Yoga/ mindfulness topic

Oh die afwisseling in één les lijkt me ook wel fijn! Ik heb wel echt het gevoel dat ik er wat aan heb, we blijven meestal zo’n 5 minuten in één houding dus het is op een andere manier toch best pittig. Heb ook altijd goed spierpijn na de tijd, ondanks dat ik niet aan het hijgen en zweten ben. Voor je conditie doet het inderdaad weinig, maar ik heb wel het idee dat dingen sterker worden. Maar ik denk ook dat het heel erg verschilt per docent in hoeverre het meer meditatief is. Waar ik vandaag was lag de focus daar helemaal niet op vanuit de docent maar ging het echt om de houdingen, misschien dat ik het daarom ook zo fijn vond haha. Ik zou het gewoon eens een keer proberen als ze het aanbieden bij je yogaschool!

@littlenumbers ja was Zuilen inderdaad. Van Jorinde (zij is er alleen de komende twee weken niet geloof ik), maar ik vond Yin van Diana ook wel fijn altijd. Jammer dat het tegenviel op de andere locatie! Is zuilen veel verder weg voor jou?

1 like

Super fijne tips!

Nee ik zit precies in het midden eigenlijk. Maar wissel soms een beetje af, afhankelijk van wat handiger uitkomt! Denk dat ik het maar bij zuilen houd voortaan haha

Ah oke! Ik ben nog nooit bij de andere geweest maar zuilen bevalt tot nu toe wel erg goed :slight_smile:

1 like

Misschien een tip, manduka in de sale bij zalando lounge. Meeste matten nu voor de halve prijs. Nog steeds vrij duur dan, maar zijn wel echt de beste matten vind ik!

3 likes

Ik ga vanavond voor het eerst naar een les nidra en ik ben zo benieuwd. Heeft iemand van jullie dat al eens gedaan?

Ja! Lekker ontspannen! Je doet normaal ashtanga toch? Zal wel even wennen zijn dan, lekker Yin :slight_smile:

1 like

Ja normaal doe ik inderdaad ashtanga, of vinyasa of hatha (net wat uitkomt met m’n agenda haha), wel een stuk actiever in ieder geval! De laatste tijd ook wel yin, want gedoe met m’n enkels en ik vind de lange poses ook wel heel chill, maar dit is wel next level rustig aan natuurlijk. Nouja, ik ga het maar gewoon over me heen laten komen, heb er zin in :grin:

Ik ben benieuwd! Laat je weten hoe het was? Ga je naar yogamoves?

2 likes

Yess ik zal vanavond wel even verslag doen hier :blush: En ik ga naar YogaPoint Zuilen!

1 like

Ik heb wel eens een combi gedaan met eerst een uur yin toen 45 min nidra. Iemand lag er toen te snurken haha. Ben benieuwd hoe het is als losse les!

1 like

Ik wil heel graag weer yogalessen volgen maar alle leuke yogascholen zijn zooooo duuuuur. Betalen jullie ook iets van 10 euro per les? Ik ga binnenkort denk ik weer yoga with adriene doen, maar vind een echte les wel een stuk fijner

Ah chips, ik lees dit nu pas en ik heb daar ook geen account :sob: Heb jij wel geprofiteerd?

Nou, Nidra update! (@Krekel @littlenumbers)

M’n vaste docent gaf het, en ze begon met zeggen dat het niet erg was als je in slaap viel, en dat dat haar zelf ook nog wel eens gebeurde. Ben blij dat ze daar mee begon want ik viel dus in slaap :sweat_smile: Ik denk dat ik ongeveer de helft wakker ben geweest, en dat vond ik wel echt heel fijn! Sowieso was de houding superfijn (kussentje gevouwen van een deken, bolster onder knieën, op en onder een dekentje), maar ook de ‘ervaring’.

Normaal heb ik bij het meditatie-achtige deel van m’n lessen heel veel moeite om niet aan werk/school/huishouden te denken maar op de een of andere manier lukte het nu heel goed om dat allemaal los te laten! En ik heb echt vet lekker geslapen haha, oeps. Schijnbaar heeft m’n docent eerst geprobeerd om me wakker te maken met haar hand op m’n schouder maar dat lukte niet, dus uiteindelijk heeft ze het instrument gepakt waar ze normaal de savasana mee afsluit (klinkt als een triangel maar weet nog steeds niet wat het is want ze heeft hem altijd alweer weg voor ik rechtop zit), en daar werd ik wel wakker van.

Anyway, ik vind m wel voor herhaling vatbaar! En we moesten een doel stellen in het begin, dat wordt volgende keer dus niet in slaap vallen :ok_hand:

6 likes

Hahaha, zo lief dat je even rapporteert! Klinkt heel fijn, slaap lekker vanavond :)! En nu wil ik yoga point ook eens uit proberen!

1 like

Dankjewel, komt wel goed denk ik :blush: En jaa ik ben heel blij met Yogapoint, uitgekozen vanwege prijs en locatie maar vind het echt een fijne plek!

Nee uiteindelijk ook niks besteld haha. Maar ja misschien volgende keer dan

@Dazed ja Nidra is zo fijn! Echt een van mijn favoriete lessen voor op bv een zondag middag of avond. Ik denk trouwens dat, dat instrument een tingsha is!

Ja hij is hier op zondagavond, echt heel fijn inderdaad. En dat zou goed kunnen denk ik, thanks! Lig me altijd af te vragen wat het nou is maar wil dan ook niet ineens m’n ogen open doen en opkijken terwijl ik nog helemaal relaxed lig te wezen haha

Woon je in een grote stad waar ze ook On.eFit hebben? Ik ga daarmee veel naar yoga, woon in Utrecht en hier zijn iig superveel yogascholen aangesloten! Kost 55 euro per maand maar ik haal dat er makkelijk uit en betaal zo een heel stuk minder per les

1 like

Ja onefit heb ik ook een tijdje gebruikt idd! Vind ik stiekem ook een beetje duur (ben student) maar misschien ga ik als ik weer meer tijd heb binnenkort wel opnieuw een abonnement nemen. Moet denk ik maar gewoon accepteren dat yogalessen relatief duur zijn

2 likes