Yoga/ mindfulness topic

Ik heb ook even geen motivatie meer, ben niet de enige zo te lezen. Ik heb gisteren dag 13 gedaan, maar ik kon een paar houdingen niet eens uitvoeren of maar 1 seconde volhouden. Zat de halve les gewoon op mijn matje te kijken naar hoe Adriene zich in voor mij onmogelijke poses wrong haha

4 likes

Ik heb net dag 18 gedaan en vond hem heel fijn.
Vrij rustig, langzaam tempo en met pigeons (ik heb ontdekt dat het heel erg chill is om een blok onder m’n heup te leggen!).

Ik had geen zin en was heel erg aan het uitstellen, maar voel me nu toch wel een stuk beter.
Daarnaast vond ik de afgelopen 2/3 lessen heel erg fijn weer, misschien is dat handig om te weten voor iedereen die de motivatie een beetje kwijt is.

5 likes

Ik vond dag 19 heel lekker om even tussendoor te doen!
Duurt maar 20 minuutjes en is een fijne vlotte flow.

(Hopelijk is het niet vervelend dat ik hier elke dag een bericht plaats als ik het gedaan heb, maar het helpt heel erg in het ā€˜volhouden’ om het hier te delen :grin:)

12 likes

Ik loop ook weer een dagje achter, ook omdat m’n reguliere sporten weer begonnen is. Ik heb gisteren wel dag 17 gedaan en die vond ik heel fijn, en denk dat ik zo 18 ga doen! Als ik tijd en motivatie heb doe ik vanavond 19 misschien nog wel, en anders loop ik dit weekend wel weer in

3 likes

Zijn jullie met thuis lessen doen niet bang om dingen verkeerd te doen met spieren enzo? Ik kan namelijk bij ā€˜mijn’ yoga school een abonnement afsluiten voor 25 euro om dan 4x in de week een les online mee te doen. Ze geeft dan wel echt live les aan een groep, dus gaat af en toe de zaal we in, maar je kan wel alles meedoen. Ik twijfel een beetje of dat wel/niet wat is. Ik doe wel eens online lessen, maar ben wel huiverig dat ik iets verkeerd doe.

Ik heb soms wel het gevoel dat ik iets verkeerds doe, vooral als het echt niet goed voelt of pijn doet. En dan stop ik met die houding of probeer ik het nog een keer.

Ik heb gelukkig mijn motivatie weer teruggevonden en heb net dag 14 gedaan. Ben dit weekend van plan meerdere lessen op een dag te doen zodat ik weer iets meer bij loop. Ik merk ook dat ik gedurende de dag beter let op mijn houding. Dan denk ik aan Adriene die zegt ā€˜sit up nice and tall’ haha

7 likes

Eigenlijk niet! Ik doe de vormen ongetwijfeld heel vaak verkeerd, maar ik doe ze nooit op een manier die vervelend/pijnlijk voelt. Yoga is over het algemeen natuurlijk ook niet heel belastend voor de meeste mensen, als jij een basis hebt zou ik persoonlijk niet bang zijn voor blessures ofzo.

Ik heb gisteren dag 19 gedaan en die vond ik zelf ook wel leuk! Was wel toe aan zo’n vlugge video, voelde fijn. @Hiraeth , ik sluit me bij @Flippie aan, leuk en motiverend juist om elkaars berichtjes te blijven lezen!

6 likes

Net dag 20 gedaan!
Ging alleen niet heel erg lekker omdat ik de hele dag al flink veel last van m’n nek heb en hier zitten mountain climbers en side planks in die de pijn veel erger maakten.
Dus was weer een goede les in luisteren naar m’n lichaam en niet helemaal opgeven en boos worden :sweat_smile:
Heb in table top gedaan wat lukte en de tweede helft van de les was vooral liggen en dat ging wel heel goed :joy:

5 likes

Vandaag (dag 18 voor mij) was denk ik mijn favoriet tot nu toe! Wel fijn want ik zat er de laatste paar dagen echt niet lekker in, maar vind het na vandaag weer helemaal leuk om te doen.

Ik heb alleen wel een irritant dingetje, ik word steeds super duizelig als je vanuit een staande forward fold rechtop moet komen. Gisteren werd het helemaal zwart toen ik dat deed. Daarom probeerde ik die move vandaag rustiger te doen maar alsnog word ik licht in mijn hoofd en duizelig. Ik heb gewoon een issue met zwaartekracht denk ik :rofl: Eerst al steeds die hoofdpijn als ik op de kop moest hangen en nu dit (dat eerste is overigens wel zo goed als verdwenen dus misschien is het hierbij ook een kwestie van doorzetten)

6 likes

Heb je lage bloeddruk? Dan kan het helpen om bewust je beenspieren een paar keer aan te spannen als je omhoog komt, dat pompt je bloed dan weer wat meer omhoog

4 likes

@Krekel ik heb geen idee of ik een lage bloeddruk heb, volgens mij niet? Maar ik heb het wel vaker als ik te snel opsta oid. Dit zijn al goede tips, bedankt! Ik ga het uitproberen :blush:

3 likes

Wow de les van vandaag was maar 12 minuten, dus het leek me een goed idee om het even te doen nadat ik een taart in de oven had gestopt en rijkelijk van het deeg had gesnoept… Niet dus. 🄲 Bijna alleen maar buikspieroefeningen, met een volle maag niet echt geweldig, haha! Het was wel lekker snel en ik heb alle oefeningen goed kunnen uitvoeren, dus het was erg voldoenend. En nu heb ik na een dipje wel weer zin in een langere, standaard video!

5 likes

Ja hier zit ik ook al over na te denken.
Ik dƩnk dat ik hierna de 30 days van vorig jaar wil doen. Misschien dat ik het dan niet 7 dagen per week doe zodat ik wat meer tijd/energie heb om de andere dagen iets anders te doen (wil wat krachttraining doen).

Ik merk dat het me (bijna) elke keer wel echt goed doet om even dat momentje voor mezelf te nemen, dus wil daar eigenlijk wel mee doorgaan.

Hoe denkt de rest daarover hier?

Ik ga nu dag 21 doen :grimacing: Terwijl ik nog steeds vol zit van het avondeten :joy: Wish me luck @anon28710462.

Edit: idd niet aan te raden met een volle buik :sweat_smile:
M’n nek doet nog pijn en ik heb hele slappe buikspieren, dus heb alles aangepast gedaan met m’n handen onder m’n reet en dat was alsnog een uitdaging haha.

5 likes

Ik ben al een paar dagen ziek en had net de moed bij mekaar geraapt toch verder te gaan met dag 17: ik voel me zoveel beter :o_o: had ik niet verwacht

9 likes

Ik heb net dag 20 gedaan, niet m’n lievelings, had ook wat last van m’n rug waardoor die sideplanks niet heel lekker gingen. Maar wel blij dat ik 'm gedaan heb (:

@Hiraeth Ja dat zat ik ook al te overwegen, ik vind het ook heel goed bevallen. Denk wel dat ik niet direct doorga als ik het doe maar mezelf even een paar dagen rust gun, al is het dan misschien wel moeilijker om er weer in te komen…

5 likes

Net dag 22 gedaan. Vind die balansoefeningen altijd wel leuk, ook al viel ik vandaag echt constant uit de pose :sweat_smile:
Die laatste table of wat het ook was (zitten, handen achter je richting je billen en dan voeten op de grond en jezelf omhoog krijgen) was echt totaal onmogelijk :grimacing: Met m’n handen andersom lukte het wel een beetje.

Ja ik pak ook een paar dagen rust, denk ik @Dazed.
Moet ook nog even kijken hoe ik het in wil delen daarna.

6 likes

Ik ben echt mijn motivatie beetje kwijt. Ik doe nog steeds braaf elke dag mijn dag maar moet me er echt toe dwingen. Naja, bijna klaar! En hopelijk komt de motivatie nog even terug voor het einde :joy:

5 likes

Ik ben nu bij dag 15, mijn reguliere lessen en andere hobbys zijn weer gestart, waardoor iedere dag niet meer haalbaar is.
Fijne les, al ben ik niet zo van dat ā€˜knocking on heavens door’.

Mijn hond heeft ook genoten. Ging lekker op mijn rug liggen tijdens de sphinx. En lions breath wordt niet gewaardeerd denk ik, hij schrok zich een hoedje en bleef aan mijn gezicht snuffelen om te checken of het wel goed met mij ging.

8 likes

Vandaag, dag 22, was fijn. Ik merk dat mijn motivatie weer terug is, ik zit er weer heel erg in.

6 likes

Ik heb vanmorgen dag 23 vast gedaan, want ben de rest van de dag de deur uit.

Vond het een heel leuke les, was superstijf en dan begint deze echt heerlijk.

5 likes