In Goa. Het was mijn eerste keer in India en ik wilde graag op een wat rustigere manier het land eerst verkennen Goa staat bekend om veel gefeest/drugs, maar ik was er aan het einde van het seizoen en heb daar eigenlijk niks van meegekregen. Uiteindelijk zaten we ook 6 dagen per week voornamelijk in de ashram. Op zondag hadden we een rustdag en het was heerlijk om dan naar het strand te gaan de hele dag
Ik vond de opleiding HEEEEL leuk: je kan van verschillende stijlen yoga proeven en de theorielessen waren echt heel interessant. De docenten waren Indiers die opgegroeid zijn met die hele yogi-mentaliteit en dat vond ik absoluut een meerwaarde. Vond qua theorie anatomie het allerleukst: heb dit nooit op school gehad dus vond het heel verrijkend om daar iets over te leren, ook al is het redelijk basic. Mijn groep was ook vet leuk, maar wel iets te groot voor mijn gevoel.
Ik zou het ook absoluut aanraden maar wel enkel voor je persoonlijke ontwikkeling. Voel me nu totaal niet in staat om Aerial of Yin les te geven bijvoorbeeld, maar dat was mijn doel ook niet toen ik er heen ging. Als je echt wil lesgeven, denk ik dat je beter een cursus doet die zich focust op 1 type yoga!
Oh en ik had graag ook wat meer Pranayama en meditatie gehad. We kregen een uur meditatie per dag en zeer beperkte info over Pranayama maar ja, je kan niet alles in die 200h proppen natuurlijk.