Ik ben ook zo, snap de helft van de tijd niet hoe ik in en uit de knoop moet, mis genoeg, heb geen coördinatie geen moteriek, nou ja ben gewoon niet zo getalenteerd wat dat betreft. En als iedereen naar de grond buigt, zit ik nog rechtop want verder kom ik niet. Maar ik merk wel al gauw dat als ik vaker yoga doe het steeds een beetje makkelijker gaat.
Yoga gaat helemaal niet om hard gaan, pijn lijden etc. Het gaat om je lichaam leren kennen, doen wat goed voelt en vooral niet je grenzen overgaan. Die mensen die lachend op hun hoofd staan en nooit achterlopen op wat de instructeur zegt hebben jarenlang geoefend. En als het niet lukt, sla je soms gewoon wat over, of maak je de houding wat makkelijker. Je been hoeft niet meteen helemaal de lucht in, die mag ook prima een beetje boven de grond zweven. De instructeur kan je daarbij helpen!
Als het je helpt, kun je thuis misschien wat lesjes op Youtube volgen? Bijv Yoga with Adriene is heel toegankelijk, ze heeft net zelfs een nieuwe video voor beginners online gezet zag ik. Dan weet je wat beter wat je kunt verwachten.