Yoga/ mindfulness topic

Ik zal niet elke dag komen zeggen wat ik heb gedaan hoor, maar heb net dag 1 van yoga camp gedaan en ik vond t echt heerlijk.
Deze serie is van 2016, leuk om te zien wat ze toen al deed en ook dat ze nu soms wat serieuzer is.
Vond het in elk geval een heel fijn lesje en ook fijn om te merken dat ik niet meteen wil stoppen na die 30 dagen, maar het oprecht fijn vind.

5 likes

vandaag vertrek ik naar een yoga & therapie retreat; het yoga aspect is niet zo serieus (1x per dag yoga & 1x per dag meditatie) maar er is ook breathwork, groepstherapie, mindfulness, inner child healing, enzo! Ben echt benieuwd :slight_smile: En ik ga ook aan een sapkuur :smiley:
hoop dat ik er wat aan heb!

7 likes

Veel plezier! Klinkt heel fijn allemaal. Zeker dat er bijvoorbeeld ook aandacht is voor inner child. Mag ik weten via welke organisatie dit is? Ben ook wel geĂŻnteresseerd.

1 like

Ja hoor! het is bij y42: Y42 WELLNESS RETREAT - Y42 - bij Dover in de buurt. Niet goedkoop maar ik hoop dat het het wel waard is :slight_smile:

1 like

Dankjewel voor de link. Hoop dat het je bevalt! Een investering in jezelf is altijd een goede investering. Zou je achteraf willen delen hoe je het hebt ervaren?

1 like

Ik ben ergens bij dag 24 blijven steken met 30 days, het ging niet zo goed met me en daarna ben ik een paar dagen weggeweest. Ben wel van plan om de komende dagen weer te beginnen en m toch af te maken, zij het vertraagd!

4 likes

Ah wat rot! Ik loop zelf al een paar jaar met een polsblessure en het is inderdaad onhandig met yoga. Dingen als planks en downdogs enzo kun je wel goed op je onderarmen doen! Is wel zwaar en omdat je vanuit een onderarm-down dog niet echt naar voren kunt stappen haalt het je soms een beetje uit je flow, maar ik heb hele vinyasalessen op m’n onderarmen gedaan dus het kan wel. En als iets niet lukt is er altijd child’s pose (: Het lijkt me zeker slim om even rust te houden hoor! Maar als je in die fase zit dat het nog niet optimaal is maar je wil wel weer verder heb je hier misschien wat aan (:

2 likes

zeker weten! :slight_smile:

sommige mensen vinden het fijner om te planken op je vuisten, of om gewichtjes vast te houden ipv plat op je hand. dat zou je ook mischien kunnen proberen?

s

5 likes

Nou ik heb net ook dag 30 gedaan. 30 dagen achter elkaar, check! Ik vond het eigenlijk ook heel fijn zo zonder dat ze erbij praatte, ik heb haar grotendeels wel nagedaan, maar ook nog even mijn favorieten de dancer en de pigeon erbij gedaan haha. Ook fijn om je eigen ritme te kunnen volgen.

Ik heb hiervoor nog nooit yoga gedaan en ben eerlijk gezegd stiekem ook wel blij dat het erop zit. :grimacing: Ik denk niet dat ik er altijd alles uit heb gehaald en zag er soms best tegenop. Sommige lessen waren heel fijn maar bij best veel dacht ik ook meh. En of ik nou sterker ben geworden weet ik ook niet. Ga wel af en toe een filmpje blijven doen denk ik, het iedere dag bewegen was wel heel lekker.

5 likes

Het retreat waar ik was was echt fantastisch, echt een transformator. Heel fijne yoga elke dag, meestal ashtanga met heerlijk lange shavasana op het einde.

De eerste 2 dagen een sap detox en daarna wel eten maar heel lekker gezond en vegan.
We hadden echt een vol schema met conscious connected breathwork (echt wow dit was zo trippy en tof, dit heeft echt het meeste gedaan voor mijn gevoel), meditatie, mantra chanting, mindfulness, werk sessies en oefeningen over onze pijn, valkuilen, onze oude en nieuwe identiteit, en welke doelen we hebben en hoe we die gaan bereiken (denk Tony Robbins), Wim hof breathing, ijsbad

Bizar hoeveel we in 4 dagen hebben gedaan :joy: en echt een enorme connectie met de anderen opgebouwd omdat je zo open en kwetsbaar bent.

11 likes

Doe nu al een paar weken dagelijks yoga (video’s met Kassandra of Adrienne). En gaat goed en voel me flexibeler en sterker.

Alleen lukt het me niet om vanuit downward dog vloeiend in een warrior 1/lunge te komen omdat mijn buik en of borsten de weg versperren of omdat mijn armen te kort zijn :sweat_smile: Of naja zo voelt het.

Wordt dat beter of is het gewoon niet voor iedereen weggelegd?

1 like

Ik ben bij dag 17 afgehaakt omdat ik ziek was. Nu ben ik eindelijk weer beter en weer bij 1 begonnen vandaag. Ik ben alleen super slap en zwak en kan alles ineens niet meer volhouden :’). Ik heb besloten heel move maar gewoon opnieuw te doen. Het voelt zo stom dat het niet gelukt is, maarja, niks aan te doen.

1 like

Oh herkenbaar haha. Bij mij komt het door stijfheid in mijn liezen (heupen?). Ik kreeg als tip om je heup/been niet recht naar voren te steken maar naar buiten te draaien. Dat helpt wel iets.

2 likes

Hier ook herkenbaar! Het gaat inmiddels al wel een stuk beter en het lukt steeds vaker om er in een keer te komen maar zeker nog niet altijd. Wat voor mij helpt is om iig altijd eerst naar 3 legged dog te gaan zodat je wat meer momentum hebt, en om je rug echt te bollen en je gewicht iets meer naar voren te verplaatsen zodat je wat meer ruimte hebt om door te stappen. En als je polsen het aankunnen kan je ook nog met alleen je vingertoppen aan de grond gaan staan in plaats van je vlakke hand (aan beide kanten of alleen de kant waarmee je uitstapt), dat geeft je ook nog net iets meer ruimte.

1 like

@Okapi en @Dazed dankjulliewel voor jullie tips! Ik ga ze allebei uitproberen :blush:

1 like

Ik was voor sommige houdingen ook niet flexibel genoeg, maar de docent hielp dan altijd met een aanpassing van de oefening. En bijna elke les lag er wel iemand te snurken aan het einde haha. Veel plezier!

6 likes

Ik vroeg me af hoe het nu gaat met degenen die mee hebben gedaan aan de 30 days van Yoga with Adriene!
Doen jullie nog regelmatig (thuis) yoga, zijn jullie een nieuwe 30 days gestart?
Mis je het als je het niet meer doet? Of ben je iets anders gaan doen?

Ik ging heel lekker in januari, de eerste twee weken van februari werd het al minder en daarna heb ik dus amper nog geyogaad :sweat_smile:
Ik mis het wel, zat lekkerder in m’n vel en vond het vooral mentaal heel fijn.
Maar ik vind het lastig om het weer op te pakken. Herkenbaar?

3 likes

Hoe vond je het?

2 likes

Ik ben nog steeds bezig met Move! :sweat_smile:

Maar het jaar is nog niet voorbij hè dus ik ga het wel halen. Nee maar op een serieuze noot: mijn doel was niet om het elke dag te doen, maar door drukte op werk, veel ziek zijn en daarna vakantie is het wel erg langzaam gegaan. Ik wil het nu een paar keer per week doen in de ochtend en dat lukt tot nu toe en bevalt heel goed!

1 like