Yoga/ mindfulness topic

Thanks @Afstandsbediening20 en @Marquez

Ik was ondertussen zelf die van manduka aan het kijken, die zijn ook echt duur maar wel levenslange garantie. Ga die van jullie eens bekijken :).

1 like

Ik heb een paar jaar geleden een van manduka gekocht, de prolite. Die hebben ze ook bij mij in de yoga studio. Ben er wel tevreden mee maar is wel een duur ding idd

1 like

Ok aangezien ik niet meer naar bodybalance kan ga ik maar thuis wat doen. Ik vind yoga eigenlijk te saai, weet iemand leuke manieren om bodybalance oid te doen thuis?
En uit verveling mag ik van mezelf een nieuwe legging, degene die ik heb zakt zo af. Iemand tips voor fijne legging die niet doorschijnt, hoge taille en niet lubbert?

Ik ben sinds een paar weken zelf thuis yoga aan het doen (met de app Down Dog, op aanraden van een vriendin), maar ik merk dat ik last krijg van mijn onderrug. Tijdens het doen heb ik er nooit last van, maar na de oefening lijkt het te komen. Ik heb het dus nog nooit met een docent gedaan, dus ik vraag me af of ik iets fout doe. Iemand die dit herkent?

Ben je heel erg bezig met diep in houdingen te komen? En ben je van jezelf meer flexibel dan sterk?

Beetje moeilijk te bepalen zo waar het aan ligt, maar misschien hang je teveel in je onderrug en zou je meer kunnen focussen op het verlengen van je rug en bewegen ‘vanuit’ je buikspieren.

1 like

Mocht het idd je buikspieren zijn die je niet genoeg gebruikt, volgens mij doet bijna iedereen dat niet. Op yoga leren wij dat je dan je navel in en op moet trekken. Op die manier begreep ik pas hoe je die spieren kan aantrekken.

Het goed in en uitademen kan misschien ook nog van invloed zijn. Dat je teveel spanning opbouwt omdat je adem te hoog zit. En, geen idee of je al lang aan yoga doet, je mag de houding voelen maar het mag niet pijn doen. Als je het alleen niet goed voelt onder het yoga doen, kan je misschien rust momenten inbouwen? En mocht je idd flexibel zijn is het misschien een idee om niet te ver door te gaan in de houding ook al doet het niet zeer.

Geen idee of je er wat aan hebt. Dit is voornamelijk eigen ervaring.

1 like

Ik ben inderdaad wel meer flexibel dan sterk. De komende keren zal ik opletten dat ik meer vanuit mijn buikspieren werk, want dat zou wel eens een reden kunnen zijn denk ik. Dankjewel voor jullie ideeën in elk geval!

Je kan ook extra opletten dat je je staartbeen onder je bekken kantelt in bv de warrior poses. Succes!

1 like

Ik wil graag een nieuwe yogalegging aanschaffen. Iemand tips/ervaringen voor een fijne duurzame legging die niet afzakt?

Heeft iemand ervaring met een yoga mat van Rituals? Is dat een goede of kan ik beter voor een andere gaan?

1 like

Doen jullie veel yoga thuis nu? Yogapoint doet nu veel online, heb tot nu toe nog maar één les gedaan (vinyasa) maar dat beviel wel goed opzich. Dit weekend ga ik een live yin les meedoen via Zoom, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Verder heb ik nu een yin les van m’n favoriete docent ‘ingepland’ en van een ander filiaal een les “yin yang dragon flow”, puur omdat ik heel nieuwsgierig werd door de naam đŸ€·

Edit: leggings en matten heb ik weinig zinnigs over te zeggen, sorry!

Edit 2: @Pandava ik kwam net een artikel tegen waar een hele hoop leggings gereviewed worden, ook veel duurzaam. Misschien heb je er wat aan?

3 likes

Oh ja camera aan is wel een goed idee! Ik merkte inderdaad dat ik zo zonder docent erbij wel echt m’n best moest doen om niet te slacken haha. Welke Uniqlo leggings heb je? Je beschrijving klinkt heel fijn dus ik zat even te kijken maar ze hebben best veel soorten

Dankjewel! Ziet er heel fijn uit inderdaad, denk dat ik m ook ga aanschaffen :blush:

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst thuis wat yoga gedaan en was vergeten HOE FIJN dat is. Voel me daarna echt lichter in mijn lijf ofzo? En ook heel kalm in mijn hoofd. Altijd als ik ff een x yoga doe voel ik dat achteraf zo, maar lijk dat altijd weer snel te vergeten waardoor ik dan na maaanden pas weer een x op mijn matje stap. Ga het nu echt proberen elke dag te doen, lekker in het zonnetje in de ochtend. Voelde me net weer wat meer gespannen en even paar keer down dog en wat andere poses afgewisseld en voel me nu weer helemaal chill.

1 like

Hoi! Hebben jullie tips voor een fijne, ietwat dikkere yoga mat?

Ik ben heel tevreden met de black mat pro van Manduka. Die is 6mm dik.

1 like

Ik heb de eko manduka mat van 6mm, voordeel is dat het natuurlijke materialen zijn, maar ik vind hem persoonlijk iets teveel naar rubber ruiken en te stroef/veel grip hebben (dus een niet aanrader)

1 like

Ja, herken het heel goed. Bij mijn yoga-school geven ze geen optie om minder te betalen (of je abonnement stop te zetten) en geven ze aan dat ze met online lessen een goede vervanging hebben. Ik begrijp echt heel goed dat zij ook gewoon met de kosten zitten o.a. de ruimte maar ik had het wel netjes gevonden als we dan minder gingen betalen. Mis thuis de props maar ook de ruimte/sfeer. Yoga tussen de tafel en het raam is toch net wat anders dan in een mooie rustige ruimte! Plus de filmpjes hebben niet echt een geweldige kwaliteit en geluid is niet best, yoga with Adriene is daarin veel professioneler. Logisch ook, zij doet dit al veel langer en mijn yogaschool moest snel improviseren. Ik kan nu alleen maar duimen dat het ze snel weer open mogen, desnoods met minder mensen in de les zodat er een grotere ruimte tussen de matjes zal zijn.

2 likes

Ik vind de online lessen juist wel fijn ter afwisseling omdat je dan niet zelf hoeft te zoeken naar een filmpje en het ook een goede stok achter de deur is om het te gaan doen. Maar ik vind wel dat sommige docenten online beter ‘kunnen’ doceren dan anderen doordat ze dan extra uitleg geven of aandacht besteden aan het feit dat het online is. Wat ik nu zelf heb gedaan is zo’n strippenkaart kopen van 10 lessen en dan doe ik 2 dagen in de week een ‘echte’ les en de andere dagen dat ik yoga wil doen een filmpje van youtube. Maar ik heb ook heel erg dat ik yoga in de yogaschool veel fijner vind dan thuis. Ik heb ook een klein huis dus ben yoga aan het doen ingeklemd tussen de boekenkast, bank en eettafel en stoot elke keer ergens tegen aan. Niet echt rustgevend, maar het is beter dan niets. Maar dat ervaar ik precies zo met de filmpjes van youtube.

1 like

Jippie, vandaag uitbetaald gekregen en een echte yogamat besteld. Vanaf we hier in lichte lockdown waren, volgde ik online yogalesjes op een oud slaapmatje. Ik mocht van mezelf pas een echte mat bestellen als ik het meer dan 21 dagen volhield en tot nu toe heb ik al iedere dag een les gedaan. :grin:

7 likes