Yoga/ mindfulness topic

Op de Facebook pagina van de school heb ik wel al video’s kunnen bekijken van de lesgevers en ook van hoe de training die nu in november loopt. Zag er dus naar mijn inzien goed uit. Op de yoga alliance website hebben ze ook een goede rating. Ik denk dat de prijs inderdaad “meevalt” omdat het maar 12 dagen is. Hoe heb jij jouw YTT gevonden?

Dat dacht ik ook allemaal! Dank je om even mee te kijken en alvast veel succes met jouw YTT volgend jaar.

Ik stond gisteren op het punt te boeken, moest eerst nog checken qua verlof op het werk etc. Ik refreshte de pagina en mijn datum stond er niet meer bij :pensive: toen ik zondag keek was het wel nog gewoon te boeken.
Heb dus meteen gemaild en bleek dat gisteren de laatste plaats is geboekt…
Ze hebben nu nog 3 vrije plaatsen in september maar dat is qua datum eigenlijk helemaal niet handig. Dus ben even heel teleurgesteld nu.

Ik ben nu toch aan het overwegen om september te doen. Dat van weekends is inderdaad handiger maar ik merk dat ik altijd wat tijd nodig heb om te deconnecteren. En als ik van maandag tot vrijdag werk en heel het weekend in training zit vrees ik dat het te belastend is.
Ik kreeg wel super snel en duidelijk een reactie, dus dat bevestigt mijn gevoel wel dat het een goede organisatie is!

1 like

Super fijn dat ze snel en professioneel reageerden. Dat geeft inderdaad een goed gevoel! Hoop dat het allemaal gaat lukken om het voor september in te plannen! Spannend!

1 like

Ik kom even binnenvallen, sorry! Binnenkort wil ik een yogales volgen, maar er zijn verschillende lessen en ik word niet veel wijzer van de beschrijvingen, dus ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Er is: power yoga, vinyasa yoga en yin yoga. Welke raden jullie aan als eerste yogales?

1 like

Bedankt voor je antwoord! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet zo goed weet, zeker omdat ik de verschillen niet ken, maar het gewoon een keer wilde proberen, dus vooral op zoek ben naar iets makkelijks voor beginners. Ik zal voor nu eerst kijken hoe Vinyasa bevalt en misschien kan de docent nog iets anders aanraden.

1 like

Lief dat je het vraagt, maar ik ben nog niet geweest. Ik zou eigenlijk gisteren gaan, maar ik had vertraging, dus was helaas te laat voor de les. Nu wordt het pas na de feestdagen.

1 like

Kijk wel even dat je een beginnerslesje doet als eerste les. Het nadeel van vinyasa is dat sommige series van oefeningen vrij snel gaan dus als je in een gevorderde lesje zit het moeilijk bij te houden is :). Ik ben dan van poweryoga (Ashtanga), omdat de serie daar altijd hetzelfde is en je dus goed kan mediteren/naar binnen kan keren. Maar probeer vooral verschillende dingen uit! Elke les is anders, zelfs per docent kan het flink verschillen

1 like

Iemand die zich nog herinnert rond welke periodes Headspace gebruikelijk wat korting geeft?

Mooi, dan kan je na de feestdagen gewoon alles uitproberen. Ik doe 1x hatha en 2x yin per week. De laatste weken probeer ik dan 1x hot yin te doen. Yin leert me veel over mezelf, het is ontspannend en heeft geen hoog tempo met ingewikkelde poses. Elke pose houd je langer vast, omdat je zo steeds dieper kan komen. Bij Yin is elke vorm van ondersteuning (blok, kussens, straps…) toegestaan. Dus zo maak je elke pose geschikt voor jouw niveau terwijl je toch steeds een stapje verder kan gaan.

2 likes

Ja ik kan me herinneren dat het inderdaad rond deze tijd was. Ik wacht dan nog even begin januari af, lijkt me ook wel zo’n tijdstip om met hernieuwde energie aan mindfullness te starten :woman_in_lotus_position:
58 is al een mooi bedrag, ik had nu gezien dat het €94 voor een jaarabbo was!
Helaas zijn er niet genoeg mensen in mijn omgeving die ook headspace willen, anders lijkt zo’n family wel interessant!

Laatste update; aangezien het voor mij echt wel noodzakelijk was om in maart/april de YTT te volgen ben ik gaan uitkijken naar andere scholen. Ik had voornamelijk eerst gezocht op België en Europa, maar ben dus nu toch verder gaan kijken :speak_no_evil:
Dus bij deze kan ik met blijdschap aankondigen dat ik eind april in Thailand mijn YTT ga volgen :star_struck:
Ik ben al een heel plan aan het maken qua voorbereidingen, want bij deze YTT moet je ook al 25u op voorhand dingen afwerken. Heb er zo veel zin in!

7 likes

Ah dat is echt super! Fijn dat het toch gelukt is!! Wat voor voorbereidingen moet je doen? Ik moet best veel boeken lezen voor die van mij.

Ik moet 4 boeken lezen:
-Autobiography of a Yogi (Pramahansa Yogananda)
-Hatha yoga of the yoga philosophy (Yogi Ramacharaka)
-The power of now (Eckhart Tolle)
-24 hours mindfullness (Rohan Gunatilake)

Dan moet ik ook naar 5 verschillende yoga classes gaan en daarvan een verslag maken.
En ik moet een reflectieverslag over mijn eigen yoga practice maken en waar ik mezelf in zie groeien :hot_face:

1 like

Ah nu twijfel ik ook weer. Ik gebruikte mn vorige abonnement eigenlijk te weinig maar vond die slaap dingen echt heel relaxed

2 likes

Blijkbaar kon ik op de app nog wel bij 1 van die sleepcasts en die had ik gisteren aan gezet, maar blijkbaar zei ze op een gegeven moment iets wat waarschijnlijk klonk als ‘he siri’ en reageerde m’n telefoon daar op en was ik in 1x weer helemaal klaarwakker, schrok me de pleuris haha

2 likes

Ben je al begonnen in het boek van Eckhart Tolle? Wat vind je er van?
Ik heb het ook op mijn to read lijstje staan daarom dat ik het vraag :slight_smile:

Heeft er iemand van jullie goede (liefst gratise) sites voor yoga/minfulness?
Als jullie naar een yogales gaan, gaan jullie dan alleen of met iemand samen?
Ik zou heel graag eens yoga gaan doen maar vind het zo moeilijk om alleen te gaan…

Ik ga eigenlijk bijna altijd alleen, vind dat wel fijner zelfs. Tijdens de les praat je toch niet ofzo

2 likes

Ik ben dan van sarrah Beth ( zij heeft een youtube channel met beginners en gevorderde lesjes), ik zou het gewoon eens proberen.
Ik snap ook wel dat het lastig is om alleen gaan. Ik zou gewoon bij de receptie of tegen de lerares zeggen dat je er voor het eerst bent, dan houden ze je wel in de gaten!

1 like