Yoga/ mindfulness topic

Ik gebruik de Down dog app dagelijks 20 minuten. Daarvoor nooit yoga gedaan haha.

Nu na 6 (?) weken ben ik van Beginner 2 naar Advanced 1 gegaan, maar dat is echt een flink verschil ineens haha. Ineens van die ‘lifts’ die er even subtiel in worden gegooid maar ik heb geen idee waar te beginnen haha.

Kent iemand ook een fijne manie/app om losse oefeningen te proberen? Want als het ineens in zo’n sessie zit heb ik voor mijn gevoel te weinig tijd om het echt te leren of zo…

Een van Manduka!
Ik was ook aan het kijken naar Lululemon, maar zag er vanaf door dit artikel. Ondanks de verontschuldiging haha.

Ja, dat verhaal had ik ook gelezen op Tumblr.
Je bent je tenminste wel bewust van de schandalen rond het merk, dat is al iets!

Rookie vraag hier: wanneer ik vanuit downward facing dog mijn ene been naar voor moet zetten om naar bv een warrior pose te gaan, dan lukt het mij niet goed om in een keer dat been vooruit te plaatsen. Wordt dat beter naarmate je vaker yoga beoefent of hebben jullie tips om dat een meer vloeiende beweging te maken?

1 like

ja het wordt beter! maar het is helemaal niet erg om gewoon zo ver als je kunt je voet neer te zetten, en dan met je hand je voet verder naar voren te ‘zetten’, zodat je in de juiste positie staat. en inderdaad wat candace zegt, zover mogelijk je rug en schouders omhoog (bol) brengen om ruimte te creeren.

1 like

ik ben nu aan deze 7 day retreat begonnen, tijdens lockdown. https://www.youtube.com/watch?v=BBZ7Xdlv4_E&list=PL9Yiz3pzepyHw01DEaUGbziZs0cM0zq0A

elke dag 1,5 uur poweryoga en 20 minuten meditatie.ik vind het echt heel zwaar :smiley: maar het is wel echt chill en voel me ook heel goed erna.

1 like

Yogawithadriene heeft 2 beginnersfilmpjes online staan, een van 20 en een van 50 minuten dacht ik. Hierbij legt ze rustig verschillende oefeningen uit zoals de warrior poses. Omdat je dan rustig van de ene naar de andere oefening gaat snap je de overgang ook wat beter en voelt het logischer.

1 like

en @Vanjie
Oh, ik had het kunnen denken dat Adriene er een filmpje van had! Super, meteen uitgeprobeerd en het gaat al wat vlotter zo haha. Wat meer oefenen dus met die rug en schouders.

1 like

Ik ging normaal eind april ook een YTT (yoga teacher training) volgen en heb nog geen vergevorderde ervaring in yoga ofzo.
Ik heb echt gezocht naar een school waarbij ik op voorhand goed contact had met de lesgeefster en kon aangeven waar ik schatte dat ik zat qua niveau enzo.
Ze heeft me toen wel gerustgesteld dat dat tijdens de training wel komt (dat het misschien zwaar zou zijn wist ik wel op voorhand) maar dat je er echt in groeit!

1 like

Ik mis mijn yoga lessen, dus wil graag investeren in een goede (en vooral ook eco/duurzame) yogamat voor thuis. Heeft iemand tips? Heb op het internet wel het e.e.a. gevonden, maar weet ff niet zo goed welk merk duurzaam is.

Een yoga-school in de buurt biedt sinds dinsdag terug buiten lessen aan. (in Be mag het nog maar pas) Ik ben meteen geweest na een half jaar geen yoga en weinig sport te hebben gedaan. Stijf! Auw!
Morgen en zondag heb ik ook al een les geboekt. Ik hoop dat ik dan weer gelanceerd ben om terug sportiever te worden.

2 likes

Ik heb dit echt vaak gehad en heb ook best vaak gewoon gehuild tijdens de les. Denk dat de meeste mensen die yoga les geven wel weten dat het van alles naar boven kan brengen en dat is verder geen probleem. Kan me voorstellen dat het misschien fijner is om dat gevoel verder thuis te ontdekken! Dit voegt verder weinig toe maar wilde even laten weten dat het niet raar is om dit soort gevoelens te krijgen tijdens de yoga les :blush::blush:

3 likes

Ik heb dit altijd na een les met veel ‘heup openers’. Volgens mij is het ook bekend dat je hier je emoties vasthoudt en dat komt dan allemaal los. Echt een fijn gevoel wel.

1 like

Ik heb in Corona tijdperk weleens yoga op YouTube gedaan maar nu ga ik deze week voor het eerst naar een groepsleden. Ben benieuwd of ik ooit minder stijf ga worden :sweat_smile:. Met die korte spieren.
Ben een beetje bang dat ik er niks van bak maar je moet toch een keer beginnen…

2 likes

Ik heb er een gedaan, maar vond de lerares niet echt een aanrader :speak_no_evil:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

1 like

Ja, ik heb zelf een fijne gedaan in Noord-Holland die goed te combineren was. Je kan me pm’en als je meer wil weten! Zet het liever niet hier ivm herkenbaarheid

1 like

Het is een hardnekkig misverstand, dat je iemand dan geen berichten zou kunnen sturen. Als je vanuit je eigen berichten een nieuwe pb maakt kun je daar gewoon de naam van de ontvanger opgeven!
Alleen als iemand ingesteld heeft dattie geen pb’s wil ontvangen kan dat niet.

1 like

Balanzs en Yoga Vidya ken ik die dat aanbieden

1 like

Iemand nog tips voor video’s om thuis yoga te doen? Ik heb al zoveel Yoga with Adrienne gedaan.
Liefs iyengar yoga of een actieve yoga.