Ja een hoop mensen waren ook in de war doordat je van de lerares weg draait. Maar ik vind 'm tof. Tempo lag ook wel iets lager dan in de video.
Oh die is wel mooi om een keer te doen.
Moest wel gniffelen om het filmpje, ze staat daar echt op een vreemde plek yoga te doen zo tussen 2 wegen in!
Ah wat leuk om te horen dat het een van je beste beslissingen ooit is! En je hebt helemaal gelijk dat er niet zoiets is als de perfecte docent. Het blijft in mijn hoofd rondspoken dus misschien moet ik het gewoon proberen Wat voor soort yoga geef je?
Ik ben na lang twijfelen dinsdagavond naar een yogales gegaan. Het zijn 3 lessen (3 weken) voor absolute beginners (dat heeft me dan toch over de streep getrokken).
Ik had aangegeven aan de docente dat ik nog nooit yoga gedaan heb. Het ging wel goed, soms even moeten doorbijten als de pose lang werd aangehouden.
Na de les kwam de docent bij mij en ze vroeg of ik echt nog nooit yoga gedaan had want dat ik wel heel soepel en lenig was. (ik vind van mezelf dan weer dat ik totaal niet soepel en lenig ben maar zo een compliment deed wel deugd )
Welke yoga had je gekozen? Lang in een pose klinkt als… yin?
Het zou Hatha moeten zijn, misschien was het niet zo lang maar in mijn beleving duurde het lang (zeker als je armen/ellebogen/polsen pijn doen) + de docent was ook uitleg aan het geven ondertussen en anderen aan het bijsturen.
ah sorry voor mijn late reactie. Je kunt ook altijd een school aanschrijven en vragen of je in de invalpoule ofzo opgenomen kan worden. Zo kan je op een rustige manier wennen aan het lesgeven, zonder dat je vast zit aan de oordelen van een bepaalde groep ofzo.
En ik geef zelf vinyasa!
Heeft iemand hier een feet up? Ik heb er sinds kort een en ben wel benieuwd hoe jullie hem allemaal gebruiken. Ook ben ik benieuwd of jullie net als ik striemen krijgen rond de schouders?
ja bizar he! Mij is er zelfs verteld dat 1 uur yoga nidra gelijk staat aan 4 uur (diepe) slaap
Ik herken dit wel. Ik doe dan geen yoga nidra, maar de eindontspanning van mijn gewone yoga is ook altijd heel meditatief. Ik kom dan al in een bepaald soort ontspanning waardoor ik 's avonds niet goed in slaap kom.
Ik heb wel een aantal keer yoga nidra gedaan, maar er gaan altijd mensen naast mij liggen snurken waardoor ik altijd uit alle concentratie ben, haha. dus uiteindelijk maar niet meer gegaan.
Ik heb er een! En krijg ook striemen haha.
Ik gebruik ‘m niet zo vaak meer eigenlijk.
Heb het gevoel dat m’n hoofd ontploft als ik ondersteboven sta :’)
Dragen jullie speciale yoga sokken met antislip? Ik ben eigenlijk wel opzoek naar een beetje goed sokken, maar overal heb je dan van die losse tenen en dat lijkt me juist niks.
Oh dat is misschien wel een goed idee! Ik heb namelijk een gewone handdoek mee en glij daar altijd op uit. Ik zag al wel meerdere mensen die een soort handdoek hebben die precies op die yogamat past, maar waarschijnlijk is dat dan een speciale yoga handdoek. Ik ga daar eens naar kijken!
Ik ben net begonnen met yoga maar is het normaal dat ik als echte beginner vrijwel alles op z’n minst zeer oncomfortabel en vaak ronduit pijnlijk vind? Ik dacht dat het ook relaxend en ontspannend moest zijn maar dat lukt mij echt niet in al die oncomfortabele en pijnlijke houdingen! Ik ben ook wel echt een stijve hark, kan bij lange na niet met m’n handen bij de grond als ik m’n benen gestrekt heb (zeker 10 cm tekort) en in kleermakerszit zitten is na 30 sec al pijnlijk aan m’n heupen en enkels. En als dit normaal is: wordt het beter haha?
je wordt vrij snel flexibeler, zeker in je hamstrings. Voor Yoga hoef je niet flexibel te zijn (of niet alleen flexibel), dat is een beetje een misvatting, je hebt ook kracht en uithoudingsvermogen nodig. Bijna niemand kan dit allemaal, zeker niet als je net begint, dus je moet altijd ergens aan werken. ik ben bv best flexibel, maar niet sterk/stabiel, omdat ik kracht mis. Voor mij blijft dat, ondanks dat ik al jaren yoga de een ontwikkelpunt.
Oncomfortabel lijkt me ok en iets waar je een beetje aan kan wennen, maar pijn is minder ok, zeker als het in je knieen of schouder si, dus vraag je yoga docent daar om aanpassingen!
Oef ja dat had ik in het begin ook! Ik voelde me ook echt het sulletje van de groep want ik kwam dan nog niet eens halverwege en had al last. Wat mijn yoga docente altijd zegt is dat het niet uitmaakt hoever je komt maar dat je het doet op jouw manier. Het mag geen pijn doen, maar moet wel voelen alsof je iets doet. De een heeft dat pas als die bijna met de neus op de grond ligt en de ander al veel eerder
Vergis je niet in hoeveel je lichaamsbouw nog uitmaakt. Sommige oefeningen ga je nooit ‘perfect,’ doen omdat je lichaam dat nu eenmaal niet kan.
Overleg idd met je yoga docent(e) voor aangepaste oefeningen. Deze kreeg ik ook altijd en met veel doorzettingsvermogen is het me uiteindelijk wel gelukt! (Nu al wel een half jaar gestopt, maar dat heeft een andere reden)
8 uur yin yoga via www.instagram.com/soulstudio_010/
En net deed ik een lesje flow via www.instagram.com/yogaground/
Blijf ik toch nog een beetje in beweging
Ik wil een yogamat gaan kopen zodat ik binnen aan de slag kan. Welke hebben jullie en zouden jullie aanraden?
Durf het niet te zeggen, ik heb zelf geen mat!
Doe jij thuis yoga zonder mat? Ik dacht eerst dat ga ik ook doen alleen het lijkt me zo oncomfortabel .