Ik doe nu veel filmpjes van sarahbethyoga. Ik vind haar wel fijn omdat ze redelijk veel doet in een sessie en ik niet 2 minuten plat hoef te liggen ofzo, dus het voelt wel actief. Maar ik ben evht een yoga leek dus geen idee of mijn mening wat waard is haha
Eens sarah Beth is cool en heeft ook filmpjes voor meer advanced levels en chille vinyasa style yoga. Ook vind ik haar toon prettiger dan adriane (vind ik te Amerikaans en overdreven)
Ik heb het gratis geprobeerd tijdens corona, maar ik vond er nogal veel herhaling inzitten?
Misschien toch maar weer eens proberen
Oh ja Sarah Beth heeft echt zo’n fijne stem! Ik word snel kriegel van stemmen maar zij is echt rustgevend
Ik deed altijd beginners denk ik, dus geen specifieke sessie. Ik ga me er zeker nog in verdiepen. Bedankt!
Jaaa die vind ik ook echt heel fijn! Doe bijna elke dag yin yoga ermee. Niet elke keer heel lang naar filmpjes zoeken op YouTube.
Ik heb best veel favorieten! Cat Meffan inderdaad, Celest Pereira, Shona Vertue, Kim Hartwell, Yoga with Patrick and Carling, Yoga Dose, The Journey Junkie, Five Parks Yoga, Adell Bridges, Boho Beautiful, Sarah Beth Yoga, KinoYoga.
Ik vind yin nog iets actiever als ik het vergelijk met restorative. Je blijft wat minder lang in de houding en soms heb je ook een houding waar je wel een deel van je spieren gebruikt, bijvoorbeeld in een heupstretch waar je wel op je armen leunt.
Ah, ik heb nog een maar paar keer een restorative les gevolgd bij mijn yoga-school maar daar blijven we echt minstens 4/5 minuten in een houding en dan helemaal ondersteund door kussens zodat je echt alleen maar hoeft te liggen. Dus als je het zo beschrijft dan klinkt het hetzelfde als yin.
Misschien is slow yoga iets voor? (Als dat een optie is.) Of een paar yoga basic video’s zoeken als je vinyasa te lastig vind. Ik heb in het begin easy power gedaan maar dan altijd wel in een les.
Ik kijk nu alweer uit naar mijn les van donderdag, lekker ontspannen
Ik heb dit gedaan, volgens mij 10 weken of zo. Ik was eigenlijk vooral vinyasa gewend en moest wel echt even omschakelen. Misschien is dit per yogaschool anders hoor, maar waar ik het deed was het vooral niet heel actief. We deden vaak één oefening voor een aantal minuten, dan weer meditatie, dan weer één oefening, etc. Het is in ieder geval best spiritueel, met veel meditatie en mantra’s zingen! En veel repetitieve oefeningen gecombineerd met specifieke ademhalingstechnieken. Wat me het meest is bijgebleven is dat we geacht werden 5 minuten de boat pose aan te houden terwijl we de breath of fire deden, haha . De rol van de leraar is ook wat anders, in ieder geval waar ik die cursus deed, deed de leraar zelf niet mee (de oefening werd alleen uitgelegd) en deed ook geen adjustments bij de leerlingen. Ik weet niet zo goed meer waarom dat was eigenlijk. Ik vond het wel een leuke ervaring, heel anders dan anders, maar het was niet echt wat voor mij dus ik ben na die curus gestopt!
Ik heb het 1x gedaan en vond het echt verschrikkelijk haha. Nu is het al even geleden dus weet niet precies meer, maar ik herinner me dat we vooral zaten en veel met armen moesten doen en op een gekke manier moesten ademhalen waardoor je bijna aan het hyperventileren was. En zingen vind ik sowieso altijd wat ongemakkelijk omdat ik dat nooit kan, dan moet je iets nazingen en onthoud ik t niet haha. Was mij in ieder geval te zweverig, maar ik vind wel al snel dingen te zweverig hoor.
Ik doe/deed yoga ook meer voor het lichamelijke deel, leniger/sterker worden zegmaar en niet zozeer voor het mentale deel. Ik merk dat ik veel al snel te zweverig vind met chakra’s en meridianen etc. Ik vind het leuk om een moeilijke houding te kunnen bijvoorbeeld maar dat is eigenlijk niet echt yoga meer denk ik?
Oja! Dit had ik geloof ik verdrongen, haha, maar die leraar had mij een blaadje gegeven met al die mantra’s erop omdat ik er ook niks van bakte
Ik ben vandaag begonnen met haar “yoganuary”. Ben benieuwd of ik het volhoud haha. Heb al in geen maanden yoga meer gedaan, dus even kijken of dit misschien helpt. Zo’n half uurtje voelt nog wel een beetje als net niks merk ik, maar ga het gewoon een aantal dagen proberen.
nog als kleine aanvulling: yin werkt op het bindweefsel/fascie en dus hoor je in iedere houding een stevige strech te voelen. Restorative yoga is meer om het zenuwstelsel te laten ontspannen, dus ga je meer opzoek naar zachtheid en meditatieve houdingen
Bij yin houd je houdingen wel langer aan dan dat dus kan wel kloppen nog steeds
oke dit heb ik 3 dagen volgehouden, hahaha. Tot zover het volhouden. Ben nog een beetje zoekende naar hoe of wat.
Zijn er hier ook mensen trouwens die onmogelijk in de shoelace houding komen? En/of die het met oefeningen beter kunnen oid? Het is alsof m’n lichaam er gewoon niet voor is gemaakt, haha. Maar wie weet is er nog hoop… deze bedoel ik:
Soms helpt een kussen (of meerdere kussen) onder bijvoorbeeld je bil die omhoog komt. En volgens mij ligt het ook eraan hoe je heup en heupbot in elkaar zitten of je dit echt goed kan uitvoeren. Als ik het goed heb onthouden van de yogalessen.
Ik ben weer met yoga begonnen en vind het echt zo fijn. Heb een fijne locatie gevonden. Het is ook nog eens in een warme ruimte (niet heet zoals bij bikram yoga) en ik voelde me zo lekker ontspannen daarna.
Nu doe ik ook een hele tijd TRE (trauma release exercises) en ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die dit doen?
Deze houding is voor mij ook maar net mogelijk. Het is niet bepaald mijn favoriet.