Ik ben heel tevreden over de FLXBL mat, voelt heel fijn aan en is absoluut niet glibberig!
Je kan die los gebruiken of over een andere mat heen leggen voor extra grip/zachtheid.
Doen jullie ook nog andere filmpjes/oefeningen naast yoga? Bv extra filmpjes van MadFit/Blogilates/etc. of hebben jullie âgenoegâ met dagelijkse tot wekelijkse yogaflows?
Ik doe iedere dag een yogasessie, maar soms krijg ik het gevoel dat het niet genoeg is? Terwijl ik niet eens yoga doe om mezelf per se fitter te maken, al is de extra lenigheid wel mooi meegenomen natuurlijk. Waarschijnlijk praat ik mezelf de fitnessFOMO gewoon aan.
Ik wil nog wel eens HIIT doen en dan waar lukt afsluiten met stretchen/yoga. Vind ik persoonlijk wel lekker, alleen yoga is voor mij niet genoeg.
Oh huh misschien ben ik dan in de war! Ik dacht dat gelezen te hebben in de reviews en wilde juist een stroevere.
Nou even opgezocht welke ik heb, en heb er niet eens eentje van manduka! Ik wilde graag van dat merk, maar herinner me nu weer de reviews over dat ie glad was. Ik heb uiteindelijk deze van love generation (Nederlands merk) gekozen: https://www.yogashop.nl/nl/premium-yogamat-cosmic-blue-love-generation.html
Nu ook in de sale zie ik
Is fijne dikte en dus aan 2 kanten te gebruiken. De ene kant heeft meer structuur dan de andere.
Ik was ook op zoek naar een yoga mat, maar omdat we in de sportschool yoga in de dojo doen heb ik hem na de lockdown waarschijnlijk niet meer nodig. Ik heb net deze: https://www.action.com/nl-nl/p/kaytan-yogamat/ van de action gehaald en so far so good! Misschien een budget tip voor anderen. Hij is er dus wel in andere kleuren trouwens, ik had liever de roze gehad. Hier een foto van de grip:
Deze heb ik ook! Vind het een fijne mat, je glibbert niet snel weg en hij is redelijk dik (mijn lessen zijn in een buurtcentrum, dus behoorlijk harde en koude vloer).
Zit nog wel met het schoonmaken?
Ik heb dus de roze en er komen inmiddels wat zweetvlekken in (voorhoofd met gezichtscreme op de mat), wat viezigheid uit mijn fietstas etc.
Heeft iemand een tip om hem te reinigen?
Ik reinig die van mij met afwasmiddel.
Deze vind ik fijn:
- Nanda van Yogaplaza
In Nederland ook redelijk bekend. Een online abonnement bij haar kan ik zeker aanraden, krijg je langere videos en meer meditaties.
Vind haar heel sympathiek overkomen. Echt jammer dat ik geen irl les bij haar kan volgen.
- Yoga with Bird
Ook eentje met een lieve uitstraling die ik goed in mân oren kan hebben. Aangename stem.
- Five parks yoga
Haar filmpjes zijn voor mij wat aan de pittige kant, lukt me niet altijd om ze af te maken. Bij haar gebeurt er heel veel in korte tijd, dat vind ik wel goed:
- Fightmaster Yoga:
Ik geloof niet dat ik die ooit genoemd heb zien worden maar ik kan me vergissen. Leuk detail: Fightmaster is geen artiestennaam maar gewoon haar achternaam, hoe cool:
- SarahbethYoga:
Die kennen jullie wel. Wat ik aan haar soms heel erg kan waarderen is dat ze niet zo âchattyâ is: ze geeft haar aanwijzingen heel rustig met veel witruimte zal ik maar zeggen en ze brengt het heel matter of factly. Ik had een keer een binnenpretje toen ze zei âif you donât have a yoga matâŠâ en ik dacht âjeetje ik verwacht nu bijna dat je gaat zeggen: âone will be appointed to youââ:
En deze gun ik wel wat meer subscribers. Zij heeft trouwens een goede video tegen menstruatiepijn:
De volgende zijn allemaal in het Engels
YogaByCandace (atletischer en minder âzweverigâ): https://youtube.com/user/YOGABYCANDACE
Selena Garefino: https://youtube.com/c/SelenaGarefino
The Journey Junkie:
Leuk idee!
Ik vind Five Parks yoga en Sarahbeth ook heel fijn.
Verder zijn mijn favorieten Cat Meffan (all time favorite, fijne creatieve flows), Yoga with Kassandra (tweede all time favorite), Shona Vertue (ook veel over mobility), Adell Bridges, Allie - The Journey Junkie en Jessica Richburg. Vroeger deed ik ook veel online classes van Boho Beautiful, maar nu doe ik van haar eigenlijk alleen nog de meditaties. Staat voor mij wat verder af van de essentie van yoga ofzo. Vind het ook soms wel leuk om van een man een les te doen, zoals Patrick and Carling, Joa Yoga en Yoga with Tim.
Ik vind fightmaster ook heel fijn!
Verder Joa Yoga, wel echt advanced over het algemeen: https://www.youtube.com/channel/UC8BAHKwrvDjEXTnZz42c_2w
En deze Ashtanga half primary van Laruga Glaser is fantastisch als je kapot wilt gaan:
https://www.youtube.com/watch?v=hW9mu7rEfQ4
En mijn allerlievelings yogafilmpje:
Volgde iemand hier fightmaster yoga? Ik had een tijdje geen videoâs van haar gedaan en zie nu dat zij afgelopen november onverwachts overleden is, echt zo erg!
Nee! Ah dat doet me echt verdriet. Ze leek me lief.
Ja bizar he! Ik ontdekte het ook pas.
Beetje off topic, maar iemand die pilates youtube aanraders heeft? Ik doe eigenlijk normaal alleen yoga, maar wil ivm rugpijn wat meer stabiliseren voor mijn rug en mijn fysio heeft me pilates aangeraden. Tips?
Ik vind haar heel erg fijn!
Wat doen jullie yoga scholen nu de sportscholen weer open gaan? Een yogaschool hier in de buurt gaat wel weer lessen geven en het dan branden als âcursussenâ, want dat mag wel ofzo⊠vind het eerlijk gezegd een beetje vaag, geen groepslessen is geen groepslessen lijkt me
Ik zag dat ze bij mij buiten lessen organiseren! Lijkt me op zich prima maar moet het wel beter weer voor zijn
Bij mij gaan de lessen ook weer op de yoga-school. Onder het mom van âindividuele lesâ en de docent is aanwezig. Ze hebben de zaal wel aangepast, veel minder mensen, alle matten op 1,5 meter en de ramen staan open. Was in het najaar ook zo en dat voelde wel ok. Mensen hielden allemaal goed afstand en veel ventilatie. Ik doe wel een extra trui aan. En als je wil kan je ook nog de les online tegelijk mee volgen. Is het helemaal volgens de regels? Ik weet het niet. Maar of ik nu op een apparaat sta te hijgen of op mijn matje, dat maakt dan ook weinig meer uit. Dat is misschien wel een verschil met zumba ofzo, dan beweeg te toch meer door de zaal en sneller in elkaars buurt.
Oftewel, zo heb ik voor mezelf bedacht dat ik wel weer veilig naar de les kan. (Vorig jaar deden ze buiten lessen, was ook heel prettig maar nu niet echt een optie.)
Lang geleden dat hier gepost is haha (edit oooh may 18 = 18 mei en niet mei 2018. Valt mee dus ). Ik ga deze zomer proberen elke dag yoga te doen! Ik moet mijn hoeveelheid sporten echt drastisch verminderen, dus yoga lijkt me een fijne manier om toch in beweging te blijven. Ik hoop dat ik het vol kan houden haha.