsyoga filmpjes/programma’s te vinden dus misschien is dat dan een betere match