Yoga/ mindfulness topic

Heb je enig idee hoe je er aan bent gekomen? En waar voel je precies de pijn, echt in je bilspier, meer je hamstring, of de overgang van je bilspier naar je dijen? Ik zou sowieso aangepaste oefeningen doen tot je ervan af bent, en misschien wil restorative/yin ook nog wel helpen. Maar dat ligt er ook een beetje aan hoe je er aan bent gekomen, overstretched of juist bv te lang aangespannen in staande posities.

1 like

Klinkt alsof je echt super veel ervaring en kennis hebt! Wat is/zijn wat jou betreft de beste/handigste/informatiefste/moet je echt lezen boeken in de aanloop naar YTT?

Het zit echt middenin mijn bil, dus ik vermoed echt de bilspier. Ik vermoed dat ik te ver geduwd ben door een astanga leraar. Dank iig voor je antwoord, heb jij er ook eens last van gehad?

Wow, je klinkt echt hƩƩl ervaren! Zo leuk al die opleidingen die je gedaan hebt. Dankjewel voor je advies! Ben ik absoluut wat mee. Net nu je me overtuigd had om een 300h cursus te volgen, kan ik natuurlijk geen betaalbare vinden vanaf november :sweat_smile:

1 like

Ligt er een beetje in welke stijl je je YTT gaat doen. Maar voor filosofie zou ik zeker de yoga sutras lezen van Patanjali (wordt ook behandeld tijdens je training, maar daarom extra leuk als je er al wat van gelezen hebt). Verder light on yoga van Iyengar, en Bhagavad Gita. Oh autobiografie van een yogi vind ik zelf ook heel fijn, omdat daarin onze westelijke ideeƫn en de ideeƫn van het oosten over yoga enz mooi samen komen.

@Krekel ah dat is wel echt naar als dat idd de oorzaak is, want dan heb je misschien wel iets gescheurd. Ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad, maar een vriendin wel. Die had ook overstretched tijdens hot yoga. Vind 't lastig om advies te geven omdat ik geen idee heb van de situatie, en hoeveel pijn het precies doet. Maar ik zou vooral goed naar je lichaam luisteren, en het de tijd geven om te helen. En voor nu bijvoorbeeld vooral wat passievere vormen van yoga doen, met veel liggende houdingen. Yin en Nidra etc! Succes en sterkte in ieder geval!

2 likes

Ik heb twee leggings van 90 degrees, gekocht bij de TK maxx, dus waren beide koopjes!

1 like

Wauw jij hebt zoveel gedaan! Mijn droom

1 like

Lululemon, wel wat duurder. Maar echt fijn!

2 likes

Ik vind Lululemon ook heel goed en heb een fijne van Oysho die niet doorschijnt!

1 like

Het is een borstopener, dus ik zou vooral daarop focussen! Schouders achter op je rug en opstrekken vanuit de borstbeen! Hoe hoog je handen komen maakt echt niet uit!

1 like

Doet er hier ook iemand aan TRE? Is niet inspannend, maar wel ontspannend :p. Ik beoefen het onregelmatig, maar vind het wel heel fijn! Ik vind het klassikaal het prettigst, maar er is heel weinig aanbod.

Voor degene die het niet kennen, heb ik even dit stukje gekopieerd van internet:
Tension & Trauma Release Exercises (of TRE) is gebaseerd op het fundamentele principe, ondersteund door onderzoeksresultaten, dat stress, spanning en trauma niet alleen psychisch, maar ook fysiek is. TREā€™s reflexieve spiertrillingen worden over het algemeen als plezierig en ontspannend ervaren. Veel mensen rapporteren na het ontladen door TRE een gevoel van rust en welzijn.

Ik heb een workshop gedaan, maar merkte dat ik thuis minder trilde. Het liefst zou ik naar een losse les gaan, maar die zijn er niet echt. En zoā€™n workshop is meteen 70 of 80 euro en dat vind ik weer een beetje duur elke keer.

1 like

Ik ben op zoek naar een teacher training course (niet om zelf les te geven, enkel om mijn eigen practice te verbeteren en verdiepen)
Jammer genoeg heb ik niet genoeg vakantiedagen van het werk om echt voor een maand naar India te gaan om daar een volledige cursus te volgen.
Ik heb deze training gevonden en deze leek me wel interessant en betrouwbaar.
De yoga school staat geregistreerd bij Yoga Alliance en ik vind ook enkel positieve reviews op internet.
Wat denken jullie? https://indivyoga.com/product/teacher-training-portugal-april-2020/

Ik zie er niet zo snel iets mis mee maar vind het wel best goedkoop. Ik ga zelf in volgend jaar naar een ander Europees land voor YTT 200 en dit was een stuk duurder (maar ook paar dagen langer). Kan je ergens videoā€™s zien of lessen nemen met de instructrice om te zien of je er een goed gevoel van hebt?

1 like

Op de Facebook pagina van de school heb ik wel al videoā€™s kunnen bekijken van de lesgevers en ook van hoe de training die nu in november loopt. Zag er dus naar mijn inzien goed uit. Op de yoga alliance website hebben ze ook een goede rating. Ik denk dat de prijs inderdaad ā€œmeevaltā€ omdat het maar 12 dagen is. Hoe heb jij jouw YTT gevonden?

Dat dacht ik ook allemaal! Dank je om even mee te kijken en alvast veel succes met jouw YTT volgend jaar.

Ik stond gisteren op het punt te boeken, moest eerst nog checken qua verlof op het werk etc. Ik refreshte de pagina en mijn datum stond er niet meer bij :pensive: toen ik zondag keek was het wel nog gewoon te boeken.
Heb dus meteen gemaild en bleek dat gisteren de laatste plaats is geboektā€¦
Ze hebben nu nog 3 vrije plaatsen in september maar dat is qua datum eigenlijk helemaal niet handig. Dus ben even heel teleurgesteld nu.

Ik ben nu toch aan het overwegen om september te doen. Dat van weekends is inderdaad handiger maar ik merk dat ik altijd wat tijd nodig heb om te deconnecteren. En als ik van maandag tot vrijdag werk en heel het weekend in training zit vrees ik dat het te belastend is.
Ik kreeg wel super snel en duidelijk een reactie, dus dat bevestigt mijn gevoel wel dat het een goede organisatie is!

1 like

Super fijn dat ze snel en professioneel reageerden. Dat geeft inderdaad een goed gevoel! Hoop dat het allemaal gaat lukken om het voor september in te plannen! Spannend!

1 like

Ik kom even binnenvallen, sorry! Binnenkort wil ik een yogales volgen, maar er zijn verschillende lessen en ik word niet veel wijzer van de beschrijvingen, dus ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Er is: power yoga, vinyasa yoga en yin yoga. Welke raden jullie aan als eerste yogales?

1 like