Ik vind Yoga with Adrienne ook heel leuk. (Te vinden op youtube.)
Ga ook altijd alleen naar yoga, de meeste mensen komen er alleen bij mijn yoga-school. Als je binnenkomt pakken de meeste mensen wat water of thee en gaan dan de zaal in en zoeken een matje. Sommige mensen gaan dan alvast wat strek-oefeningen doen maar de meeste gaan rustig zitten, kletsen wat met de docente of rommelen wat op hun telefoon. En als iemand het eerst is stelt deze zich even voor bij de docente en die geeft dan vaak wat korte uitleg. Je valt in de les ook niet op, als er aanwijzingen zijn worden die toch vaak algemeen benoemd en iedereen is zo met zichzelf bezig dat je echt niet kijkt hoe de persoon naast je het doet. Is ook juist niet de bedoeling van yoga en iets wat het voor mij juist zo fijn maakt. (Ligt misschien wel aan de yoga school waar je bent.)
Waarom vind je het moeilijk om alleen te gaan?
Yoga is bij uitstek een activiteit waar mensen alleen naartoe gaan. Maar misschien kun je hier een buddy vinden? Ik ga in 010, wil je een keer met mij mee?
Ik vind het moeilijk om ergens alleen naartoe te gaan, waar dan ook.
Ik deed 2 jaar geleden aquajogging, ik deed dat super graag maar het was een hel om te vertrekken en die opwarming (30 minuten heen en weer in het water, er waren al vaste groepjes die met elkaar optrokken en had daar geen aansluiting mee en kon daar ook niet bij komen) te moeten doen.
Hetzelfde als fitness, boksen, ⦠zou dat super graag doen maar durf niet alleen en vriendinnen hebben er geen zin
@Twijfelaar,ik woon in Aalst, Belgiƫ maar super leuk dat je het voorstelt
Zoek een yoga studio waar je je fijn voelt en keer daar structureel terug, dan leer je ook mensen kennen. Mijn ervaring met yogalessen is eerder dat het heel individualistisch is dus kliekjes zal je niet snel tegenkomen.
Kan ik me heel goed iets bij voorstellen. Ik ben ook geen held met groepjes mensen die elkaar al kennen. Dus de eerste keer naar een yoga school was ook echt een drempel over.
Denk dat het echt met yoga heel anders is omdat je niks samen doet dus iedereen komt daar echt voor zichzelf. Misschien is het juist makkelijker om nu (januari) te beginnen, volgens mij zijn er dan de meeste nieuwe mensen die ook allemaal nieuw zijn.
Hier valt dat echt heel erg mee. Soms zijn er wel enkele mensen die elkaar kennen die praten voor of na de les en sommigen kennen dan de docent en maken daar een praatje mee. Maar ik heb nooit echt zin om echt sociaal te doen en gesprekjes te voeren als ik naar yoga ga en dat is helemaal prima. Voel me er nooit ongemakkelijk bij eigenlijk!
Ik ben er nog niet in begonnen, ga eind januari 2,5 week op reis en neem het dan mee
Voor yoga vind ik op youtube de videoās van Yoga TX goed (en dan vooral Cole Chance) of Boho Beautiful (negeer even het āperfect lifeā imago dat ze probeert op te hangen, de videoās zijn goed uitgevoerd en haar stem in voice over is aangenaam)
Mindfullness: begeleide meditaties zijn echt een goede houvast hiervoor. Op Spotify zijn er veel te vinden of youtube.
Zoek ook eens op yoga nidra, dit was voor mij een goede opstap naar echt te gaan mediteren.
Ik ga altijd alleen naar yoga. Je bent op je eigen matje bezig en met je eigen bewegingen. Ik kijk ook amper rond, alleen naar mijn eigen lichaam of naar dat van de leraar vooraan. Als je kort voor de les aankomt en meteen erna weer vertrekt is er ook niet veel tijd dat je überhaupt zou kunnen praten. In mijn studio komt bijna iedereen alleen.
Ik heb op internet veel research gedaan naar YTT. Ik zat gebonden aan beperkt aantal verlofdagen dus ik kon geen YTT van 25+ dagen doen.
Ik ga nu in april mijn YTT volgen bij Earth Sea Yoga op Koh Samui, Thailand.
andere kanshebber bij mij was Indiv Yoga (dat gaat door in Portugal)
In Bali heb je heel veel studioās die een YTT aanbieden, maar daar heb ik al van verschillende teachers gehoord dat je met 25-30 cursisten tegelijk zit en dat vind ik iets te veel.
https://www.bookyogateachertraining.com/ op deze website kan je veel YTTās vinden en er staan ook reviews bij.
Ik heb ook heel wat yoga studioās op internet opgezocht en dan gekeken waar de leraars van die studio hun YTT hebben gevolgd en dit dan verder gegoogled
Aangezien ik de training op minder dagen moet voltooien is er een deel van de trainingsuren die je op voorhand moet doen. Als je wel voor 22-25 dagen gaat ter plaatse zal dit volgens mij beperkter zijn.
Ik ga via Onefit, voor 55 euro pm kan ik dan bij verschillende yoga scholen les volgen. Dat vind ik op vele vlakken fijner, handiger (ivm lestijden) en uitdagender (elke docent leert je anders).
Meestal ga ik naar Yoga Vidya (maar laatste tijd amper), ShaktiPrana, Studio MiraMira en deze week ben ik bij Justflow Yoga geweest. De week daarvoor heb ik Hot Yoga Studio en SoulStudio 010 geprobeerd.
Waar ga jij dan?
Oh leuk zoveel verschillende! Ik heb een vast abbo bij
yogaschool
Weg
.
O ja, daar ben ik ook weleens geweest. Op de Meent toch? Ik ben die plek een beetje vergeten. De locatie was mooi maar andere scholen zijn veel persoonlijker en dat is wat ik zoek / nodig heb. Een plek waar het wordt opgemerkt als je afwezig bent en je warm wordt onthaald.
Daar in de buurt idd! Het is zeker wat klinischer dan andere yogascholen, maar dat is al wel aan het veranderen merk ik kan je vinden wat je zoekt als je regelmatig wisselt? Of wissel je tot je de perfecte gevonden hebt?
Ik doe ook altijd yoga op t schouwburgplein trouwens in de zomer!
Ik bedoelde Weena
Ik blijf lekker wisselen. Maar mijn donderdagavond is vaste prik bij Studio MiraMira, dat is tot nu toe mijn favoriet.
Hebben jullie nog tips voor yoga via YouTube, liefst een Nederlands kanaal?
Verder ga ik maandag beginnen met yoga, via de fysio en daarna ga ik op zoek naar een fijne yogaschool hier in de buurt.
Wat voor soort yoga vinden jullie het fijnst?
De gewone hatha yoga of doen jullie meestal andere soorten? Ik vind yin yoga ook heel fijn, yoga nidra ook, maar ik heb al meerdere keren gehad dat mensen in slaap vielen en begonnen te snurken en ik gelijk uit mijn concentratie wasā¦
Yin en hatha zijn mijn favorieten! Restorative heb ik ook geprobeerd maar dat was wel heel soft.
Gymshark: Daar heb ik er 3 van.
Verder heb ik een Lululemon legging en Under Armour.
(legging snob )
Zijn er toevallig mensen hier die yogalessen geven? Waren jullie in het begin ook wat onzeker of voelde het meteen supergoed aan?
Aan de ene kant lijkt het me echt leuk om les te geven omdat het volgens mij veel voldoening geeft maar aan de andere kant ben ik echt veel te onzeker? Dan denk ik: āAhh nee ik kan dit niet, ik ben niet flexibel/sterk/spiritueel genoeg en er zijn sowieso 100000 veel betere lesgeversā Ik weet niet goed of het een drempel is waar ik overheen moet, of het gewoon niks voor mij is?
Ik geef les! Ik ben regelmatig ook heel onzeker. Maar er zijn zo veel verschillende docenten, er is niet zoiets als ādeā perfecte yogadocent. Wat me ook heel erg heeft geholpen, is het idee dat niet iedereen jou leuk hoeft te vinden.
Verder geloof ik er ook heel erg in dat iedereen iets te brengen heeft. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook echt niet de spiritueelste, mijn kwaliteiten liggen bijvoorbeeld echt meer bij het fysieke aspect. En dat is ook oke. Mensen zoeken toch een docent die ze op dat moment ādientā en dat is voor iedereen anders.
Lesgeven geeft echt enorm veel voldoening, is een van mijn beste beslissingen ooit dus als je de mogelijkheid hebt zou ik het zeker proberen! Als je nog vragen hebt kun je me altijd pmāen
Ik heb vanavond voor het eerst de Dragon Dance gehad in de les. Heel tof! Echt mijn favoriete sequence tot nu toe. En de naam is coolš
Mooie bewegingen, ingewikkeld wel om te geven lijkt me! Als je die moet instrueren als docent bedoel ik dan.